Jose Carlos Pinheiro Neto / GM Brezilya Başkan Yardımcısı Belki de yazıyı okuyunca, Gravatai nere, Türkiye nere diyeceksiniz... Ancak, Brezilya’da kurulu bu fabrikadan çıkan mesaj çok önemli... G...
David B. Yoffie & Mary Kwak / Harvard İşletme Okulu Öğretim Üyeleri David B. Yoffie ve Mary Kwak, Harvard İşletme Okulu’nun öğretim üyelerinden... Geçtiğimiz aylarda yazdıkları “Judo Stratejis...
Jeanie Daniel Duck / Boston Consulting Danışmanı Neredeyse herkes biliyor... “Değişim”, şirketler için çok zor bir süreci ifade ediyor. Bu nedenle de çok sayıda yönetici ya da patron değişimden k...
Yönetim uzmanı Adam Morgan, “Büyük Balığı Yutmak” adlı kitabında, sektöründe lider olan markanın gücüne dikkat çekiyor. Ona göre, lider marka, sadece sektörü yönlendirmekle kalmıyor, aynı zamanda h...
Herkes TV’deki ünlü programı izlemiştir; “Biri Bizi Gözetliyor”... Dünya devi P&G’nin yeni başlattığı tüketici araştırması, bu yarışma gibi... Tüketici davranışlarını, evde, adeta canlı yayında...
Yönetim uzmanı Adam Morgan, “Büyük Balığı Yutmak” adlı kitabında, sektöründe lider olan markanın gücüne dikkat çekiyor. Ona göre, lider marka, sadece sektörü yönlendirmekle kalmıyor, aynı zamanda h...
Özlem Ermert / TEB İnsan Kaynakları Müdürü Özlem Ermert, Türkiye Ekonomi Bankası’nın insan kaynakları müdürü... Kriz nedeniyle sektörün sıkıntılı bir dönemden geçtiğini söylüyor. Son aylarda 10 b...
Türkiye kriz sürecinden geçiyor, şirketler çeşitli zorluklarla boğuşuyor. İşte böylesine çetin bir ortamda, şirket yöneticilerin işi daha zor. Çalışanlarını motive etmek giderek zorlaşıyor. Ancak, ...
Chunka Mui / Dijital Strateji Gurusu Chunka Mui “Unleashing the Killer App: Digital Strategies for Market Dominance-Vurucu Uygulamaları Serbest Bırakmak-Pazarda Üstün Duruma Gelme Stratejileri, a...
“Yeni Tüketicinin Ruhu” isimli kitabıyla son dönemde dikkatleri üstüne çeken ünlü tüketim psikolojisi uzmanı David Lewis, pazarlamanın en bilinen gurularından biri olan ve McKenna grup başkanı Regi...
Joseph Coughlin / AgeLab Direktörü AgeLab Laboratuvarı, dünyaca ünlü MIT Üniversitesi bünyesinde faaliyet gösteriyor. Otomobildeki bilgi teknolojileri konusunda bir numara... Buradaki çok sayıda ...
Son dönemde pazarlamada yeni bir kavram öne çıkmaya başladı... “Fusion marketing” (Bileşkeli pazarlama) olarak tanımlamam bu yöntem, özellikle internet şirketleri tarafından tercih ediliyor. İşin ö...
Aslında gelişme son yıllarda kendini göstermeye başlamıştı. Otomobilden beyaz eşyaya, konuttan temizlik ürünlerine, her sektörde “kompakt” ürün akımının etkileri hissediliyordu. Kaliteyi ve basitli...
Artık herkes biliyor; O klasik dönem sona erdi. Bir zamanlar her müşteri aynı kabul edilir, kitlesel üretim yapılırdı. Sonra segmentasyon analizi, müşteri tanımaya yönelik sistemler geliştirildi. A...
Ford çalışanlarını 6 kategoriye ayırıyor. Bazılarına “Süper”, bazılarına “Mükemmel” tanımını uygun görüyor. “Gelişmeye ihtiyacı var” kategorisini ise alttakiler için kullanıyor. Benzer, ancak uygul...