Dijital çağda rekabet etmenin stratejik prensipleri

Bu makalede CEO’ların dijital devrimle ortaya çıkan stratejik meydan okumaya çözüm bulmak için alması gereken 6 kritik karar sunuluyor.

10.08.2014 22:49:570
Paylaş Tweet Paylaş
Dijital çağda rekabet etmenin stratejik prensipleri


Yeni iş veya faaliyet modelleri mevcut müşteri tedarikçi ilişkilerinde de aracıları aradan çıkarabilir, örneğin oyun geliştiricilerinin veya 3D yazıcı kullanarak ürünler geliştiren ve onları Amazon’da doğrudan kendileri satan tek kişilik dükkanlar gibi...

Sonuçta dijitalleşme yeni rakip gruplarına hayat vererek endüstrideki manzaraları değiştirecek. Bazı oyuncular, siz onları daha rakip olarak tanımlamadan önce bile sizin yeteneklerinizi kendilerine yönelmiş bir tehdit olarak görebilir. Gerçekten de günümüzdeki kuvvetler, dijital anlamda birbirine bağlı abartısız bütün şirketlere anlık fırsatlar, tehditler veya her ikisini birden aynı anda sunuyor.

Söz konusu 7 kuvvet
Önde gelen şirketlerle ilgili deneyim ve araştırmalarımız, rekabeti yeniden tanımlama potansiyeline sahip 7 eğilim üstüne odaklanıyor.

1- Fiyatlar ve kâr marjları üzerindeki yeni baskılar
Dijital teknolojiler neredeyse kusursuz denilebilecek bir şeffaflık ortamı yaratarak fiyatların, hizmet düzeylerinin ve ürün performanslarının birbirleriyle kolaylıkla kıyaslanabilmelerini mümkün kılıyor. Bu sayede tüketiciler, anında dijital perakendecileri, markaları ve hizmetleri sadece birkaç parmak hareketiyle değiştirebiliyor.

Tüketiciler, kıyaslanabilir özellikler ve basit etkileşimler talep ettikçe bu dinamik ürünleri ve hizmetleri metalaştırabilir. Örneğin bazı bankalar, artık ürünlerin cep telefonlarından kolaylıkla satın alınmasını sağlayacak şekilde basitleştirilmesinin aslında farkında olmadan kendi sunumlarıyla mobil dostu basitlik peşinde koşan rakiplerininkiler arasındaki benzeşmeye katkıda bulunduğunu fark etti.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz