"İtibar getiren sertifikalar"

Dünyadaki yaşamı tehdit eden çevresel sorunlara karşı şirketler de pozisyon alıyor.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
İtibar getiren sertifikalar
Kimi yeşil ofise geçiyor kimi karbon salınımını düşürüyo. Kimi  ise ış süreçlerini yeniden yapılandırarak çevreye verdiği zararı minimize ediyor. İşte bütün bu çalışmalar, sürdürülebilirlik kavramıyla şirketlerin ajandasında yer alıyor. Sürdürülebilirlik çalışmaları ise saygın kuruluşların sertifikalarıyla belgelendiriliyor. Bu sertifikalar, şirketlerin çevreye duyarlılıklarını kamuoyuna kanıtlarken rekabette de büyük bir avantaj sağlıyor. En önemlisi, şirkete itibar ve saygınlık kazandırıyor. Türkiye'den de pek çok şirket bu sertifikaları almak için çalışıyor. Küresel ısınma ve iklim değişiklikleri, kalabalıklaşan nüfus ve bu paralelde oluşan ihtiyaçların artması, doğal kaynakların sınırlı olması dünyadaki yaşamı tehdit ediyor. Geleceği tehdit eden bu global sorunlar karşısında her geçen gün artan sayıda şirket, üstüne düşeni yapmak için pozisyon alıyor. Şirketler, kendi sürdürülebilir yaşam planlarını yapıp bunları raporlar halinde yayınlıyor. Başı büyüklerin çektiği bu yeni trend doğrultusunda şirketler, sürdürülebilir iş planlarını yapıp sonra bunları saygın kuruluşların verdiği sürdürülebilir kalkınma sertifikalarıyla belgelendiriyor. Unilever Türkiye de bu kurumlardan biri... Türkiye'nin ilk LEED sertifasını alan şirket, ilk yeşil ofisi olarak örnek oluşturuyor. Şirketin başkanı İzzet Karaca, yeşil binalarında yüzde 31 daha az elektrik, yüzde 50 daha az su harcadıklarına dikkat çekiyor. Unilever gibi pek çok Türk şirketi, sürdürülebilirlik konusundaki yaklaşımlarını prestijli sertifikalarla belgelendiriyor.

16 şirket hangi sertifikaya sahip? Görmek için görsele tıklayın.

HERKES ONLARIN PEŞİNDE
İş arenasında sürdürülebilirlik konusunda onlarca sertifika var. Ancak dünya devlerinin en çok ilgi gösterdiği sertifikalar, iş dünyasında ayrı bir yere sahip oluyor. Bu sertifikaların başında ise BSI (British Standards Institution) tarafından verilen EN 16001 standardı yer alıyor. Etkili bir enerji yönetimi için sistemleri ve prosedürleri belirleyerek sistematiği kurmaya yardımcı olan bu sertifika, şirketler tarafından çok tercih ediliyor. Bunun dışında ISO tarafından verilen 14001 standardı, tüm dünyaca bilinen ve kullanılan ortak bir dil olduğundan global pazarda kabul edilirliğin sağlanmasında etkili bir sertifika. Çevre yönetim sistemi, tüm dünyada ISO 14001 standardı ile biliniyor. GRI Raporlama Standardı ise dünyada çok yaygın olarak kullanılıyor. Standardın temel hedefi, şirketlerin sürdürülebilirlik raporlamalarının belirli norma göre hazırlanması. LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) sertifikası ise binaların çevreye duyarlı ve yeşil olduğunu kanıtlayan dünyadaki en önemli sertifikalardan biri olarak kabul ediliyor.

ERDEM KOLCUOĞLU KIYMET-İ HARBİYE YÖNETİM DANIŞMANLIK
"BÜYÜMELERİNE KATKI SAĞLAR"
10 YILDA İVME KAZANDI
Sürdürülebilirlik yönetimi, şirketin kendi geleceğini, sektörünün ve pazarının geleceğini yönetmesi demek. Sürdürülebilirlik yönetimi, şirketin gelecekte yüzleşeceği sorunların bugünden yönetimidir. Bu yüzden özellikle son 10 yılda birçok çalışma alanına yönelik sektörel, ulusal ya da uluslararası sürdürülebilirlik yönetimi standardı ortaya çıktı.
TÜRKLERİN PERFORMANSI
Türk şirketlerinin konuya yönelik farkındalıklarında çok hızlı ve büyük gelişmeler kaydedildi. Türk şirketlerinin ilgisinin yanında uygulama düzeyi bakımından da yaklaşımlarının her geçen gün arttığı çok net görülüyor. Bunun en açık göstergesi, yayımlanan sürdürülebilirlik raporlaması sayısının her yıl bir öncekine göre birkaç kat artması.
GÜVEN KAZANMADA ETKİLİ
Türk şirketlerini sürdürülebilirlik yönetiminde standartlaşmaya yönelten önemli bir olgu, uluslararası rakiplerinin neredeyse tamamının bu yolla faaliyetlerini yürütmesi. Genel itibarıyla standartları takip etmek şirketlere, bir konuyu en verimli, güvenilir ve herkesçe kabul görecek bir düzeyde yönetmeyi kolaylaştırır. Uzman kuruluşlarca yapılmış uygulama ve denetimler, paydaşların güveninin kazanılmasında etkilidir. Faaliyetlerin sürdürülebilirlik ilkeleriyle yürütüldüğünün gösterilmesi, ihracatçı şirketlerin pazar ve müşteri tabanlı büyümelerine de katkı sağlar.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz