Gıda devinin inovatif ağı

Yazarımız Fatoş Karahasan, İsviçre'nin Lozan kentindeki Nestle Research Center'ı gezerek şirketin AR-GE'ye yaklaşımını ve inovasyon stratejilerini kaleme aldı.

21.05.2014 23:14:240
Paylaş Tweet Paylaş
Gıda devinin inovatif ağı

Thomas Beck, Nestle’deki araştırmacıların ortak hedefinin, “Hem yararlı hem de lezzetli gıda ürünleri geliştirmek” olduğuna dikkat çekiyor. Bu yüzden gıda laboratuvarlarında sunulan ürünlerin içeriği, rengi, kokusu üzerinde deneyler yürütülüyor. Tüketicilerin davranış kalıpları araştırılırken, ülkesel, kültürel ve dini farklılıklar göz önüne alınıyor.

BÜYÜK AR-GE AGI
Nestle’nin dünya üzerinde 34 tesisten oluşan bir AR-GE ağı var. 5 binden fazla bilim insanının çalıştığı bu ağda, temel araştırmalar için Nestle Araştırma Merkezi, Nestle Klinik Gelişim Birimi ve Nestle Sağlık Bilimleri Enstitüsü olmak üzere 3 merkez, 11 ürün teknolojisi merkezi, 20 AR-GE merkezi ve 300’e yakın uygulama grubu bulunuyor. Lozan’daki NRC-Nestle Araştırma Merkezi, Nestle AR-GE ağının tam kalbinde yer alıyor.

Merkezde, diyetisyenler, kimyagerler, biyokimyacılar, fizikçiler, biyologlar, tıp doktorları, fizyologlar, bağışıklık uzmanları, veterinerler, eczacılar, toksikologlar, bilgisayar uzmanları, biyoenformatik uzmanları, matematikçiler, duyusal analiz uzmanları, sosyologlar, antropologlar, gıda bilim adamları ve teknologlardan oluşan 600 kişilik bir ekip çalışıyor. NRC’de, gıda endüstrisinin gelişimine katkıda bulunacak bilimsel ve teknolojik araştırmalar yapılıyor.

Sonuçlar, her yıl 200’ün üzerinde bilimsel araştırmayla gıda sektörünün hizmetine sunuluyor. Bu araştırmalar, Nestle’nin 196 ülkede tüketicilerine sunduğu 10 binin üzerinde ürünün de temelini oluşturuyor.

ÖZEL ÇÖZÜMLER
Nestle Araştırma Merkezi’nde, beslenme ve sağlık arasındaki ilişkiyi anlayabilmek için beyin, metabolizma, genler ve sistemler hakkında derinlikli araştırmalar yürütülüyor. Bireylerin metabolizmalarında ve genlerindeki farklılıkları inceleyen bilim adamları, bireysel farklılıklara göre özel çözümler geliştirmeye çalışıyor.

Nestle Araştırma Merkezi’nde görev yapan psikolog ve sosyologlar, insanların belli gıdalara bilişsel olarak verdiği tepkileri ve gıda tercihi ile beyin arasındaki bilişsel bağlantıyı inceliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz