Renkler ne diyor?

Renk, marka kimliğinin vazgeçilmez bir parçası... Aynı zamanda duyguların aktarımında önemli bir araç. Bu nedenle her şirketin kurumsal kimliğinde kullandığı bir renk var. Örneğin, Arçelik kırmızı, Turkcell mavi, Garanti yeşil, ING turuncuyu tercih ediyor...

6 HAZİRAN, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Renkler ne diyor?

“Bu renk ve logo değişiminin kurumun dünya çapında bir marka olma yolunda yaptığı yatırımların hemen öncesine yapılması aslında VitrA’nın yeni yatırımlarının da habercisiydi. VitrA, yeni kimliğiyle, uluslararası pazarlarda Türkiye’yi en iyi şekilde temsil etmek üzere yatırımlarını başlattı.”

LAURA RIES NE ONERİYOR?
Ries&Ries Danışmanlık Şirketi’nin Bakanı Laura Ries, şirketlerin renkleri doğru kullanmaları konusunda şu analizi yapıyor: “Şirketlerin en çok yaptığı hatalardan biri çok renk kullanımı. Tek renk, her zaman daha etkili sonuçlar verir. Neden? Çünkü insanlar tek rengi çok daha iyi hatırlar. Coca-Cola kırmızı, Hertz sarı, THY kırmızı gibi...

Dünyaya uzaktan baktığınız zaman, koskocaman mavi bir rengin hakim olduğunu göreceksiniz. Dünyanın yüzde 70’i suyla kaplı. Bu nednele mavi, global olmak isteyen markaların, kurumların rengi olmalı.

Yeşil genellikle finans ve tarım sektöründe yer alan şirketlerin kullandığı bir renk. Tarım şirketleri, yeşile zarar vermediklerinin altını özellikle çizmek için kullanıyor. Amerika’nın en büyüklerinden John Deere tarım şirketi yeşili kullanıyor mesela. Kırmızı daha agresif bir renk. Bu nedenle kıran kırana rekabet eden perakende zincirleri kullanmalı... MC Donalds gibi.”

ALPAY ALPTEKİN
TURKCELL PAZARLAMA İLETİŞİM DİREKTÖRÜ
SAMİMİYETİ ANLATMAK

Kurumsal rengimizi belirlerken, şirket misyonumuzu ve kültürümüzü kılavuz aldık. Turkcell olarak, bu topraklarda doğmuş bir şirket olarak içtenliğimizi ve samimiyetimizi anlatmak istiyoruz.

UMUT VEREN SARI
İşte bu sebepten kurumsal rengimizi güneşi de temsil eden, sıcaklık, enerji ve umut veren sarı olarak belirledik. Tipografimizde ise profesyonel yaklaşımımızı temsil eden lacivert rengimizi kullanıyoruz. Mavi kurumsal ve güvenilir marka değerlerinin simgesi olmaya devam ediyor, aynı zamanda teknolojimizi temsil ediyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.