En iyiler ne yapacak?

Capital’in 17’nci kez gerçekleştirdiği “Türkiye’nin En Başarılı 30 Pazarlama Yöneticisi” araştırması, 2017’deki başarılı performanslarıyla dikkat çeken CMO’ları ortaya koyuyor...

6.02.2018 11:43:000
Paylaş Tweet Paylaş
En iyiler ne yapacak?


ARAŞTIRMA NASIL YAPILDI? 


* Pazarlama dünyasının önde gelen isimlerinin önerileriyle, 2017’deki pazarlama faaliyetleriyle öne çıkan 47 kişilik aday listesi belirlendi.
* Aday listesindeki yöneticilerin “en az Ocak 2017 tarihinden bu yana görevde olması” gözetildi. Ocak sonrası göreve gelen yöneticiler listeye alınmadı.
* Ankete dönüştürülen aday listesi, Türkiye’nin pazarlama konusunda önde gelen yöneticilerinden oluşan geniş bir kitle tarafından, web ortamı üzerinde oylandı.
* Capital CMO Club ve CEO Club üyelerine de en beğendikleri ilk 5 pazarlama yöneticisi için kendileri ve grupları dışındaki adayları seçme şartıyla oy kullanma şansı verildi.
* Anketin katılımcılarına, “2017’de başarılı bulduğunuz ilk 5 pazarlama yöneticisini önem sırasına göre işaretleyiniz ve ‘Bu ismi neden başarılı bulduğunuzu’ kısaca yazınız” denildi.
* Anket katılımcılarına, kendi adaylarını ekleme hakkı da tanındı. (“diğer” seçeneğiyle)
* Toplam 159 geçerli oyun kullanıldığı anket, ağırlıklı puan ortalaması kullanılarak değerlendirildi. Her bir adayın aldığı ağırlıklı puanlar, öne çıkan ilk 30 adayın aldığı toplam ağırlıklı puana oranlanarak oyların yüzdesel dağılımı hesaplandı.



BAŞARILI 5 CMO NEYE ODAKLANACAK?

PLADIS’İN DÖNÜŞÜMÜ
Pladis Global Pazarlama Başkanı Lale Saral Develioğlu, 2018 planlarını şöyle özetliyor: “Marka vaadimizin merkezindeki mutluluk söylemiyle büyümeyi sürdüreceğiz. Özellikle Orta Doğu, Asya ve Afrika’nın en önemli oyuncularından biri olmayı hedefliyoruz. Çok hızlı büyüyen global bir oyuncu olarak pazarlama bütçemizi bir miktar daha artıracağız.”
ULUDAĞ NE YAPACAK? Uludağ İçecek Pazarlamadan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Murat Zengin, iş stratejisinin parçası haline gelen konuları aktarıyor: “En önemli konu, ekonomik gelişmelerin tüketim alışkanlıklarına etkileri. Bu taraftaki gelişmeleri takip etmek önceliğimiz olacak. Odaklanacağımız 3 konu ise akıllı marka yatırımları, akıllı tüketici aktiviteleri ve akıllı araştırmalar.”
YARATICI ATAK Mediamarkt Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Çağanur Atay Uçtu, iş planını şu sözlerle özetliyor: “İlki ‘müşteri deneyiminde yaratıcılık’. Kendimizi çok sıkı ölçümler ve değerlendirme kriterleriyle donattık. İkincisi ‘dijitalde yaratıcılık’. Çoklu kanal yapımızı geliştireceğiz. Diğeri de ‘veri yönetiminde yaratıcılık’. Tüm mecralarda yenilikçi projeler hayata geçireceğiz.”
İLKLER SÜRECEK Sahibinden.com CMO’su Boğaç Göncü, 2018’de takip edeceği konuları anlatıyor: “Organik ve direkt trafiğimizi artıracak SEO ve yeni üyelik ve dönüşüm çalışmaları önceliğimiz olacak. Hedeflerimiz, trafikte sürekli ve düzenli artış, ilan adetlerinde sürekli ve düzenli artış ve tüm segmentlerde, hem online deneyimde hem offline deneyimde sürekli iyileşme.”
BETEK’İN STRATEJİSİ Betek Boya Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Burak Basmacı, yeni pazarlama stratejilerine dair şu bilgileri veriyor: “En önemli gündem maddelerimiz dijitalleşme ve dijital platformlar. Bu konuda birçok inceleme yapıyoruz. Ülkemiz şartlarına uygun olarak hizmetlerimizi geliştireceğiz. Satış kanallarımızın geliştirilmesi konularına ağırlık vereceğiz.”



