Kulaktan kulağa 10 kat daha etkili

Wharton İşletme Okulu Pazarlama Profesörü Jonah Berger, ile bir ürünün nasıl popülerlik kazanabileceği üzerine yaptığımız sohbetimizden satırbaşları.

25.03.2014 15:35:130
Paylaş Tweet Paylaş
Kulaktan kulağa 10 kat daha etkili

Bir fikri 6 adımda bulaşıcı yapmanın yolu
Sosyal Para Birimi (Social Currency) İnsanlar kendilerini iyi gösteren her şey hakkında konuşur. Kullandığımız araba ve giydiğimiz elbiseler başkalarının bizi nasıl gördüğünü belirliyorsa söylediklerimiz de belirler.
Tetikleyiciler (Triggers) Eğer bir şey insanın aklının bir köşesindeyse dilinin de ucunda olur. Bir ürün ve fikir hakkında düşünmemiz ne kadar sık tetiklenirse o ürün veya fikir hakkında o kadar çok konuşuruz.
Duygu (Emotion) Umursadığımızda paylaşırız. Pozitif olsun (heyecan veya mizah) negatif olsun (öfke veya kaygı) ancak yüksek perdeden duygular bizi paylaşmaya iter.
Kamu (Public) İnsanlarda başkalarını taklit etme tandansı vardır. Ancak “Maymun sadece gördüğünü yapar” cümlesinin gösterdiği gibi yapılanlar ne kadar görünür olursa taklit edilmeleri de o kadar kolay olur. Kamusal görünürlük taklit edilmeyi tetikler.
Pratik Değer (Practical Value) İnsanlar sadece iyi görünmeyi değil başkalarına yardım etmeyi de ister. O nedenle bir şey ne kadar kullanışlı ise o kadar çok paylaşılır. Sermaye artırmanın 10 yolu veya iyi pazarlık için 5 öğüt gibi makaleleri düşünün.
Hikayeler (Stories) Hiç kimse yürüyen bir reklam panosu gibi görünmek istemez ama ürününüz bir büyük hikayenin parçasıysa insanlar ondan bahsedecektir. O nedenle markanızın mesajını taşıyan bir “Truva Atı” hikaye yaratın.

Kit kat ve kahve
SATIŞLAR DÜŞÜNCE
1980’ler ve 90’lar boyunca çok başarılı bir satış grafiği yakalayan Kit Kat, 2007 yılı itibarıyla satışlarında her yıl yüzde 5 civarında düşüş gördü. Tüketici, ürünü hala çok seviyordu ancak ürüne karşı ilgisi çok azalmıştı. Bunu fark eden Kit Kat markasının üreticisi Hershey, yeni bir reklam kampanyası düzenlemeye karar verdi.

ÜRÜN BAĞLANTISI
Piyasa araştırmasıyla işe girişen reklam şirketinin direktörü Colleen Chorak, insanların genelde Kit Kat’ı molalar sırasında ve bir sıcak içecekle beraber tükettiğini fark etti. Bu veri Chorak’ı Kuzey Amerika’da en çok tüketilen sıcak içecek olan kahveye yoğunlaşmaya itti. Eğer kahve ve Kit Kat arasında bir bağ kurulabilse nasıl olurdu?

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz