Görsel Çekiç kitabının yazarı Ries, görsel çekicin ne olduğunu ve pazarlamada yarattığı farkı Capital’e anlattı.
En
iyi yolun görsel etki yaratmak olduğunu söylüyor ve ekliyor: “Görseli
bir çekiç, sözcükleri de çivi olarak hayal edin. Çivileri tüketicinin
beynine kazımanın en iyi yolu görsel çekiç kullanmaktır.” Ries’a göre
bugün Coca-Cola’nın ikonik şişesi, KFC’nin ünlü adamı bu konuda en
başarılı örnekler arasında yer alıyor. Ona göre dünyada milyonlarca
insan, bu görselleri gördüğünde markaya dair birçok fikir elde
edebiliyor. Bu da görsel çekiç kullanımını başarılı kılıyor. Yine de
yapılan çalışmalar, markaların sadece yüzde 1’inin “görsel çekiç”
yaratmakta başarılı olduğunu gösteriyor. İşte Ries da bu nedenle
uyarıyor ve “İlk önce neyin görsel çekiç olabileceğine dair inceleme
yapmanız gerekiyor. Sektörler arasında görsel çekiçten yararlanma
açısından farklılıklar var. Hizmet sektörü, görsel çekiçten daha çok
yararlanır. Sigorta ve araç kiralama gibi sektörler bunların başında
geliyor” diye konuşuyor.Pazarlama uzmanı ve “Visual Hammer” GÖRSEL
ÇEKÎÇLE KAZANANLAR (Görsel Çekiç) kitabının yazarı Ries, görsel çekicin
ne olduğunu ve pazarlamada yarattığı farkı Capital’e anlattı:~
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?