Sosyalleşme hızlanıyor

Türk şirketleri için rekabet, fiziki pazarların ötesine Facebook, Twitter gibi sosyal medya kanallarına taştı.

1 MART, 20120
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyalleşme  hızlanıyor


ŞİKAYET YÖNETİMİNDE BİREBİR

Sosyal medyanın en etkin kullanım alanlarından biri de, tüketicinin sorunlarına hızlı şekilde çözüm sunmak noktasında oluyor. Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, Twitter ve Facebook'u etkin birer şikayet merkezi olarak konumladıklarını açıklıyor. Aynı şekilde bankalar da aynı stratejiyi izliyor. TEB Bireysel ve Özel Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Mendi şunları söylüyor: "Rekabetteki kullanımın aksine açık olan duvarımız veya sayfamızda 'TEB Önce Müşteri Hattı'na girilen önerileri, talepleri ve yorumları anlık yanıtlıyoruz. Bunlar, pek çok kanaldan gelen talepler içinde öncelikli ele alınıyor. Gerektiğinde telefonla temasa geçerek şikayetleri teşekküre dönüştürüyoruz." Finansbank Perakende Bankacılık Genel Müdürü Erkin nı aktarıyor ve "Twitter kullanıcılarını 'Sizi Dinliyoruz' uygulamasına yönlendiriyoruz ve takipçiler onları dinleyen, ihtiyaçlarını anlayarak sorunlarını kolayca çözümleyen bir bankayla karşılaşıyor" diyor. Nivea Türkiye'nin Genel Müdürü Coşkun Bedük'ün verdiği örnek de sosyal mecraların bu alanda hangi noktaya geldiğine güzel bir işaret: "Hollanda'ya eğitim için giden genç bir tüketicimizin en sevdiği Nivea Lip Care ürününü bulamadığını attığı tweet'ten öğrendik. Kendisiyle iletişime geçtik ve ürünümüzü ücretsiz gönderdik. Bu tür sürprizler yapmayı seviyoruz."

BÜTÇEDE PAYI ARTIYOR
Tüm bu artıları sunan sosyal medyada şirketler daha güçlü şekilde yer almak için medya yatırımları içinde bu mecraların payını artırıyor. Örneğin, Intel'den Emre Başkaya, 2011'da toplam medya yatırımlarının yüzde 30'unu sosyal medyaya ayırdıklarını ve 2012'da bu yatırımları büyüteceklerini açıklıyor. Aynı şekilde Ömer Lütfi Diri, Avea'nın sosyal medya yatırımlarını 2011'de 2010'a göre yüzde 33 artırdıklarını belirtiyor. Eğitim alanında Facebook'ta en güçlü isimlerden Doğa Koleji'nin CEO'su Uğur Gazanker, "Bir eğitim kurumu olarak sosyal medyaya sürekli yatırım yapıyoruz. Medya harcamalarımızın 25'ini ayırıyoruz" diyor. İlaç alanı devlerinden Pfizer Genel Müdür Yardımcısı ve Kurumsal İlişkiler Direktörü Şebnem Girgin, "Nisan 2010'da Facebook ve Twitter sayfalarımızı açtık, bu mecralarda ilk ilaç şirketi olduk. Yüzde 20'lik kaynağın sosyal mecralara ayrıldığını söyleyebiliriz" diyor. Dijital pazarlama yatırımlarını 2009'dan beri sürekli artıran Volkswagen Türkiye Binek Araç Pazarlama Müdürü Çağrı Öztaş da markaya katma değer sağlayacak projelere "evet" diyor ve iletişim bütçesinin yüzde 10'unu sosyal mecralara ayırdıklarını açıklıyor. Favori Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Selami Özel de şirkette 5 kişinin bu mecralarla uğraştığını ve yıllık reklam bütçelerinin yüzde 20'sini kullandıklarını söylüyor. Bu alana yüzde 15'in üzerinde pay ayıran Pegasus Hava Yolları'nın pazarlama direktörü Onur Dedeköylü, "2012'de her kampanyamızın mutlaka bir sosyal medya bacağı olacak" diyor.

İŞ BULMANIN EN GÜNCEL YOLU
GİDEREK DAHA ETKİNLEŞİYOR

Sosyal medyada LinkedIn, Xing gibi iş dünyasının network kurduğu kanallar, birer iş bulma mecrasına dönüyor. Bugün Türkiye'de Microsoft, Yıldız Holding gibi pek çok şirket aday ararken sosyal medyadan yararlanıyor. Yıldız Holding İK Genel Müdürü Ege Karapınar, "Başlangıç pozisyonlarında yüzde 15-20, orta ve üst düzey pozisyonlarda ise yüzde 5-10 oranında sosyal ağlardan gelen özgeçmiş ve başvuruları değerlendiriliyoruz. 2012 yılı için sosyal ağlarla yapılacak işbirliği planları ve projelerle sosyal medyanın işe alımdaki etkisinin daha da artıracağız. İşe alımlarımızın yüzde 2-3'ünü sosyal ağlardan gelen adaylardan yaptığımızı söyleyebilirim" diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.