Yenilenme liderleri

Yenilenen 21 logoyu baz alarak gerçekleştirdiğimiz anketimize 108 şirketin pazarlamadan sorumlu iş lideri katıldı.

1 EKİM, 20130
Paylaş Tweet Paylaş
Yenilenme liderleri

Onlara göre amaç, sadece “logonun zamanın ruhunu yakalaması” ise markaların müşterilerini rahatsız etmeyecek şekilde ana formu koruyarak küçük estetik dokunuşlarla bu değişimi gerçekleştirmek olmalı. Shell, Apple ve BMW, logolarında temel formlara sadık kalarak değişimi başaranlardan. Ege Üniversitesi’nden Prof. Dr. Nazan Günay, “Bu yaklaşımda yapılan küçük değişimler müşteri tarafından algılanıyor, ancak gözü çok fazla rahatsız etmiyor. Bu kurala dikkat etmek, müşterilerin tepkisel davranmasını engeller. Çok büyük değişimlerde, müşteriler şirketin el değiştirdiğini düşünebilir, bu da markaya olan sadakati etkileyebilir” diyor.

21 YENİ LOGO
Risklerine rağmen tüm dünyada şirketler logolarını değiştiriyor, küçük değişikliklerle yeniliyor. Bu değişimi daha kapsamlı ortaya koymak amacıyla özel bir araştırma yaptık ve son 5 yılda 21 şirketin logosunu değiştirdiğini belirledik. Bu şirketler arasında 125 yıllık logosunu 2012’de yenileyen Ziraat Bankası da 3 yıllık logosunu 2009’da değiştiren ve ye-ni logosuyla büyük beğeni toplayan TTNet de var. Amacımız bu 21 şirket arasından yeni logosu en çok beğenileni bulmaktı, Bu nedenle CMO’lara (Chief Marketing Officer Pazarlamadan Sorumlu Başkan), logoların eski ve yeni hallerini hatırlatarak 100 üzerinden verecekleri puanlarla değerlendirmelerini istedik. Anketimizde sorduğumuz diğer sorularla da hem kendi şirketleri hem de genelde logo değişimi üzerine ne düşündüklerini saptamaya çalıştık. Bu önemli anketten iş dünyası için kritik mesajlar çıktı.

HIZLI DEĞİŞİM
Düzenlediğimiz anketi, pazarlama alanında uzman 300’e yakın CMO düzeyinde yöneticiye ve danışmana ulaştırdık ve 108’inden yanıt aldık. Onlara değişen bu logolardan hangisini en çok beğendiklerini ve değişim üzerine görüşlerini sorduk. Anketin sonuçlarına göre TTNet’in logosu “en beğenilen yeni logo” seçilirken Turkcell’in yeni logosu “ikinci” ve Vakıfbank’ın yeni logosu ise “üçüncü” sırada yer aldı. Anket katılımcılarının şirketlerinin ortalama yaşı 44, katılımcıların şirketlerinin logolarının ortalama yaşı ise 24 idi. Bu da Türkiye’de logoların değişim hızını gösteren bir başka ilginç gösterge olarak karşımıza çıkıyor.

Ankete yanıt veren katılımcıların yüzde 56,6’sı, 30 yaş ve üzeri şirketlerde çalışıyor. Buna rağmen logolarının yaşı 30 ve üzeri olanlar, sadece yüzde 9,4. Zaten ankete katılan CMO’ların yüzde 72’si şirket logolarının en az bir kere değiştiğini söylüyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.