Dijital çağda rekabet etmenin stratejik prensipleri

Bu makalede CEO’ların dijital devrimle ortaya çıkan stratejik meydan okumaya çözüm bulmak için alması gereken 6 kritik karar sunuluyor.

10 AĞUSTOS, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Dijital çağda rekabet etmenin stratejik prensipleri


Örneğin Fransa’da yeni kurulmuş bir teknoloji şirketi olan Free, geniş ve aktif bir “marka fanatikleri" ve taraftarlarından oluşan bir dijital toplulukça desteklenen mobil hizmetler sunmaya başladı. Bu şirket, topluluk içinde diğerleriyle bloglar, sosyal ağlar ve diğer kanallardan internet üzerinden etkileşim kuran fikir önderi “alfa fan”ları yetiştiriyor ve bu şekilde dijital dünyada çabucak yayılabilen fısıltı dalgaları yaratabiliyor.

Geleneksel pazarlamaya sadece mütevazı boyutlarda para harcayan Free, buna rağmen kendi sosyal medya çabaları sayesinde müşteri tatmininde üst seviyeleri yakalamayı başardı ve bu sayede ciddi bir pazar payını ele geçirdi.

4- Tak ve çalıştır iş modelleri
Dijital güçler, alışveriş maliyetlerini düşürdükçe değer zincirlerini de çözüyor. Üçüncü parti ürünler ve hizmetler, yani dijital lego blokları bu boşluklara çabucak entegre olabiliyor. Örneğin Amazon, şirketlerin lojistik, BT hizmetleri ve çevrimiçi perakende “sanal vitrin” süreçlerini “iç kaynaklarından sağlamalarına”na olanak veren hizmetler sunuyor.

Çoğu şirket için bu işlevleri rekabetçi performans düzeylerinde dışarıya yaptırmaya değmeyeceği için onlar mevcut bir sunumlarını, kendi değer zincirlerinin içine kolaylıkla yerleştirebiliyor. Mesela ABD’de yatırım danışmanlığı işinde, bugün en hızlı büyüyen kesim(3) tescilli yatırım danışmanlığıdır.

Onlar Charles Schwab, Fidelity ve diğerlerinden satın alabilecekleri ve kendilerine ihtiyaç duydukları her türlü kapasiteyi sunabilen (içinde defter tutmanın ve altyapı hizmetleri işletmenin de olduğu) anahtar teslimi sistemler sayesinde çok hızlı büyüyebiliyor.

Seyahat endüstrisinde yeni portallar artık bütün yolculuk etkinliklerini birleştirebiliyor; uçuşlar, oteller, ve araba kiralamalar... Bazen küçük şirketler veya hatta bireylerden bile gelen üçüncü parti bağımsız sunumlar da bu gibi portallara eklenebiliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.