Farklı kültüre uyum stratejisi

İşte sınır ötesi şirketlerin kültürel çeşitliliğe uyum stratejisi…

1 MART, 20160
Paylaş Tweet Paylaş
Farklı kültüre uyum stratejisi
Bir şirketin yurtdışında başarıyı yakalayabilmesinin olmazsa olmazı o ülkenin kültürünü çok yakından tanıyıp uyum sağlamak. Yapılan tüm araştırmalar da bunu kanıtlıyor. Örneğin Accenture’ın yaptığı bir çalışmaya göre farklı kültürleri öğrenerek bir ülkede iş yapmak, verimliliği yüzde 30 artırıyor. Ama kültürel farklılıkları aşıp bu başarıyı yakalamak o kadar kolay değil. Dev şirketler bile bu noktada yaptıkları hatalarla bazen büyük başarısızlıklarla yüzleşmek, hatta bulundukları ülkelerdeki ticari faaliyetlerini sonlandırmak durumunda kalıyor. Peki kültürel farklılıklar nasıl aşılır ve etkili bir şekilde yönetilir? Brandeis Üniversitesi’nin profesörlerinden Andy Molinksy, bir şirketin kültürel farklılıkları yenip başarılı olabilmesi için “global beceri” sahibi olması gerektiğini savunuyor. Global becerikliliği de davranışlarını tüm kültürlere adapte edebilmek olarak tanımlayan Molinksy, “Örneğin Amerika doğumlu bir yönetici olarak Tokyo’da çalışıyorsunuz. Japonlara bir şeyi anlatırken direkt değil, endirekt şekilde anlatmanız gerekiyor. Japonya’da bu işe yarar. İşte tüm bu kurallara uygun davranmaya ‘global beceri’ diyoruz. Bu önemli çünkü iş dünyası bugün hiç olmadığı kadar global” diyor. Peki bugün global arenada iş yapan Türk iş dünyası, yaşadığı kültürel farklılık problemini nasıl aşıyor? İşte yanıtı…
“ORYANTASYON DÜZENLİYORUZ” 
Hızla büyüyen Türk hazır giyim markası LC Waikiki, bugün 27 ülkede 566 mağazaya sahip. Şirketin İK politikaları gereğince birçok departmanda ve yönetim kurulunda farklı kültür ve uyruklardan çalışanlar mevcut. LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, şirketin çatısı altında 40 farklı milletten çalışanlarının bulunduğunu söylüyor. Farklı kültürleri yönetirken zorlanmamak adına da birtakım çalışmalar yaptıklarını anlatıyor. Bu çalışmaların başında global düşünüp yerel hareket etmek geliyor. Zorlukları aşmak adına yurtdışına gidecek yönetici kadrolarını genel bir oryantasyondan geçirdiklerini ifade eden Küçük, “Hem Türkiye’deki hem yurtdışındaki yöneticilerimiz için faaliyette bulunduğumuz ülkelerin kültürlerini, gelenek ve göreneklerini öğrenmeleri konusunda oryantasyon eğitimleri düzenliyoruz. Yöneticilerimizin o ülkenin dilini öğrenmeleri konusunda destek veriyoruz. Onların maddi ve manevi şartlarını iyileştirerek ilerliyoruz” diyor. Küçük, yurtdışı yatırımlarını gerçekleştirirken de o ülkelerin kültürleriyle yakından ilgileniyor. Yerel dokularını, kültürlerini, geleneklerini ve inançlarını yakinen öğrenmeye çalıştıklarını ifade ediyor. Yurtdışındaki uyum stratejilerini şöyle anlatıyor: “Türkiye’de uygulamakta olduğumuz çalışmaları yurtdışındaki ülkelere de aktarmaya çalışıyoruz. LC Waikiki olarak global bir hizmet politikamız var. Dünyanın herhangi bir yerinde açtığımız mağazalarda, Türkiye’deki müşterilerimize yaşattığımız deneyimi yaşatmayı hedefliyoruz. Faaliyet gösterdiğimiz 3’üncü dünya ülkelerinde ister istemez pek çok zorluk yaşayabiliyoruz. Sabırla tüm zorlukların üstesinden gelmeye çalışıyoruz.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.