Dijital çağda rekabet etmenin stratejik prensipleri

Bu makalede CEO’ların dijital devrimle ortaya çıkan stratejik meydan okumaya çözüm bulmak için alması gereken 6 kritik karar sunuluyor.

10 AĞUSTOS, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Dijital çağda rekabet etmenin stratejik prensipleri


Bu teknolojiler giderek ivme kazandıkça stratejik bağlamı da adamakıllı değiştiriyor; rekabetin yapısını, iş yapma şeklini ve nihayetinde endüstriler arasındaki performansı değiştiriyorlar. Mesela bir bankacılık sektörü CEO’su, bu endüstrinin şu anda 100 yılda bir olan bir geçiş döneminin tam da ortasında olduğunu söylüyor.

Tüm endüstrilerdeki liderlerin yeni ortaya çıkan eğilimler ve bozuculukların bir adım önünde olmak için kendi varsayımlarına meydan okumaları ve kendi stratejilerini baskı testine tabi tutmaları gerekecek.

Fırsatlar ve tehditler
Dijitalleşme sıklıkla giriş engellerini alçaltarak sektörler arasında uzunca bir süredir kurulu sınırların tepetaklak olmasına yol açıyor. Aynı zamanda dijital varlıkların “Tak ve çalıştır” doğası yüzünden değer zincirleri de çözülerek odaklanmış ve hızlı hareket edebilen rakipler için boşluklar yaratıyor.

Pazara yeni girenler, sıklıkla yerleşik ve geleneksel oyuncuların yapabileceklerinden çok daha hızlı ölçek büyüterek ağlarına düşen müşteri sayısı arttıkça gelirlerini çok hızlı artırabiliyor.(1)

Hangi şirketin değer kazanıp kaybedeceğinde her geçen gün dijital yetenekler daha fazla belirleyici olacak. Bu gibi değişiklikler ise dümdüz değil ama virajlı bir yol izleyebilen endüstri devrimi bağlamında gerçekleşecektir; ortaya yeni trendler çıkacak, pazara bozucu oyuncular girecek ve onların ürünleriyle hizmetleri yenilikçi tüketiciler tarafından benimsenecek

Ardından ilgili modern şirketler, bu değişikliklere ayak uydurmaya başlayarak söz konusu endüstrideki yani şirketler arasındaki ama belki de daha önemlisi tüketiciler arasındaki dijitalleşme seviyesi bir taşma noktasına ulaşıncaya kadar müşteri kazanma hızını ivmelendirecekler.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.