"CEO'NUN YEŞİL GÜNDEMİ"

Sadece şirketler değil onlara liderlik eden yöneticiler de artık bireysel olarak çevre konusuna daha hassas yaklaşıyor. Bugün iş dünyasında birçok üst düzey yönetici özel hayatında tükettiği her türlü ürünün çevreye vereceği olası zararı göz önünde bulundurarak satın alma tercihinde bulunuyor. Geri dönüşüm konusunda örnek yaklaşımlar sergiliyor. Her CEO’nun çevre söz konusu olduğunda hassasiyet gösterdiği husus da değişiyor. Örneğin Arcelor Mittal CEO’su Adnan Öztürk, ormanların yok olması karşısında önemli bir duyarlılık ortaya koyuyor ve her yıl 10 bin ağaç dikmeye çalışıyor. Socar Türkiye Başkanı Yavuz Erkut, hem denizlerin kirlenmesinin hem yaşadığı bölgedeki betonlaşmasının önüne geçecek aktivitelerde yer alıyor.

9 NİSAN, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
CEO'NUN YEŞİL GÜNDEMİ
Arcelor Mittal CEO’su Adnan Öztürk, çocukluğundan itibaren ormanlar konusunda önemli bir hassasiyete sahip. Bu nedenle Türkiye için öncelikli riskin ormanların ve topraklarımızın yok olması olduğunu düşünüyor. “Kıraç bir coğrafyada yaşadığımızın ve su fakiri olduğumuzun ne yazık ki farkında değiliz. Konya Ovası’nı bile kurutmayı başarmak bir ders olmadı. Bu mantıkla gidersek bu coğrafyanın çöl olacağını dünya alem söylüyor ama yönetenlerin umursamazlığı gerçekten sinir bozucu olmaya başladı” diyen Öztürk, bireysel olarak her fırsatta ağaç dikiyor. “2014 yılında diktirdiğim ağaç sayısı 10 bini buldu ve bu beni çok mutlu etti” diye konuşuyor. Öztürk, sadece ormanlara değil çevre kirliliğine de büyük bir duyarlılıkla yaklaşıyor. Çöplerin ve ambalaj malzemelerinin yeniden değerlendirilmesi için çaba sarf ediyor. Tamamı elektrikle çalışan yerli malı bir aracı makam arabası olarak kullanıyor. Her fırsatta bütün yöneticilere hediye olarak Lester Brown’ın çevre konusuna dikkat çeken “Plan B 3.0” kitabını vermeyi tercih ediyor. Öztürk’ün kendisine koyduğu çevreci hedefler de var. Bu hedefleri de şöyle paylaşıyor: “Her yıl 10 bin ağaç dikilmesini sağlamaya çalışacağım. TV’lerde veya konferanslarda muhakkak önceliği çevreci konulara veriyorum. İnsanların da artık ilgiyle dinlemelerini umut verici buluyorum.” Adnan Öztürk, iş dünyasında çevresel duyarlılığı üst noktadaki CEO’lara güçlü bir örnek. Ancak tek değil. Bugün iş dünyasında birçok kişi sadece şirketteki uygulamalarıyla değil kendi yaşamlarında da çevreyi düşünerek hareket ediyor. Hatta tıpkı Öztürk gibi bu konuda kendisine hedef belirleyenler de var… İşte iş dünyasının çevreci yöneticileri ve onların çevreye özel kişisel yaklaşımları… 
YEŞİL DUYARLIĞI Tarman Group CEO’su Murat Tarman, kendisini çevre konusunda kişisel anlamda ve iş yaşamımda çok özenli birisi olarak tanımlıyor. “Tercihlerimde ürünlerin geri dönüşümüne, çevre dostu olmasına dikkat ediyorum. Çevreyle ilgili yürütülen her türlü projeye katkı sağlamayı önemsiyor, bu konuda da özel çalışmalar yapan şirketleri, markaları, kişileri destekliyorum” diyor. Tarman’a göre çevreye dair, doğanın korunmasından ozon tabakasındaki hasara, deniz kirliliğinden ormanların yok oluşura kadar her konuda bir bütün olarak dikkat çekilmesi ve bu konularda önlemler alınması gerekiyor. “Ülkelerin bunu sahiplenmesi, insanların da bu dünyada yaşayanlar olarak bu konuda yapılacak her türlü katkıyı görev edinmesi oldukça önemli bir misyon” diyen Tarman, elinden geldiğince var olduğu alanları yeşillendirmek için özel çalışmalar gerçekleştirdiğini söylüyor. DuPont Türkiye Ülke Müdürü Halide Aydınlık, elektrik kullanımı konusunda çok hassas. Evde ve bulunduğu ortamlarda gereksiz elektrik kullanımını azaltmaya dikkat ettiğini belirtiyor. Aydınlık, yeşil alanların azalması karşısında da oldukça üzgün. “Birçok yapının yeşil alanı katlederek yerini alması beni gerçekten hüzünlendiriyor. Daha çok yeşil alanımızın olması gerektiğini düşünüyorum. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz