ÇEVRE DOSTU ÜRÜN DÖNEMİ

Araştırma sonuçları günümüzde tüketicilerin yüzde 75’inin çevre farkındalığına sahip olduğunu gösteriyor. Uzun yıllar önce ozon tabakasının zarar gördüğüne ilişkin bulguların duyurulmasıyla birlikte başlayan bu farkındalık şirketleri de çevreci ürünlere yöneltti. Arçelik’ten Vestel’e BASF’den Duravit’e, P&G’den Toshiba’ya şirketler çevreci ürün portföyleriyle dikkat çekiyor. Enerji duyarlılığından geri dönüşüme, yeşil tedarikten su tasarrufuna doğaya daha az zarar verme hedeflerini gerçekleştiriyorlar.

9.04.2015 12:41:070
Paylaş Tweet Paylaş
ÇEVRE DOSTU ÜRÜN DÖNEMİ
P&G’nin global olarak yaptırdığı son araştırmalara göre tüketicilerin yüzde 75’i çevre ve ekoloji konusunda farkındalığına sahip. Ancak fiyat ve performanstan taviz vermek istemiyorlar. P&G Türkiye ve Kafkasya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu da “Bu nedenle biz de daha geniş kitlelere ulaşarak ürün performansından taviz vermeden, tüketici için ek bir bütçe gerektirmeyen, çevresel ayak izi azaltılmış ürünler üretmek için çalışıyoruz” diyor.Deneyimli yönetici geleceğin üretim trendi olan çevre dostu yeşil ürünlerin önemini bu sözlerle ifade ediyor. Pek çok şirket de tüketicilerin hayatını kolaylaştıran, gelecek nesillerin yaşanılabilir çevre hakkını koruyan ürünler üretmeyi ajandalarının üst sıralarına taşıyor. Bu ürünleri tasarlarken onların üretiminde kullanılan hammaddeleri de dikkate alıyorlar. Çevre dostu ürün tedarikten başlıyor diğer yandan karbon emisyonu, geri dönüşüm ve kaynak tasarrufu yönünden ortaya çıkacak çevresel etkilerin hesaplanmasıyla üretim süreci devam ediyor. Sadece P&G değil BASF’den Vestel’e, Arçelik’ten Toshiba’ya sürdürülebilirlik odaklı pek çok şirket çevre dostu ürünler için çalışıyor.
ÇEVRECİ PORTFÖYLER
Arçelik, global platformda enerji verimliliğinin liderleri arasında yer alıyor. Arçelik Türkiye Pazarlama Direktörü Barış Orbay, “Küresel enerji verimliliğine ve dolayısıyla iklim değişikliğiyle mücadeleye destek veriyoruz” diyor. Arçelik ürün portföyünün tamamının çevre dostu ürünlerden oluştuğunu ifade eden Orbay, ev cihazlarının çevreye etkisinin yüzde 95’inin tüketicinin kullanımı sırasında gerçekleştiğini söylüyor. Orbay, en çevreci ürünleri hakkında şöyle konuşuyor: “Arçelik 8147 CMK A+++ çamaşır makinesi, A+++ enerji sınıfından yüzde 50 daha fazla verim sağlıyor. Arçelik 3887 KT kurutma makinesi A+++ enerji sınıfından yüzde 10 daha verimli. Arçelik 63101 I bulaşık makinesi A+++ sınıfına göre yüzde 10 daha az elektrik harcıyor.” Fakir Elektrikli Ev Aletleri Pazarlama Müdürü Aslı Şahin, enerji verimliliğinin Fakir’in öncelikli konuları arasında yer aldığını söylüyor. Özellikle az elektrik harcayan süpürgeleri, deterjan kullanımına gerek kalmadan sadece su ile hijyenik bir ortam sağlayan buharlı temizleyicileriyle tüketicilerin ihtiyaçlarına yönelik çözümler ürettiklerini belirtiyor. Şahin, en çevre dostu ürünlerinin S 350 Öko Power elektrik süpürgesi, Deluxe 9800 S Öko Line halı yıkama makinesi ve Steam Mop buharlı temizleyici olduğunu belirtiyor.
~
HEDEF YÜZDE 90
Türk Pirelli, “yeşil performans” adını verdiği stratejiyle üretim süreçlerinde enerji ve su verimliliği, karbondioksit gibi tehlikeli gazların salımının azaltılması konularını esas alıyor. Türk Pirelli AR-GE ve Kalite Direktörü Bahadır Özer, üretim atıklarının ve kullanılmış lastiklerin tekrar değerlendirilmesine özel ilgi gösterdiklerine dikkat çekiyor. Türk Pirelli yüzde 60 oranında çevre dostu lastik üretiyor. 10 yıl öncesinde bu oranın yüzde 5 civarında olduğunu söyleyen Özer, “Bundan 10 yıl sonra ise ürünlerimizin yüzde 90’ının çevre dostu
olacağını öngörüyoruz” diyor. Bugün ise şirketin satışlarının yüzde 60’ı çevre dostu lastiklerden geldiğini belirtiyor.
YEŞİL TEDARİK
Adel Kalemcilik, Faber- Castell’in yeşil ürün stratejisiyle üretilmiş ürünlerinin Türkiye’de satış ve pazarlamasını yapıyor. Adel Kalemcilik Pazarlama Direktörü Ayşe Kırımlı, Faber-Castell markasının en temel marka değerlerinden birinin sosyal ve çevresel sorumluluk olduğunu söylüyor. Kırımlı, şirketin bu bilinçle, Brezilya’nın güneydoğusunda kendi lata tedarik programını geliştirdiğini ifade ediyor. Kırımlı bunu şöyle açıklıyor: “Lata, ağaçlardan elde edilir ve kalemin en temel hammaddesidir. Faber-Castell için lata çok önemli bir kaynak. Faber-Castell yılda 150 bin ton lataya ihtiyaç duyuyor. 10 bin hektarlık araziye yaklaşık olarak 30 yıldır milyonlarca Pinus Caribea fidanı dikiyor. Üretim tesislerinin içinde yaklaşık 2 bin 700 hektarlık bir alan el değmemiş olarak bırakılmış ve yok olma tehdidiyle karşı karşıya kalmış birçok hayvan ve bitki türlerine yaşam alanı sağlamakta.”
GERİ DÖNÜŞÜM ODAĞI
Geri dönüştürülebilen malzeme kullanımı çevre dostu ürün üretiminde temel hassasiyetlerden biri. Onduline Avrasya, ortalama yüzde 50 geri dönüştürülmüş içerikle ürettiği birçok ürününün yanı sıra yeşil çatı sistemleriyle de yapıların çevreye olan zararlarını en aza indirgemeyi hedefliyor.Onduline Avrasya Sürdürülebilir Büyüme Koordinatörü Ayşe Miray Şen, çevresel etkilerini ‘Çevresel Ürün Beyanları’ ile şeffaflıkla belgelediklerini ifade ediyor. DeFacto Perakende Grup Başkanı İhsan Ateş, atık denim iplikleriyle triko hırka ve kazaklar ürettiklerini ve böylece geri dönüşümlü tekstil dünyasına da adım attıklarını dile getiriyor. Ateş, çevre dostu ürün stratejilerini şöyle anlatıyor: “2015’te geri dönüşümlü tekstiller ve organik pamuğun kullanıldığı Ecologic Line’ımızı mağazalarımızda satışa sunacağız. Ecologic Line’ımızda pet şişe atıkları ve pamuk üretim atıklarının geri dönüşümüyle örülen özel bir kumaşımızla yaptığımız Ecologic Line tişörtlerimiz var.” Duravit Türkiye Genel Müdürü Müfit Ülke, Duravit’in üretim tesislerinde suyu geri dönüştürme sistemleri bulunduğuna dikkat çekiyor. Vitrifiye fırınlama ve kurutma süreçlerindeki atık ısının üretim sürecine iade edildiğini belirten Ülke, “Banyo mobilyası imalatındaki tüm atık ahşap ve yongalar geri dönüştürülerek yakıt olarak kullanılır” diyor. Real Hipermarketleri Pazarlama Müdürü Levent Gülenay da geri dönüşüme özel önem verdiklerini söylüyor ve “Hipermarketlerde çokça tüketilen plastik poşetlerin gıda ile temasa ve çevreye uygunluğuna özel önem veriyoruz. Plastik poşetlerimiz doğada hiçbir toksit atık bırakmadan, su, karbondioksit ve eser miktarda biokütleye dönüşerek yok oluyor" diyor.
~
BT’DE ÇEVRECİ ÜRÜNLER
BT sektöründeki şirketler de çevreci ürünler konusunda iddialı. Asus, bu şirketlerden biri. Asus Türkiye Pazarlama Müdürü Ilgaz Güler, “Üründe kullanılan malzeme ve donanımlardan, ürünlerin paketlenmelerine kadar tüm iş süreçleri çevre sorumluluğu altında gerçekleştiriliyor” diye konuşuyor. Asus ürünlerinin kutuları geri dönüşümlü kağıttan üretiliyor. Ürünlerin üretim süreçlerinde kullanılan tüm malzemeler çevreye zarar vermeyecek materyallerden oluşuyor ve düşük enerji tüketimine katkıda bulunuyorlar. Güler, çevre dostu olarak en ön plana çıkan ürünlerinin onlarca çevre ödülü alan Bamboo serisi dizüstü bilgisayarlar olduğunu belirtiyor. Asus’un Bamboo serisi modellerinde gövde
yapısı olarak ilk defa bambu ağacı kullanıldı. Toshiba, prensip olarak ürünlerinin tamamını Çevre Vizyonu 2050 stratejisine uygun üretiyor. Örneğin, taşınabilir bilgisayar ailesinin tamamında Energy Star etiketi bulunuyor. Energy Star etiketini kazanan ürünler, ABD, EPA ve AB Komisyonu tarafından belirlenen katı kurallara sahip enerji verimliliği
yönetmeliklerine uyduğundan, sera gazı salınımını önlemeye yardımcı oluyor. Toshiba Türkiye Ürün Grupları Destek ve Eğitim Müdürü Korhan Oray, tüm dizüstü bilgisayar modellerinin Energy Star etiketine sahip olduğunu belirtiyor.
SEKTÖRÜNDE ÖNCÜLER
Tüm ürünlerini çevre dostu olarak tanımlayan bir diğer şirket SEM Plastik. Şirket 10 yıl önce ambalaj sektöründe bu konudaki ilk uygulamaları başlattı ve sektörüne öncülük yaptı. SEM Plastik’in genel müdürü Yavuz Eroğlu, “Tüm ürünlerini yüzde 100 geri dönüşümlü hammaddelerle ürettiklerini belirtiyor. Kullandıkları üretim teknolojisiyle minimum çevresel etki yarattıklarını belirten Eroğlu, bu yaklaşımları ve teknolojileriyle 3 yıl önce İSO Çevre Ödülü’ne layık görüldüklerini ifade ediyor. Puratos Türkiye Genel Müdürü Başar Kılıç ise
Puratos Belcolade markası olarak tüm dünyada çikolatanın sürdürülebilirliği ve çevre dostu üretimi için çalıştıklarını söylüyor. Kılıç, şöyle devam ediyor: “Kakao üreticilerini kapasite güçlendirmesi, üretimde verimliliklerini ve kaliteyi artırmaları için UTZ Sertifikalı Kakao Programını uyguluyoruz. Ayrıca üretimimizde ağaç, su ve doğal hayatın korunmasına özel bir önem veriyoruz. Bunu Rainforest Alliance sertifikamızla da onaylatmış bulunuyoruz.” Hipp Pazarlama Müdürü Sayime Emine Arslan tüm ürünlerinin çevre dostu olduğunu söylüyor ve devam ediyor: “Üretimlerinde sıfır karbondioksit emisyonuna sahibiz. Mevcut dış ve iç nakliyelerde de aynı uygulamayı sürdürüyoruz. Çevre dostu
ürünlerin ürün portföyümüzdeki payı 10 yıl önce ortalama yüzde 40 iken şimdi yüzde 100 civarında.”
~
BUĞRA KAVUNCU BASF TÜRK KİMYA GENEL MÜDÜRÜ
ŞİMDİDEN SÜRDÜREBİLİRLİĞE YÜSDE 20 KATKI SAĞLADIK
İKLİM KORUMA
Çevresel unsurlar göz önüne alındığında iklim değişikliği, en önemli sorunlardan biri. BASF küresel iklim koruma konusunda kararlılığını sürdürüyor. Müşterilerimizin çevresel ve sosyal konuları ticari başarıyla uyumlu hale getirmesine daha çok yardımcı olabilmek için sürdürülebilirlik kriterlerine dayanan yeni bir süreç geliştirdik. 
DEĞERLİ TOPRAK BASF Performans Malzemeleri Bölümü’nün geliştirdiği Ecovio Poşetler, Avrupa Parlamentusu desteğine de sahip önemli çevre dostu ürünlerimizden birisi. Ecovio poşetler sayesinde mutfak atıkları gibi organik atıklar bu şekilde toplandığında daha hijyenik kılınıyor. Bu, çöp sahalarına veya çöp yakma tesislerine daha az organik atığın atılması ve endüstriyel kompost tesislerinde değerli toprağa dönüştürülmesi anlamına geliyor. 
ISI KAYBINI AZALTIYOR Yalıtım ürünlerimizden Neopor ise bir diğer çevre dostu ürünümüz. Styropor’un gelişmiş versiyonu olup, ısı ışınımını bir ayna gibi yansıtan ve böylece binalardaki ısı kaybını azaltan özel grafit parçacıklar içeriyor. Neopor, beyaz EPS yalıtım malzemesine oranla yüzde 20’ye varan oranda daha iyi bir yalıtım performansı sunmasıyla farklılaşıyor. 
YEŞİL TEDARİK Aldığımız tüm ürünlerin ve bunların tedarik sürecinin yeşil olması bizim için çok önemli. Bu, ilkelerimiz gereği tüm şirket kültürüne hakim olan bir anlayış. Kurumsal karbon ayakizimizi kapsamlı bir şekilde raporlarken kendi iklim koruma ürünlerimizin kullanılması sayesinde engellenmiş olan emisyon miktarlarını da raporluyor olmamız çok önemli. Şimdiden BASF ürünlerinin yüzde 20'den fazlası sürdürülebilirliğe önemli bir katkıda bulunuyor.

NEDİM SEZER VESTEL BEYAZ EŞYA GENEL MÜDÜRÜ VE İCRA KURULU ÜYESİ
DAHA ÇEVRECİ ÜRÜN İÇİN SENSÖRLER GELİYOR
AKILLI ENERJİ
Gelecek 10 yıllık süreçte akıllı enerji ağı uyumlu ürünler olacak. Şu an yüzde 80’lerde olan geri dönüşüm oranımız önümüzdeki 10 yıl içinde yüzde 95’lere ulaşacak. Atık suyu çevresel açıdan nötralize eden sistemler geliştirilecek. Ürünler daha çevreci olabilmek için statik çalışma algoritmaları yerine adaptif akıllı algoritmalara ve bunu destekleyen bir takım yeni sensörlere sahip olacak. Böylelikle çevresel koşullara göre optimum çalışabilen çevreci ürünler göreceğiz.
