Dijital çağda rekabet etmenin stratejik prensipleri

Bu makalede CEO’ların dijital devrimle ortaya çıkan stratejik meydan okumaya çözüm bulmak için alması gereken 6 kritik karar sunuluyor.

10 AĞUSTOS, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Dijital çağda rekabet etmenin stratejik prensipleri


Singapore Post, şuanda bu şirketin lojistik ve depolama belkemiğinden para kazanan bir e-ticaret şirketine yatırım yapıyor. Japon web perakendecisi Rakuten ise kendi ağından finansal hizmetler sunmak için faydalanıyor.

Google ve Twitter gibi web devleri de Google Cüzdan ve Twitter’ın perakende sunumları gibi ürünler aracılığıyla büyük bir şevkle bu endüstrinin sınırlarını test ediyor. Yeni rakipler, aslında sıklıkla asla uygun bir ölçeğe kavuşamayacak, ancak yerleşiklere muazzam hasar verebilecek kapasitede küçük şirketler olabiliyor.

Mesela perakende endüstrisinde, girişimcilerin ürünleri kiraz toplayıcısı alt kategorisindedir ve küçük hacimlerde çok şiddetli fiyat kırarak büyük şirketleri de aynısını yapmaya zorlarlar.

3- “Kazanan hepsini alır” dinamikleri
Dijital şirketler, alışveriş ve işgücü maliyetlerini düşürür, toplanmış verilerden faydalanarak gelirleri artırır ve ağ etkileri sonuç verdikçe dijital yetenek ve entelektüel mülkiyetin kalitesindeki artışın keyfini sürerler.

Maliyet avantajları çok ciddi boyutlarda olabilir; çevrimiçi perakendecilerin çalışan başına düşen gelirlerinin seviyesi önde gelen indirim mağazalardakilerin 3 katına kadar ulaşabilir. Bu bilgi yoğun modellerdeki kıyaslamalı avantaj çok çabuk gerçekleşebilir, ancak şirketlerin çoğunun umduğu gibi uzun soluklu olmaz.

Verilerle yeteneğin ölçek ekonomilerinin sınırları sıklıkla kesindir. Sigortacılıkta ise büyük tüketici bilgileri stoklarına sahip dijital “yerliler" risklerle geleneksel sigortacıların başarabileceğinden çok daha iyi başa çıkar.

Dijital uzmanlık ve mühendis dostu kültürlere yönelik başarılı teknoloji şirketleri, artık en mükemmel dijital yetenekleri bir mıknatıs gibi kendilerine çekerek verimli bir döngü yaratmaktadır. Bu etkiler, aslında en fazla ölçeğin önemli ve daha fazla sermaye ve emek yoğun modellerin ilgi çekici olduğu endüstrilerde konsolidasyonu hızlandıracak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.