BANKALARIN DİJİTAL REKABETİ

YAPAY ZEKA ATILIMI 
Dijitalleşme, mobil bankacılık, yapay zeka gibi unsurlar, finans yöneticilerinin radarında öne çıkanlar. Örneğin Türkiye İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Yalçın Sezen, “Dijitalleşme, iş stratejimizin belirleyici unsuru olacak” diyor. Sezen’in yakından takip edeceği konular şöyle: “İşCep ve Maximum Mobil’i sürekli geliştirme çalışmalarımız devam edecek. Yeni fonksiyonlara yönelik yatırımları da sürdüreceğiz. İkinci başlık ise yapay zeka teknolojileri.”
ODAKTA NE VAR? Garanti Bankası Dijital Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Didem Dinçer Başer, iş planına girecek konuları şöyle anlatıyor: “Dijital odaklı bir yıl bizi bekliyor. Müşteri odaklı yaklaşım, mobil servisleri yaygınlaştırma ve açık çalışma şekilleri olmak üzere ana başlıklarımızı belirleyeceğiz. Mecra optimizasyonuyla bütçemizi verimli kullanmaya devam edeceğiz. Video içerikleri son zamanlarda olduğundan daha da ön planda olacak.
MOBİL YARIŞI Axess Mobil ile mobil bankacılık alanında fark yaratan Akbank’ın 2018 pazarlama stratejisi, yine mobil yoğunluklu ilerleyecek. Akbank Bireysel Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Arif İsfendiyaroğlu, pazarlama ajandasını şöyle özetliyor: “Mobilin Bankası Akbank olarak mobil bankacılıkta dijitaldeki yeni gelişmelerden faydalanmaya devam edeceğiz. Dijitalleşmeyi şubelerimizde de hayata geçiriyoruz. İleri analitik yetkinliklerimizi gelişen teknolojiyle birleştirerek müşterilerimizin Akbank deneyimini mükemmelleştirmeyi amaçlıyoruz.”
YENİ ÜRÜNLER ING Bank Bireysel Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Barbaros Uygun’un da 2018 pazarlama stratejisinde ilk önceliği dijital olacak. Uygun, planlarını şöyle özetliyor: “Lansmanını bu yıl yaptığımız ING Asistan ürünümüzü daha iddialı hale getireceğiz. ‘Eski Köye Yeni Adet’ getiren ve kullanıcılarımızın hayatını kolaylaştıran yeni fonksiyonlar sunmaya devam edeceğiz. Pazarlama çalışmalarımızla markamızın dijital algısını daha güçlü hale getireceğiz.”



“ODAKTA YENİ MÜŞTERİ VAR”
SERPİL BERKAN / MAVİ JEANS PAZARLAMA DİREKTÖRÜ

HALKA ARZ ETKİSİ
Mavi’nin haziran ayında halka arz edilmesiyle birlikte halka açık bir şirketin disiplinleri de hayatımızda önem kazandı. 2018 pazarlama stratejisinin ilk başlığı, yeni müşteriler olacak. Yılda 1 milyonun üzerinde yeni müşteri kazanma hedefiyle yola çıkıyoruz. Bunu reklam, PR, dijital iletişim, CRM, görsel iletişim gibi pazarlama fonksiyonlarını bütünleşik olarak yöneterek yapacağız.
HEDEF GENÇLER Öncelikli konumuz, özellikle 35 yaş altı genç nüfusla birlikte büyümek. Onları potansiyel müşteri olarak değil, sadık müşteri adayları olarak görüyoruz. İkinci başlık, sürdürülebilir liderlik. Son 20 yıldır pazarımızın lideriyiz ve bundan vazgeçmeyi kabul edemeyiz. Üçüncü başlık, CRM’i global pazarlara taşımak. CRM uygulamamız Kartuş’u yurt dışında da etkin hale getireceğiz. Diğer taraftan influencer iş birliği de gündemimizde olacak.



İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz