Dijital çağda rekabet etmenin stratejik prensipleri

Bu makalede CEO’ların dijital devrimle ortaya çıkan stratejik meydan okumaya çözüm bulmak için alması gereken 6 kritik karar sunuluyor.

10 AĞUSTOS, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Dijital çağda rekabet etmenin stratejik prensipleri


Önünde sonunda bir zamanlar radikal olan normal görülecek ve yerleşik hazırlıksız şirketler bir sonraki Blockbuster olma riskiyle yüzleşecekler. Yeni yetenekler kazanabilmeyi başaran diğerleri (Burberry’nin perakendede yaptığı gibi) ise güçlü birer dijital oyuncu olacak (mckinsey.com’da 21 Mayıs’ta çıkan “Başarılı dijital şirketlerin 7 alışkanlığı" başlıklı benzer içerikli makaleye bakınız). Bu liderlerin önlerinde yatan fırsatların arasında:

- Müşteriler, tedarikçiler, paydaşlar ve çalışanlar arasında karşılıklı etkileşimi artırmak. Ticari alışverişlerin çoğunda tüketiciler ve şirketler içine medyayı (örneğin grafikler ve videolar), hedefli içerik mesajlarını (konum veya demografik bilgiler sunarak) ve sosyal bağlanabilirliği (toplulukları temalar ve gereksinimler etrafında olduğu gibi arkadaşları da fikirler etrafında bir araya getirerek) katarak içeriği evrensel kılan dijital kanalları giderek daha çok tercih ediyor. Bu kanallar, ticari alışverişlerin maliyetini düşürüyor ve onları şeffaf bir şekilde kaydederek anlaşmazlıkların çözümüne katkıda bulunuyor.

- Sosyal teknolojilerden veya şeylerin internetinden gelen büyük veriler, algoritmalarca çözümlendikçe yönetsel kararları iyileştirmek. Alınan daha iyi kararlarla mesela daha uygun pazarlama olasılıkları dikkate alınarak (tek tek tüketici seviyesine inilerek) şirket fonksiyonlarında performasın artırılmasına veya miyadı dolmuş ekipmanların farkına varılarak operasyonel risklerin azaltılmasına yardımcı olunabilir.

- Uçtan-uca ürün inovasyonu veya müşteri hizmetleri gibi yeni iş veya faaliyet modelleri yaratmak.

Çinli Xiaomi yeni cep telefonu modelleri için yoğun bir şekilde AR-GE’ye yatırım yapmak yerine onun özelliklerinin neler olacağını belirlemek için kitle kaynakları (crowd sourcing) yöntemine başvuruyor ve Telstra da müşteri hizmetlerini kullanıcıların sorunlarını kendi aralarında ücretsiz bir şekilde çözebilmelerini sağlamak için crowd sourcing.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.