En gözde yüzde 10

Steve Carlotti, kategorilerin trendlerini belirleyen “süper tüketicileri” ve dünya devi markaların onlardan faydalanma yöntemlerini anlattı.

3 AĞUSTOS, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
En gözde yüzde 10


“Maksatlı müşteri” diyebileceğimiz bu tüketici tipi, ilgilendiği kategoriye aşırı duygusal angajmanları düşünüldüğünde çok önemli bir kâr potansiyeli taşır. Böylece davranışları aynı kategoriden fazlaca satın alan diğerlerine benziyormuş gibi gözükse de onlar, satın alma kararlarını daha entelektüel ve duygusal bir çabayla alır.

Süper tüketiciler ne zaman ortaya çıktı?
Aslında onlar her zaman vardı. Müşterilerimizle çalıştığımız 30 yıl boyunca, süper tüketicilerin onların işlerinin büyümesine büyük ölçüde katkı sağladığını fark ettik. Bugün tek değişen bizim onları net bir şekilde konumlandırmamız ve onlarla daha spesifik etkileşime geçmemizi sağlayan ticari programlar kullanmamız. Süper tüketicilerin var olduğunu hep biliyorduk, fakat gelişen büyüme stratejilerinde ne kadar faydalı olduklarını bilmiyorduk.

Süper tüketicilerin cinsiyet, yaş ve gelir grubu bakımından ortak yönleri var mı?
Süper tüketicilerin yaş ortalaması, cinsiyet veya gelir durumu açısından belirli bir ortak özellikleri yok. Her kategoride, çeşitlilik gösteren profil özellikleriyle varlık gösteriyorlar.

Tek ortak yönleri, belirli ürün kategorilerine değer verip duygusal ve düşünsel bir bağlılık göstermeleri. İlginç olan şu ki yaptığımız araştırmalar bize hemen hemen herkesin genellikle beşten fazla kategorinin süper tüketicisi olduğunu gösteriyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.