Kulaktan kulağa 10 kat daha etkili

Wharton İşletme Okulu Pazarlama Profesörü Jonah Berger, ile bir ürünün nasıl popülerlik kazanabileceği üzerine yaptığımız sohbetimizden satırbaşları.

25 MART, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Kulaktan kulağa 10 kat daha etkili

Tüketici davranışı açısından bakarsak, sizce genç insanlar akranlarını yaşça büyük diğer gruplar arasındakine göre daha mı fazla dinliyor?
- Gençler sosyal etkiye daha açık çünkü hala kendilerini, kim olduklarını tanımlama aşamasında oluyorlar. Bu yüzden nasıl davranmaları gerektiği konusunda akranlarını daha fazla izliyorlar.

Günümüz gençlerinin tüketim alışkanlıkları 20 yıl önceki akranlarından nasıl farklılaşıyor? Bugün ailelerinin tüketim kararlarında eskiye göre daha mı etkililer?
- Gençlerin bugün 20 yıl öncesine göre daha fazla satın alma gücü var. İnternet, evlerinin korunaklı ortamında herhangi bir ürünü satın almayı onlar için daha hızlı ve kolay hale getirdi. Ama ailelerinin satın alma kararlarında daha etkin olduklarını sanmıyorum.

Sosyal medya akranlar arası iletişimi ve pazarlama yaklaşımlarını nasıl değiştirdi ve şekillendirdi?
- Sosyal medya, geniş gruplar arasında iletişimi kolaylaştırdı ve hızlandırdı. Önceden “kulaktan kulağa pazarlama” yavaş işlerdi. Birisi diğerine, o da bir başkasına anlatıyordu.
Ama şimdi bir söz çok daha hızlı şekilde çok daha büyük gruplara ulaşabiliyor. Belli bir video ya da bir makale neredeyse bir gecede dünya çapında fenomen olabiliyor.

Viral pazarlama açısından şirketlerin hikayelerinin olması ve bunu anlatabilmeleri sizce ne kadar önemli?
Şirketler satmaya alışıklar ama artık hikaye anlatmaya başlamaları lazım. Kimse bir markanın yürüyen reklam panosu olmak istemez ve başkalarıyla paylaşacakları da sizin reklamınız olmaz.

Fakat şirketler eğer muhteşem hikayeler yaratabilirlerse, bu hikayeler tüketiciler arasında aynı bir reklamın yapabileceği gibi arzu edilen mesajı taşıyabilir. Tüketiciyle etkileşime geçebilen bir hikaye yaratırsanız insanlar mutlulukla bunu diğerleriyle paylaşacaklardır. 6 STEPPS ilkesini düşünün. Bir hikaye ne kadar sosyal para ya da duygu ilkelerini uyandırırsa, o kadar çok aktarılacaktır.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.