En gözde yüzde 10

Steve Carlotti, kategorilerin trendlerini belirleyen “süper tüketicileri” ve dünya devi markaların onlardan faydalanma yöntemlerini anlattı.

3 AĞUSTOS, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
En gözde yüzde 10


KAZIKLANINCA KAÇAR
Ama açıkça ortaya koymak gerekir ki süper tüketiciler gerçekten kaliteli bir ürün ile basitçe fazla fiyat biçilmiş bir ürün arasındaki farkı çok iyi bilir. İstedikleri ürün için değerinden fazlasını ödemeye hazır olmalarına rağmen bir ürüne haksızca fiyat biçildiğini gördüklerinde markayı ilk terk edenler onlar olur.

DENNIS MOORE / NIELSEN COMPANY GELİŞMİŞ ANALİTİK ÇÖZÜMLERDEN SORUMLU KIDEMLİ BAŞKAN YRD.
SUPER TÜKETİCİLERİN TARİFLERİ VELVEETA PEYNİRİNİ UÇURDU'
PARTİ SOSU

Sadece bir yıl önce Kraft yöneticileri işlenmiş ve kremsi peynir markası Velveeta’nın ölçülü bir büyüme ihtimali olduğunu düşünüyordu. Tüketicinin organik ve doğal ürünlere yönelmesiyle birlikte Velveeta’nın satışları azalmıştı. Tüketiciler bu peyniri genelde yılda bir-iki kez parti sosu olarak kullanmak üzere satın alıyordu.

PEYNİR “FAN”LARI
Kraft ile birlikte çalışmaya başladığımızda, tüketici datalarını incelerken, bir grup sıkı Velveeta fanı olduğunu fark ettik. Bunlar müşterilerin yüzde 10’unu, gelirin yüzde 30-40’ını ve kârın yüzde 50’den fazlasını oluşturuyordu. “Süper tüketici” dediğimiz müşteri kitlesi Velveeta’yı “olağanüstü peynir” diye tanımlıyordu.

VELVEETA DOSTLUĞU
Kolayca erimesine bayıldıklarını ve parti sosu olarak kullanmak dışında sayısız şekilde tükettiklerini söylüyorlardı. Süper tüketicilerle görüşmelerimiz bittikten sonra onlar kendi aralarında tarif, e-posta ve telefon değiş tokuşu yaptılar. Velveeta’ya duydukları tutku etrafında bir dostluk geliştirdiler.

İKİ YENİ ÜRÜN
Kraft, Velveeta’nın yeniden büyümesini sağlamak için 2,4 milyon civarındaki bu süper tüketicilere ulaşmaya karar verdi. Ürün ekibi burgerler ve sandviçlerde kullanılmak üzere dondurulmuş Velveeta dilimlerini piyasaya sundu. Ayrıca güveçlerde kullanılması için kıyma şeklinde de ürettiler.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.