Dijital çağda rekabet etmenin stratejik prensipleri

Bu makalede CEO’ların dijital devrimle ortaya çıkan stratejik meydan okumaya çözüm bulmak için alması gereken 6 kritik karar sunuluyor.

10 AĞUSTOS, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Dijital çağda rekabet etmenin stratejik prensipleri


Bu yıpranmışlığın içine üçüncü taraflar katılarak şirketlerle onların müşterileri arasındaki aracıları ortadan kaldırıyor. Satıcıların bilgilerini bir araya toplayan ve tüketicilerin fiyatlarla hizmetleri kolaylıkla karşılaştırabilmelerini sağlayan fiyat kıyaslama sitelerinin yükselişi ise bu eğilimin aşikar bir göstergesi.

Avrupa’da geleneksel olarak hızlı tüketim mallarıyla karakterize edilen perakende zincirleri, artık tüketiciler süt ve ekmek gibi günlük tüketilen ürünlerde bile fiyatları kıyasladıktan sonra indirim mağazalarına akın ettiklerinden gelirlerinde büyük düşüşler yaşıyor.

Güney Kore’de OK Cashbag adındaki çevrimiçi bir fiyat tedarikçisi, 50 binden fazla satıcının ürün promosyonlarını ve sadakat ödüllerini kolaylıkla kullanılabilecek şekilde bir araya getiren mobil bir uygulama aracılığıyla kendisini tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarının içine yerleştiriyor.

Bu dinamikler, tüketiciyle yüzleşen endüstrilerde gelirler üzerinde muazzam boyutta aşağı yönlü bir baskı oluşturuyor ve bu bozucu akımlar, şu anda B2B şirketlerinin altını oyuyor.

2- Beklenmedik yerlerden çıkan rakipler
Dijital dinamikler, sıklıkla pazara girişin önündeki engelleri ve uzunca bir süredir var olan ürün farklılıklarını zayıflatır. Örneğin telekomünikasyon veya sigortacılıktaki web tabanlı hizmet tedarikçileri, artık ofislere, kurulu dağıtım ağlarına ve yerel acentelere gereksinim duymaksızın pazarlardan para kazanabiliyor.

Onlar genellikle müşterilerin riskleriyle gelirleri ve tercihleri hakkında veri madenciliği yaparak etkili bir şekilde rekabet edebiliyor. Aynı zamanda günümüzde çevrimiçinde marka oluşturmanın maliyetiyle oldukça az sayıda markaya odaklanmış müşteri ilgisinin derecesi de çok sayıda pazarda savaşın sınırlarını yeniden çiziyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.