Sadece Türkiye’de değil, dünyanın her yanında tablo aynıdır. Kriz ve durgunluk döneminde şirketler, ayakta kalabilmek için “küçülme” yoluna gider, eleman çıkarma politikası uygular. Ancak, doğru st...
Bilişim teknolojisi, son yılların en hızlı büyüyen sektörü... İnternetten telekoma, yazılımdan donamıma, çok sayıda alanı kapsıyor. Bu alandaki ilerlemeyi “dijitalleşme” olarak değerlendiren “World...
Hasan Danişment / Danişment Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Danişment, iş yaşamıyla gömlek düğmesi dikerek tanıştı. Ardından okulu bırakıp tornacılığa girdi. Bunu bir fabrikadaki işç...
Chris Zook - James Allen / Bain&Company Uzmanları Ekonominin sıkıntıda olduğu dönemlerde, büyüme stratejileri ve “core business” daha fazla öne çıkıyor. Türkiye de böyle bir dönemden geçiyor....
Chuck Pettis / Kişisel Marka Danışmanı “Personal branding” (Kişisel marka), son dönemde iş dünyasının yükselen konseptlerinden... İşadamı ve yöneticileri bir marka olarak görme anlayışına dayalı....
Rosabeth Moss Kanter / Yönetim Gurusu Rosabeth Moss Kanter, yönetim dünyasının neredeyse tek kadın gurusu... Onu Capital’deki söyleşilerinden tanıyorsunuz. Bu ünlü guru yeni kitabıyla yeniden gün...
Michael Mazarr, Georgetown Üniversitesi profesörlerinden. Aynı zamanda Center for Strategic and International Studies (Stratejik ve Uluslararası Araştırmalar Merkezi) uzmanlarından. Gelecek bilim ü...
Capital okurları hatırlayacaklar.... Reklam sektörünün 2001 yılı projeksiyonunu hazırladığımız bir çalışmada, ajans yöneticileri yüzde 10 düzeyinde büyüme tahmin etmişlerdi. Ancak, kasım ve şubat k...
2000 yılının yüksek büyüme temposu içinde ciroda rekor kırıp, müthiş kar rakamları elde etmek kolaydı. Ancak, içinde bulunduğumuz ortam, gerçek sınav zamanı... Ekonomideki sıkıntılar, yavaşlama, yö...
Glynn Read / Quadstone Pazarlama Direktörü Quadstone, müşteri davranışlarının analizi konusunda yazılım geliştirip, danışmanlık veren bir İngiliz şirketi. Geçtiğimiz günlerde Go4 Marketing’le işb...
Chuck Pettis / Kişisel Marka Danışmanı “Personal branding” (Kişisel marka), son dönemde iş dünyasının yükselen konseptlerinden... İşadamı ve yöneticileri bir marka olarak görme anlayışına dayalı....
Yeni tüketici, Avrupa’da ve Amerika’da hızla yayılan bir kavram. Türkiye’de ise yavaş yavaş gelişiyor. Yeni tüketici, kişiliğini yansıtan otantik ürünlerden hoşlanıyor. Çabuk karar değiştiriyor. Ma...
Yönetici ücretleri her zaman merak konusu olmuştur... Ancak, bu konuda yeterli istatistikler yayınlanmıyor, şeffaflık da yok... Dolayısıyla, Türkiye’de yönetici ücretleri sadece tahmin ve sektör du...
Faith Popcorn, ABD’nin en ünlü yönetim danışmanlarından... Son dönemde pazarlama konusundaki yaklaşımları, kadınlara yönelik çalışmalarıyla öne çıkıyor. “EVEolution-The Eight Truths of Marketing” (...
Son yıllarda tüketici marka ve ürün bombardımanı yaşıyor. Ardı ardına piyasaya verilen ürünlere, bir de internet faktörü eklendi. Değişen tüketici eğilimleriyle birleşince, bunlar marka sadakatini ...