En etkili 20 kampanya

Capital olarak markaların “unutulmaz” ve “etkili” reklam kampanyalarını araştırdık.

22.10.2014 20:01:240
Paylaş Tweet Paylaş
En etkili 20 kampanya

Sadece Ülker’in değil, onun gibi pek çok dev markanın yaşam döngüsünde satışlarını artırmasını sağlayan, hatta markaya çağ atlatan reklam kampanyaları mevcut. Capital olarak markaların bu tür “unutulmaz” ve “etkili” reklam kampanyalarını araştırdık.

Bu kampanyaların her biri farklı yaratıcı ajanslar tarafından ortaya çıksa da, markaya kattığı ortak pek çok nokta var. Satışlarda artış, tüketici gözünde marka bilinirliğinin artması ve şirket imajına katkı bunlardan sadece birkaçı.

Yapı Kredi’nin ‘Bay Pardon’u
Türkiye’nin ilk özel bankası Yapı Kredi, kuruluş yılı olan 1944’ten bu yana reklamı etkin bir mecra olarak kullanıyor. Bankanın bugüne kadar sonuçlarıyla en çok hatırlanan reklam filmi ise 1993 yılında Merkez Ajans tarafından hazırlanan “Pardon” isimli reklam kampanyası.

Kaan Girgin’in rol aldığı kampanyada, Girgin’in temsil ettiği karakterle sevgilisi arasındaki aşk macerası ekseninde, bankanın bireysel bankacılık hizmetleri tanıtılıyordu. Her seferinde birbirinin devamı konular içeren reklam spotları, izleyici tarafından merakla bekleniyordu.

Kampanyayı akıllara kazıyan ise her spotta ana karakter Kaan Girgin’in tekrarladığı “Burası Yapı Kredi değil mi? Pardon… pardon…” sözleri oldu. Yapı Kredi Kurumsal Kimlik ve İletişim Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı Tülay Güngen, kampanyanın konusu, süresi ve tüketici üzerindeki etkisi ile unutulmaz olduğunu söylüyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz