Bilişim teknolojisi, son yılların en hızlı büyüyen sektörü... İnternetten telekoma, yazılımdan donamıma, çok sayıda alanı kapsıyor. Bu alandaki ilerlemeyi “dijitalleşme” olarak değerlendiren “World...
Sadece Türkiye’de değil, dünyanın her yanında tablo aynıdır. Kriz ve durgunluk döneminde şirketler, ayakta kalabilmek için “küçülme” yoluna gider, eleman çıkarma politikası uygular. Ancak, doğru st...
James Champy / Reengineering Gurusu James Champy, dünyanın önde gelen yönetim gurularından. Herkes onu, “Reengineering gurusu” (Yeniden yapılanma) olarak tanıyor. Kriz ve durgunluk dönemleri, onu...
Prof. Dr. Arman Kırım / Yönetim Uzmanı Yönetim uzmanı Prof. Dr. Arman Kırım, yaşadığımız krizlerin, süreç odaklı bir yönetim anlayışına geçmek için önemli bir fırsat olduğunu söylüyor. Böylece ve...
Marc Barry / CI3 Analytics Sahibi Marc Barry, CI3 Analytics adlı şirketin sahibi. Adam L. Penenberg ise gazeteci. Forbes dergisi yazarlarından. İkisini son dönemde öne çıkaran ise “Spooked-Espion...
Ardı ardına yaşanan iki önemli kriz herkesi sarstı. Küçükten büyüğe bütün şirketler hesaplarını gözden geçiriyor, geçmişteki stratejilerini tartışıyor. Büyüme dönemlerinde yapılan hatalar şimdi dah...
Başlangıçta sıradan gibi gelebilir... Ancak, onların öyküleri, internet dünyasında fırsat pencerelerini aralamak isteyenler için örnek oluşturabilir. Çünkü, hepsi de birer başarılı girişimci olmada...
Glynn Read / Quadstone Pazarlama Direktörü Quadstone, müşteri davranışlarının analizi konusunda yazılım geliştirip, danışmanlık veren bir İngiliz şirketi. Geçtiğimiz günlerde Go4 Marketing’le işb...
Chuck Pettis / Kişisel Marka Danışmanı “Personal branding” (Kişisel marka), son dönemde iş dünyasının yükselen konseptlerinden... İşadamı ve yöneticileri bir marka olarak görme anlayışına dayalı....
Chuck Pettis / Kişisel Marka Danışmanı “Personal branding” (Kişisel marka), son dönemde iş dünyasının yükselen konseptlerinden... İşadamı ve yöneticileri bir marka olarak görme anlayışına dayalı....
Hasan Danişment / Danişment Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Danişment, iş yaşamıyla gömlek düğmesi dikerek tanıştı. Ardından okulu bırakıp tornacılığa girdi. Bunu bir fabrikadaki işç...
Chris Zook - James Allen / Bain&Company Uzmanları Ekonominin sıkıntıda olduğu dönemlerde, büyüme stratejileri ve “core business” daha fazla öne çıkıyor. Türkiye de böyle bir dönemden geçiyor....
2000 yılının yüksek büyüme temposu içinde ciroda rekor kırıp, müthiş kar rakamları elde etmek kolaydı. Ancak, içinde bulunduğumuz ortam, gerçek sınav zamanı... Ekonomideki sıkıntılar, yavaşlama, yö...
Yeni tüketici, Avrupa’da ve Amerika’da hızla yayılan bir kavram. Türkiye’de ise yavaş yavaş gelişiyor. Yeni tüketici, kişiliğini yansıtan otantik ürünlerden hoşlanıyor. Çabuk karar değiştiriyor. Ma...
Capital okurları hatırlayacaklar.... Reklam sektörünün 2001 yılı projeksiyonunu hazırladığımız bir çalışmada, ajans yöneticileri yüzde 10 düzeyinde büyüme tahmin etmişlerdi. Ancak, kasım ve şubat k...