YÖNETİM

Liderlik

Daha Hızlı

İşin doğrusu, o eski söz iyi ifade ediyor... “Artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacak”... Gerçekten de teknolojide, özellikle de bilişimde ortaya çıkan gelişmeler, ekonomide “hız” faktörünü öne çıka...

1 OCAK, 2001

Pazarlama

Bir Günde 7 Ürün Ölüyor

İşin doğrusu, her şey perakende sektöründeki müthiş gelişmeyle başladı. Süper, hiper derken market sayısındaki artış, kendini ürün enflasyonuyla gösterdi. Son yıllarda neredeyse ürün lansmanı yağmu...

1 OCAK, 2001

Pazarlama

Pazarlamaya Yerel Strateji

Prof. John Quelch / London Business School Dekanı DanoneSA, süt ve süt ürünlerinde büyümeye karar verdiğinde, ilk iş olarak satın alınacak markalar, şirketler aradı. Önce Tikveşli bünyeye katıldı...

1 OCAK, 2001

Pazarlama

Markanın Gerçek Gücü

Yeni ekonomi konseptiyle birlikte ekonominin işleyişi ve değerleri değişiyor. Eskiden bilançolarda yer alan maddi varlıklar yerini “entelektüel sermaye”, “marka değeri” gibi soyut değerler alıyor. ...

1 OCAK, 2001

Liderlik

Porter´dan Türkiye´ye Rekabet Taktikleri

Michael Porter / Yönetim Gurusu Ünlü guru Michael Porter, özellikle rekabet stratejileri konusunda adını duyurdu. Dünyanın önde gelen şirketlerine danışmanlık yaptı, kitapları en çok satanlar ara...

1 NİSAN, 2000

Liderlik

Kalıpları Yıkma Zamanı

John O´Keeffe, Procter & Gamble´ın başkan yardımcılarından. Onu diğer yöneticilerden farklı kılan özelliği ise ``aykırı düşünme''yi savunması. Bu görüşünü, ``Business Beyond The Box''(Kalıpları...

1 MART, 2000

Liderlik

``Toplam Kalitenin Modası Geçmedi``

Prof. Dr. Gönül Yenersoy / Doğuş Üniversitesi Endüstri Bölümü Başkanı Prof. Dr. Gönül Yenersoy, Doğuş Üniversitesi Endüstri Bölümü Başkanı. 15 yıldır Türkiye´de Toplam Kalite Yönetimi´nin öncülüğ...

1 MART, 2000

Liderlik

Saldır Ve Büyü!

Global ekonomi içinde şirket sayıları fazla, rekabet güçlü, pasta ise  hep aynı. Bu tablo, şirketleri, ``agresif'' büyüme stratejileri izlemeye zorluyor. Özellikle de rekabetin yoğun, fırsatla...

1 MART, 2000

Pazarlama

Y´nin Peşinde

Onların gücünü anlatmaya gerek yok. Artık bütün şirketler, pazarlama yöneticileri Y Kuşağı´nın öneminin farkında. 5-22 yaş grubunu kapsayan, dinamik, kendine güvenen, ilgi alanları sürekli değişen ...

1 MART, 2000

Başarı Öyküleri

ODTÜ´lü Onat´In Müthiş Öyküsü

Onat Menzilcioğlu / Fore Systems Şirket Kurucusu Onat Menzilcioğlu´nun yaşadıkları tam bir başarı öyküsü... Doktora için gittiği ABD´de, üniversitedeyken girişimciliğe soyundu. Arkadaşlarıyla For...

1 ŞUBAT, 2000

Liderlik

´Beğeni Şampiyonu´ Dentaş´ın Öyküsü

Akil Yağcı / Dentaş Genel Müdürü Dentaş, Denizli´de kurulu bir ambalaj şirketi... Okurlarımız bu şirketi, ``Türkiye´nin En Beğenilen Şirketleri`` araştırmasına girmesiyle tanıdı. 10 kriterin 8´in...

1 ŞUBAT, 2000

Liderlik

İş Dünyasinin Yeni Manifestosu

Christopher Locke / Danışman Kitabın adı ``The Cluetrain Manifesto``... Amazon.com´a girenler, görmüşlerdir. Haftalardır en çok satanlar arasında. İş dünyasındaki dönüşümü, değişimin yönünü ortaya...

1 ŞUBAT, 2000

Liderlik

İşyerinde Kampüs Yaşamı

Değişimin işaretleri aslında daha önceden alınmıştı. İşyerleri, sadece çalışılan mekanlar olmaktan çıkıp, yaşama alanlarına dönüşmeye başlamıştı ki, ABD´ler mesajı aldılar. Önce bu ülkede başlayan ...

1 ŞUBAT, 2000

Liderlik

Reel Büyümede Türkiye Cephesi

Bu sayfalardan önce Bain, Cuneo E Associati´nin araştırmasını okudunuz. ABD ve Avrupa´daki şirketlerin performansını ortaya koyuyor, ``sürdürülebilir büyümeyi`` yakalama düzeyini gösteriyordu. Biz ...

1 ŞUBAT, 2000

Liderlik

Sürekli Büyümeye Nasıl Ulaşılır?

Brent Dennison / Bain&Cuneo E Associati Türkiye Yöneticisi Bain, Cuneo E Associati, dünyanın önde gelen danışmanlık şirketlerinden... Geçtiğimiz günlerde bu kurum dev bir araştırmaya imzaattı...

1 ŞUBAT, 2000