Yeni nesil CMO dönemi

“Türkiye’nin En Başarılı 30 Pazarlama Yöneticisi” araştırması...

15 ŞUBAT, 20160
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni nesil CMO dönemi
DIJITALLEŞME, Y KUŞAĞI, YENI TEKNOLOJILER, SOSYAL MEDYA…
Üretimden marka konumlandırmaya, satıştan reklama kadar bu kavramlar hesaba katılmadan adım atılmıyor. Çünkü artık sadece iyi olmak yetmiyor. Tüketici her şeyi bir arada istiyor… Üstelik hemen!
Peki bu yeni dünyanın pazarlama yöneticilerine etkisi nasıl? Tabii ki büyük… Çünkü, Y ve Z kuşağının ağırlık kazandığı müşteri kitlesi, dijitalleşme ve sosyal medya, pazarlama dünyasını adeta yeniden dizayn ediyor. İş yapış biçimleri, terminoloji, ajandalar, zaman yönetimleri değişiyor. Bu da CMO’nun dünyasını değiştiriyor. Daha hızlı, daha esnek ve en önemlisi daha teknolojik olmak yeni nesil CMO’ların olmazsa olmazları arasında.Capital’in bu yıl 15’incisini gerçekleştirdiği “Türkiye’nin En Başarılı 30 Pazarlama Yöneticisi” araştırması, işte bu değişimi yakalayan, kendi alanında fark yaratmayı başaran öncü profesyonelleri sıralıyor. Pazarlama dünyasının oylarıyla belirlenen 2015’in en başarılı pazarlama yöneticileri, aslında sürpriz isimler değil. Ortak özellikleri ise hepsinin genç, iyi eğitimli, değişimi yakalayan, müşterisini tanıyan ve yaratıcı isimler olmaları. İşte Türkiye’nin en başarılı pazarlama yöneticileri ve yeni nesil CMO’ların dünyasında öne çıkan başlıklar… 
DİJİTALLEŞME ETKİSİ 
Dijitalleşme, pazarlama dünyasında taşları yerinden oynatan en önemli faktör. Çünkü dijitalleşmenin etkisiyle oyun baştan yazıldı, terminoloji değişti. Marka Konseyi Yönetim Kurulu Başkanı ve marka danışmanı Güven Borça’ya göre dijital yetkinlik, günümüz CMO’sunun olmazsa olmaz nitelikleri arasında ilk sırada. Borça, “Günümüzde, okul yıllarında bile marka yönetimi konusunda işler yapmış, okumuş, çalışmış gençler işe alınıyor. Artık dijital yetkinlik aranan bir vasıf değil, işin olmazsa olmazı. Aranan yetkinliklerin başında da belli işleri tek başına alıp götürebilme yeteneği geliyor” diye konuşuyor. Marmara Üniversitesi İşletme Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Serdar Pirtini de teknolojinin etkilerine vurgu yapıyor: “Bugünün başarılı CMO’ları, müşteri analitiği teknolojilerini kullananlardan çıkıyor. Konvansiyonel medyanın zayıflaması, gelişen yeni dijital teknolojiler ve güçlenen yeni müşteri, CMO’ların yaklaşımlarını dijitalleşme yönünde stratejik değişime zorluyor.” Profesyoneller de uzmanlarla aynı fikirde. Mey İçki CMO’su Levent Kömür, şunları söylüyor: “Artık markalarımızı bizler değil tüketicilerimiz yönetiyor. Eskiden pazarlamanın olmazsa olmazlarından biri olan ‘Sana neden inanayım?’ın yanına ‘Senden neden bahsedeyim?’ sorusu geldi. ‘Anlık pazarlama’ dediğimiz tüketicinin reaksiyonlarına göre hareket edebilme olgusu, bir markanın gidişatını tamamen değiştirebilecek hale geldi.” Ikea Pazarlama Direktörü Senem Sadıklar, teknoloji olgusunun pazarlama kadrolarını da dönüştürdüğünü vurguluyor: “Günümüzde, özellikle gençleri ana hedef kitle olarak kabul eden markaların pazarlama yöneticilerinin büyük çoğunluğunu, yine gençler oluşturuyor. Hepsinin ortak özelliği, çok iyi eğitimli olmaları, dijital ağları düzenli kullanmaları.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.