Disiplinli sürdürülebilirlik

Günümüzde çok sayıda şirket yönetebileceğinden fazla sayıda sürdürülebilirlik girişimine sahip. İşte size onları kontrol altına alma yolları. Sheila Bonini ve Steven Swartz

11 KASIM, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Disiplinli sürdürülebilirlik


Bu gibi uygulamalar şirketlerin en önemli sorunlarının neler olduğunu çabucak kavramalarına ve dahili paydaşları en fazla değeri neyin yaratacağı konusunda uzlaştırmaya yardımcı olur. Odaklanılan konuların mekanik olması gerekmez, aksine farklı çabaların stratejik, itibari ve finansal faziletleriyle ilgili tartışmaları yansıtması gerekir.

Öncelikler bir kez tanımlandıktan sonra ki bizim deneyimlerimize göre üç ila beşi geçmemesi en idealidir, artık bir sonraki adımda bu öncelikler üzerinden ayrıntılı bir finansal ve sürdürülebilirlik analizi yapılabilir. Bunun içinde de ayrıntılı bir piyasa değeri veya riskli değer analiziyle uygulamanın olduğu ve bir şirketin herhangi bir iş fırsatı için yaptığına benzer bir değerleme ve finansal analizin aynısından olması gerekir.

Örneğin Siemens müşterilerin kendi karbon etkilerini azaltmalarına yardımcı olmak gibi bir tanesine odaklanmak için bunun gibi bir yaklaşımdan faydalanmıştı. Sonunda içinde enerji, verimlilik, yenilenebilir enerji ve çevreci teknolojilerin de olduğu yeşil ürünler ve hizmetlerden oluşan çevreci bir porföy yaratmıştı. 2013 tarihli bir röportajda Siemens bu sayede 32,3 milyar Euro tutarında bir gelir ürettiğini ve 377 milyon metrik küp hacminde karbon salımı tasarrufu yaptığını duyurmuştu.

Somut hedefler
İlk analizleri bitirmenin ardından bir sonraki adım bu bilgileri, ölçümlenebilir dışsal hedeflerle dönüştürmektir. Bu hedeflerin kesin, hırslı ve sera gazı salımla-rı gibi sağlam bir temele göre ölçülebilir olması gerekir. Aynı zamanda uzun vadeli bir yönelimi (beş yıldan uzun) ve şirket stratejisine de entegre edilebilir olmalı.

Bir şirket hedef olarak şunu seçmişti: “Biz ambalajlarımızın çevre üzerindeki etkisini azaltacağız." Farklı bir şirketten ise bunun daha keskin bir sürümü gelmişti: “2016 yılına kadar ambalajda 10 milyon kilogramlık tasarruf yapacağız." Burada “salımların azaltılması" muğlak bir ifade tarzıdır ve neredeyse anlamsız bir hedeftir.

Şirket burada emisyonlarını hangi göstergeye kıyasla ne kadar azaltacağını belirtmemektedir. Bir başka sürdürülebilirlik liderince benimsenen yaklaşım ise çok daha etkili ve çok daha nettir: “CO2 salımlarını 2015 yılına kadar yarı yarıya azaltacağız."

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.