Şimdi hedef plansız alıcı!

Shopper marketing son 5 yılın en önemli trendlerinden biri....

1.01.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Şimdi hedef plansız alıcı!

Dimes de belirli dönemlerde odaklandığı ilgili ürüne yaptığı shopper marketing aktivitelerini ortalama 2 ay boyunca devam ettiriyor. Dimes Pazarlama Direktörü Ceyda Paydaş Turan, özellikle tadım aktiviteleri ile destek verilen ürün satışlarında 2 ila 4 kata kadar artış olduğunu ifade ediyor.

Neden tercih ediliyor?

Shopper marketing'le bilinirlik artırmak, satın alma aksiyonunun gerçekleşmesini sağlamak ve müşteri sadakati yaratmak hedefleniyor. Capital'in anketine katılanların yüzde 50'si de shopper marketing'i kullanmalarındaki en önemli nedeni "satın alma davranışlarını yönetmek" olarak açıklıyor. Yüzde 31,8'i pazarlamanın bu türünün yeni ürün lansmanlarına destek olduğunu belirtirken geri kalanlar da satış artırmayı ve yeni müşteri kazanmayı amaçladıklarını söylüyor. Shopper marketing'in anlık bir çözüm sunmadığını belirten Ogilvy Müşteri İlişkileri Direktörü Elsa Altaras, shopper marketing uygulamalarının algısal veya farklı bir nedenden kaynaklanan satın alma bariyerlerini kırarak marka sadakatini artırdığını söylüyor. "Böylelikle uzun vadeli bir ilişkinin başlamış oluyor" diye konuşuyor.

ERGÜN GÜNAY/ PEPSICO YİYECEK TİCARİ PAZARLAMA VE GELİR YÖNETİMİ MÜDÜRÜ "LİSTEDE OLMASAK DA SEPETE GİRMEYİ BAŞARIYORUZ"
POP ÇOK ÖNEMLİ
 
Shopper marketing için ekipman ve POP görselleri kullanmak çok önemli çünkü tüketicilerin alışveriş listesinde olmasak bile bu görsellerle alışveriş sepetine girmeyi başarabiliyoruz.

ÖZEL AKTİVİTELER Perakendeciye özel tasarladığımız aktivitelerde ise yönlendirme tabelaları, aktivitemizi duyuran panolar ve özel olarak tasarladığımız raf giydirmeleri en çok kullandığımız yöntemler arasında.

DORİTOS BAŞARISI En son gerçekleştirdiğimiz Doritos Akademi - Fritos lansmanımız bugüne kadarki en kapsamlı shopper marketing aktivitemiz oldu. Televizyon reklamı ile önce aktivitemizi duyurduk.

GONDOL GİYDİRMELER  Mağaza girişlerindeki alarm giydirmeler ve yönlendirme cut outları ile başlayan alışveriş deneyimi mağaza içinde ürüne özel farklı teşhir ekipmanları, ışıklı ve görseli değişen eğlenceli gondol giydirmeleri, fotoğraf ve video çekimi aktivitesi ve anında sürpriz hediye kazanma mekanizması ile tüm alışveriş sürecine dokunacak şekilde devam etti.
BÜYÜME 2'YE KATLANDI Aktivitelerimizi, teşhir ve görsel ekipmanlarımızı ulusal zincir müşterilerimizde alışverişçi profillerine farklılaştırmaya çalıştık. En son gerçekleştirdiğimiz Fritos lansmanımızın shopper marketing aktivitesi sayesinde Doritos markamızın aktivite gerçekleştirilen mağazalarda büyümesini 2 katına çıkardık.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz