Gelir uçurumunu ters inovasyonla halledebiliriz

Prof. Vijay Govindarajan'la 7. Vizyon Semineri’nin konuğu olarak geldiği İstanbul'da buluştuk. Kendisi sorularımızı şöyle yanıtladı.

1 AĞUSTOS, 20130
Paylaş Tweet Paylaş
Gelir uçurumunu ters inovasyonla halledebiliriz

TÜKETİCİNİZE ODAKLANIN
Onlara samimi tavsiyem, dışarıdaki tüketicilere odaklanmak yerine Türkiye'ye ve Türk tüketicilerine odaklanmaları. Bunu yapmaları, diğerini yapmamalarını tabii ki gerektirmiyor. Ama milyonlarca ürün veya hizmet bekleyen Türk vatandaşı var. En önemli tavsiyem, bu tüketicilere odaklanmaya başlamaları. Ben Türk şirketlerinin bunu nasıl yapacaklarını bilecek kadar akıllı olduğuna inanıyorum.

"TÜRK ŞİRKETLERİNDE POTANSİYEL VAR
FIRSAT NEREDE?

ABD'de 20 bin dolarlık protez ayağın, Tayland'da 30 dolara üretildiğini belirten ünlü strateji uzmanı Prof. Vijay Govindarajan, bu ürünlerin Batı'da pazar bulduğunu vurguladı. Gelişmekte olan ülkelerin milli gelirlerinin 33 trilyon doları bulduğunu söyleyen Govindarajan, "Ters inovasyonla bu pastadan ciddi pay alınabilir. Türkiye'de de öncelikli olarak sırasıyla sağlık, eğitim ve enerji alanlarında büyük fırsatlar yakalanabilir” diyor.
NELER YAPILABİLİR?
Prof. Vijay Govindarajan, başta Türkiye olmak üzere Çin, Hindistan gibi tüm gelişmekte olan ülkelerin önünde ters inovasyon anlamında çok önemli bir fırsat olduğunu söylüyor. Govindarajan, "Türkler çok zeki ve yaratıcı insanlar. Türkiye'deki yerel şirketler bu fırsatı avantaja dönüştürebilir. Bunu nasıl yapabileceğinize gelince: Yoksul insanların da zengin insanlar kadar ihtiyaç ve problemleri var. Bunları iyi analiz edip çok daha az maliyetle çok daha fazla değer yaratabilecek çözümlerle milyonlarca insanı tüketici konumuna getirebilirsiniz. Üstelik bunu önce kendi ülkenizde yapıp sonra dünyaya pazarlayabilirsiniz. Ben Türk şirketlerinde bu potansiyeli görüyorum” diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.