2000 yılının yüksek büyüme temposu içinde ciroda rekor kırıp, müthiş kar rakamları elde etmek kolaydı. Ancak, içinde bulunduğumuz ortam, gerçek sınav zamanı... Ekonomideki sıkıntılar, yavaşlama, yö...
Yeni tüketici, Avrupa’da ve Amerika’da hızla yayılan bir kavram. Türkiye’de ise yavaş yavaş gelişiyor. Yeni tüketici, kişiliğini yansıtan otantik ürünlerden hoşlanıyor. Çabuk karar değiştiriyor. Ma...
Son yıllarda tüketici marka ve ürün bombardımanı yaşıyor. Ardı ardına piyasaya verilen ürünlere, bir de internet faktörü eklendi. Değişen tüketici eğilimleriyle birleşince, bunlar marka sadakatini ...
Faith Popcorn, ABD’nin en ünlü yönetim danışmanlarından... Son dönemde pazarlama konusundaki yaklaşımları, kadınlara yönelik çalışmalarıyla öne çıkıyor. “EVEolution-The Eight Truths of Marketing” (...
İnsan kaynakları uygulamaları Türkiye’de son dönemde büyük bir hızla gelişiyor. Farklı ve özgün uygulamalar yapılıyor, bu konuya yoğunlaşan şirketlerin sayısı giderek artıyor. Bu noktadan hareket e...
Bir ülkeyi yönetmekle, bir şirketi yönetmek arasında benzerlikler ya da farklılıklar var mıdır? Bir ülkenin yaşadığı ekonomik kriz ile bir şirketin girdiği nakit darboğazı arasında paralellikler ne...
Toplam Kalite Yönetimi, benchmarking, re-engineering, stratejik planlama ve diğerleri... Bunlar son dönemde iş dünyasının uyguladığı yönetim teknikleri. Ancak, her dönemde bazıları yükseliyor, bazı...
İşin doğrusu, her şey perakende sektöründeki müthiş gelişmeyle başladı. Süper, hiper derken market sayısındaki artış, kendini ürün enflasyonuyla gösterdi. Son yıllarda neredeyse ürün lansmanı yağmu...
Prof. John Quelch / London Business School Dekanı DanoneSA, süt ve süt ürünlerinde büyümeye karar verdiğinde, ilk iş olarak satın alınacak markalar, şirketler aradı. Önce Tikveşli bünyeye katıldı...
Yeni ekonomi konseptiyle birlikte ekonominin işleyişi ve değerleri değişiyor. Eskiden bilançolarda yer alan maddi varlıklar yerini “entelektüel sermaye”, “marka değeri” gibi soyut değerler alıyor. ...
İşin doğrusu, o eski söz iyi ifade ediyor... “Artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacak”... Gerçekten de teknolojide, özellikle de bilişimde ortaya çıkan gelişmeler, ekonomide “hız” faktörünü öne çıka...
Michael Porter / Yönetim Gurusu Ünlü guru Michael Porter, özellikle rekabet stratejileri konusunda adını duyurdu. Dünyanın önde gelen şirketlerine danışmanlık yaptı, kitapları en çok satanlar ara...
Global ekonomi içinde şirket sayıları fazla, rekabet güçlü, pasta ise hep aynı. Bu tablo, şirketleri, ``agresif'' büyüme stratejileri izlemeye zorluyor. Özellikle de rekabetin yoğun, fırsatla...
Prof. Dr. Gönül Yenersoy / Doğuş Üniversitesi Endüstri Bölümü Başkanı Prof. Dr. Gönül Yenersoy, Doğuş Üniversitesi Endüstri Bölümü Başkanı. 15 yıldır Türkiye´de Toplam Kalite Yönetimi´nin öncülüğ...
John O´Keeffe, Procter & Gamble´ın başkan yardımcılarından. Onu diğer yöneticilerden farklı kılan özelliği ise ``aykırı düşünme''yi savunması. Bu görüşünü, ``Business Beyond The Box''(Kalıpları...