ENERJİ TASARRUFU Yeni ürün ve projelerimizle sektörün çevreci ürün geliştirme anlayışını daha öteye taşımaya devam ediyoruz. Geçtiğimiz yıl, Almanya’nın Berlin’de gerçekleştirilen IFA Fuarı’nda sergilediğimiz, enerji tüketimindeki tasarrufuyla dikkatleri çeken çamaşır ve bulaşık makinelerimiz buna en güzel örnek. Bu ürünlerimizde ‘Water Box’ ve ‘Pyrojet’ gibi en çağdaş teknolojileri erişebilir fiyatlarla tüketicilerimize sunduk. 
DÜNYA REKORLARI Vestel Ekomaks çamaşır makinesi A+++ ürünlere oranla yüzde 20 daha az enerji ve yalnızca 5,5 lt su tüketimiyle sınıfının en iyisi durumunda. Pyrojet teknolojili rekortmen çamaşır makinemiz ise A+++ enerji sınıfındaki 8 kg kapasiteli ürünlerden yüzde 70 daha az enerji tüketiyor. Pyrojet teknolojili çamaşır makinemiz Vestel’in geliştirdiği ve sadece Vestel’de bulunan bir yıkama teknolojisi ile hem minimum enerji ve su kullanımı sağlıyor hem yıkama sürelerini kısaltıyor. Ayrıca Türkiye’nin 7 alerjen ve 4 bakteriye karşı etkili ilk çamaşır makinesi. Ürün portföyümüzün neredeyse tamamı enerji verimliliği yüksek ürünlerden oluşuyor. Bu konuda dünya rekorları kıran ürünlere sahibiz. 
~
TANKUT TURNAOĞLU P&G TÜRKİYE VE KAFKASYA YÖNETİM KURULU BAŞKANI
ÇEVRESEL AYAK İZİ AZALTILMIŞ ÜRÜNLER ÜZERİNDE ÇALIŞIYORUZ
TAMAMEN ÇEVRE DOSTU
Ürün içeriklerinden paketlemeye kadar tamamen çevre dostu ve sürdürülebilir üretim ve uygulamalar gerçekleştiriyoruz. İnovatif ürün geliştirme konusunda kaynakları koruyan ürünler tasarlama vizyonuyla hareket ediyoruz. Enerji kullanımını düşürmek için 2 stratejiye odaklanıyoruz: İnovasyon ve tüketicilerin bilinçlendirilmesi. 
EN AZ YÜZDE 10 TASARRUF Çevresel ayak izi önemli ölçüde azaltılmış ürünler üzerinde çalışıyoruz. İnovatif yaklaşımla geliştirilen bu ürünler; enerji, su, nakliye, ambalajlama süreçlerini en az yüzde 10 tasarrufla tamamlıyor olmalı. Üretim, paketleme, nakliye aşamalarında gerçekleştirdiğimiz tüm çevre dostu çalışmalar bütün ürünlerimizde uygulanıyor. 
YÜZDE 70 DAHA AZ FOSİL YAKIT P&G’nin sürdürülebilir yenilikçi ürünlerinden bazılarını şöyle sıralayabiliriz: Türkiye’de de bulunan Pantene Doğal Sentez’in ambalajında bitki bazlı plastik kullanımı pilot uygulaması yapılıyor. Şeker kamışından elde edilen bu yenilikçi malzemede, geleneksel petrol bazlı plastiğe göre yüzde 70 daha az fosil yakıt kullanılıyor ve geleneksel geri dönüşüm tesislerinde geri dönüştürülebiliyor. 
ÇIĞIR AÇAN AMBALAJ Gillette Fusion ProGlide, bambu, şeker kamışı ve hasır sazından elde edilen, çığır açan bir ambalaj kullanıyor. Tasarımından PVC çıkarıldı ve standart Fusion dış ambalajı ve jilet kabı ile karşılaştırıldığında plastik miktarı yüzde 57 azaltıldı. Yine Gillette ve tıraş bıçakları kategorisi, yüksek üretim kapasiteli tesislerde plastik termoform kapların yerine karton ambalajlara geçti. Bu yeni karton ambalaj, ürünün nakliyesini yüzde 50’den daha fazla verimli hale getirdi. 

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz