YÖNETİM

İnsan kaynakları

Ücret Artışı Yok ‘Ayarlama” Var

Capital’i izleyenler bilirler... Ocak ve temmuz olmak üzere, yılda iki defa “Ücret araştırması” hazırlar, iş dünyasının bu konudaki stratejisini ortaya koyarız. Ancak, son 2 yıldır bu konuda büyük ...

1 TEMMUZ, 2002

Pazarlama

Sektörlerin Marka Analizi

Don Schultz / Yönetim Uzmanı    Don Schultz, dünyanın önde gelen yönetim uzmanlarından... Entegre pazarlama iletişimi profesörü... Son dönemde “marka değeri” (brand value) üzerine çalı...

1 TEMMUZ, 2002

İnsan kaynakları

Anadolu’dan Yönetici Daveti

Aylin Coşkunoğlu / Human Resources Management Şirket Sahibi Aylin Çoşkunoğlu, Human Resources Management’in sahibi... Onu farklı kılan, merkezinin Ankara’da olması... Bu nedenle Anadolu’nun nabzını...

1 TEMMUZ, 2002

Pazarlama

Sonradan Gelene Dikkat

Yönetim uzmanları ve sektörleri yakından tanıyanlar hep uyardılar. Bu konularda kitaplar da yazıldı. Ancak, iş dünyası tarihi benzer örneklerle dolu... “Ben liderim, kimse beni geçemez” yaklaşımınd...

1 HAZİRAN, 2002

Pazarlama

Öylesine Tüketim

Hepimiz alışveriş, tüketim eğilimlerindeki değişimin farkındayız. Özellikle kartlı yaşamla birlikte... Ancak, ünlü demogrofi uzmanı Michael J. Weiss, daha iyi bir değerlendirmeye sahip. O, yaşanan ...

1 HAZİRAN, 2002

Liderlik

Stok Devrimi

Dünyada durum biraz farklıydı, ancak bir dönem Türkiye’de stoktan para kazanılırdı. Son yıllarda tablo değişti. Stokta mal tutmanın maliyeti, her sektör için ağırlaşmaya başladı. Rekabette önemli b...

1 HAZİRAN, 2002

İnsan kaynakları

İhracat Canlandı

Türkiye’nin ihracat performansı son birkaç yıldır oldukça iyi gidiyor... Tekstilden otomotive olumlu haberler geliyor. Bir olumlu haber de insan kaynakları cephesinden... Üstelik de kriz nedeniyle ...

1 HAZİRAN, 2002

Pazarlama

Ustasından Satış Dersleri

Dr. Kerry Johnson / Satış Gurusu   Dr. Kerry Johnson, ABD’nin önde gelen satış gurularından... Bir işletme psikologu... Satış ve pazarlama danışmanlığı yapıyor.  “Paylaşılamayan konuşm...

1 HAZİRAN, 2002

Pazarlama

Müşterinin Aşk Analizi

Araştırmalar, artık müşteriyi sadece elde tutmanın yeterli olmadığını gösteriyor. Onları daha kârlı müşteri haline getirmek istiyorsanız, sadakat ve harcama seviyelerini tıpkı bir hafiye gibi yakın...

1 MAYIS, 2002

Pazarlama

Özel Günler Ekonomisi

Önceleri sadece, bayramlar vardı. Onu Anneler Günü’nün yükselişi izledi. Son yıllarda ise Sevgililer Günü ve Yılbaşı en çok önem verdiğimiz günler arasında yer alıyor. Özel günlerden bahsediyoruz. ...

1 MAYIS, 2002

Liderlik

Çekilme Harekatı

“Biz de girelim”, “Rakibimiz satın aldı, biz de alalım” gibi yaklaşımlara son 15 yılda çok tanık olduk. Büyük gruplar, bu sürede bulundukları sektör sayını artırıp, yeni alanlara girdiler. “Core bu...

1 MAYIS, 2002

Pazarlama

Tüketici Normale Dönecek

Doç. Dr. Sibel Kalaycıoğlu / ODTÜ Sosyoloji Bölümü Öğretim Üyesi   Ona göre her şey deprem sonrasına benziyor... “Hiçbir şey eskisi gibi olmayacak” değerlendirmelerini bu nedenle anlamlı bu...

1 MAYIS, 2002

Liderlik

Benzeme Sendromu

Saptama, Copernicus adlı araştırma şirketinin büyük çalışmasında ortaya çıktı. Sadece, listede yer alan şirketleri değil, bütün dünyayı ilgilendiriyor. Milyarlarca dolarlık değere ulaşan markalar i...

1 MAYIS, 2002

Liderlik

Sağlık “Coach”undan İşadamına Taktikler

Prof. Dr. Osman Müftüoğlu / Ankara Numune Hastanesi Eski Başhekimi   Prof. Dr. Osman Müftüoğlu, 9’uncu cumhurbaşkanı Süleyman Demirel´in özel doktoru... Ancak, bu onun bilinen tarafı... Bir ...

1 MAYIS, 2002

Pazarlama

Benzeme Sendromu

Saptama, Copernicus adlı araştırma şirketinin büyük çalışmasında ortaya çıktı. Sadece, listede yer alan şirketleri değil, bütün dünyayı ilgilendiriyor. Milyarlarca dolarlık değere ulaşan markalar i...

1 MAYIS, 2002