YÖNETİM

İnsan kaynakları

Değişim Zamanı

Her şey ekonomideki krizle başladı. Piyasalar sarsıldı, çok sayıda şirket zora girdi ya da kapandı. Ardından işsizlik dalgası geldi. Üstelik bu kez üst ve orta düzey yöneticiler de darbe yedi. Sonu...

1 ŞUBAT, 2002

İnsan kaynakları

Yeni İş Projesi

Demir Erman / Özelleştirme İdaresi Başkanlığı Başkan Yardımcısı   Özge Alpay Rasgelener / Proje Koordinasyon Birimi Koordinatörü   Sadece yönetici cephesinde değil, değişik kademele...

1 ŞUBAT, 2002

İnsan kaynakları

3 Sektöre Dikkat

Şerif Kaynar - Alan Mellaart - Orhan Alver / K Partners Yöneticileri   Korn Ferry International, dünyanın önde gelen üst düzey yönetici bulma şirketlerinden. 5 yıldır Türkiye’de de faaliyet...

1 ŞUBAT, 2002

Liderlik

Kritik Bölgede Yönetim Dersleri

Dutch Holland / Yönetim Uzmanı   Amerikan futbolunda oyunun son 20 yardlık koşusu çok önemlidir. Bu dönemde en sıkı hamleleri yapan, iyi taktik uygulayan, skoru lehine çevirir. Yönetim uzma...

1 ŞUBAT, 2002

Pazarlama

“İlk Üç” Kuralı

Jagdish Sheth ve Rajendra Sisoda isimleri büyük bir olasılıkla tek başına bir şey ifade etmiyordur. ABD’li iki profesörü farklı kılan, geçtiğimiz günlerde yayınladıkları kitap oldu. Yılların emeğiy...

1 ŞUBAT, 2002

Liderlik

Yönetimde Everest’te Modası

Michael Useem / Wharton Üniversitesi Öğretim Üyesi Uzakdoğu’ya, özellikle de Nepal’e yolculuğun son dönemde moda olduğunu duymuşsunuzdur. Bu bölgenin gizem ve felsefesinin de ilgide payı var. Anc...

1 OCAK, 2002

Liderlik

Türk Şirketlerine Yeni Dönem Önerileri

Mirko Nikolic ve Muzaffer Egeli / Boston Consulting Group Uzmanları   Kriz, ekonomik küçülme, yeniden yapılanma ve birleşmeler... İş dünyasında farklı bir dönem yaşıyor, büyük bir değişime ...

1 OCAK, 2002

Liderlik

Gurular Ne Diyor?

Sıkıntılı geçen 2001 yılının ardından herkes gözünü 2002’ye çevirdi ve umutlarını bu yıla bağladı. Sanki bir mucize beklentisi var. 2002’de her şeyin bir anda rayına oturacağı düşünülüyor nedense. ...

1 OCAK, 2002

Liderlik

Değişim Dalgası

Ekonomide başlayan, ardından da biraz da zorunluluk sonucu iş dünyasına yansıyan değişim, şirketlerde devam ediyor. Yeni dönemin iş modellerine ve rekabet yapısına ayak uydurmaya çalışan şirketler,...

1 OCAK, 2002

Pazarlama

Benim Müşterim Çok Daha Karlı

İşin sırrı, ünlü pazarlama gurusu Don Peppers’in değerlendirmesinde yatıyor. Ona göre, pazarlama, karlı müşteriyi çekme sanatıdır. İşte bu gerçeği, özellikle son yıllarda gören şirketler, karlı ola...

1 OCAK, 2002

İnsan kaynakları

Ücret 2002

Bu yıl insan kaynakları bölümlerinin, bütçe yapanların işi çok zor. Hiçbir dönemde ücret politikası oluşturmak bu kadar sıkıntılı olmadı. Bir yandan ekonomide belirsizlik, diğer yandan danışman şir...

1 OCAK, 2002

Pazarlama

Büyük Hatalardan Pazarlama Dersleri

Jack Trout / Pazarlama Uzmanı   Jack Trout, ABD’nin önde gelen pazarlama uzmanlarından... GM’de başladığı iş hayatında, çeşitli şirketlerde başarılı işlere imza attı, ardından Al Ries’la pa...

1 OCAK, 2002

Pazarlama

Yeni Tüketiciyi İyi Anlayın

Son dönemin gözde deyimini hepimiz biliyoruz; “Artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacak”... Bunu tüketici cephesine de bir ölçüde aktarmak mümkün... “Bildiğimiz tüketici yok artık”... Gerçekten de bi...

1 EKİM, 2001

Liderlik

Beş Kuşağın Anatomisi

Farklılığı görmek, ayrıntılara tanık olmak için iyi analiz şart... Cumhuriyet’den bu yana, neredeyse yüzyılda Türkiye’ye damgasını vuran işadamlarının tamamı, yaşadıkları dönemin koşullarına uygun ...

1 EKİM, 2001

Başarı Öyküleri

Manisalı Türek Nasıl Büyüdü?

Dr. Sait Türek Aslında sıradan bir öykü denebilir... Capital’de ele aldığımız, başarı öykülerinden... Ancak, Manisalı Türek Ailesi’ni farklı kılan, bildikler işte (core business) yoğunlaşmaları, ...

1 EKİM, 2001