Vestel'in AR-GE'si ne kadar çevreci?

Vestel Şirketler Grubu Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Ergün Güler, çevreci yaklaşımlarını Green Business’a anlattı.

1.03.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Vestel'in AR-GE'si ne kadar çevreci?
Dünyanın en büyük 250 tüketici ürünü şirketi arasında olan Vestel Şirketler Grubu, üretim yaparken sürdürülebilirliği esas alıyor. Gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmak için AR-GE bütçesinin yarısını çevreci ürün geliştirmeye ayırıyor. Vestel Şirketler Grubu Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Ergün Güler, “AR-GE’ye ayırdığımız sınırsız bütçe ve 800 kişilik dev kadromuzla inovasyon anlamında yerli teknolojinin gururu olma başarısına sahibiz” diyor. Vestel Elektronik, dünyanın en büyük 250 tüketici ürünü şirketi arasında yer alıyor. Bünyesinde yer alan 13’ü yurtiçi, 13’ü yurtdışı olmak üzere toplam 26 şirketle tüm dünyaya tüketici elektroniği, beyaz eşya, bilgi teknolojileri ve dijital alanlarında geniş bir ürün yelpazesi sunuyor. Üretim yaparken sürdürülebilirliği de iş stratejilerinin içinde önemli bir noktaya koyuyor. “Gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya bırakmak düşüncesiyle hareket ediyor ve bu alanda çalışmalarımızı sürdürüyoruz” diyen Vestel Şirketler Grubu Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Ergün Güler, bu yaklaşımlarının arkasında yatan itici gücü de şöyle anlatıyor: “Yaşanan hızlı nüfus artışı ve ekonomideki büyüme doğal kaynaklara olan talebi artırdı. Bu durum doğal kaynakların üzerindeki baskıyı çoğaltarak çevremizin doğal yapısını bozmaya yönelik tehdit oluşturuyor. Bu kapsamda çevre duyarlılığı yüksek bir şirket olarak 2007 yılında Zorlu Grubu bünyesi altında Birleşmiş Milletler’in Küresel İlkeler Sözleşmesi’ne imza attık. Ürün gamımızın yüzde 100’ünü A enerji sınıfı cihazlardan oluşmasını sağlayacak üretim kapasitesine sahibiz.” Sürdürülebilir üretime odaklanan Vestel, bugün yıllık cirosunun yüzde 2’sini AR-GE’ye, AR-GE bütçesinin yarısını ise çevreci ürün geliştirmeye ayırıyor. Vestel Şirketler Grubu Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Ergün Güler, “Vestel ‘çevresel gözden geçirme’ çalışmaları sayesinde önceki yıllara kıyasla elektrik tüketiminde yüzde 17, su tüketiminde yüzde 24, ısı enerjisi tüketiminde yüzde 26 ve plastik hammadde kullanımında yüzde 42 azalma sağladı. Ayrıca faaliyetleri sonucu ortaya çıkan tehlikeli atık oluşumunu da önemli oranda düşürdü. Bu durum, çevreye olumlu etkilerinin yanı sıra şirketin maliyet yönetimine de büyük katkı sağladı” diye konuşuyor. Vestel Şirketler Grubu Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Ergün Güler, çevreci yaklaşımlarını, bu konuda hangi stratejilerle hareket ettiklerini ve ne tür sonuçlar elde ettiklerini Green Business’a şöyle anlattı:~

Vestel’in sektöründe bulunduğu konumdan, üretim tesislerinizin konumundan ve üretim kapasitesinden bahseder misiniz ?
Vestel, 1984 yılında kuruldu. Zorlu Holding bünyesine katıldığımız 1994 yılından beri üretim gücümüzü, ihracatımızı ve sahip olduğumuz pazar payını katlayarak artırmayı sürdürüyoruz. Bünyemizde yer alan 13’ü yurtiçi, 13’ü yurtdışı olmak üzere toplam 26 şirketle tüm dünyaya tüketici elektroniği, beyaz eşya, bilgi teknolojileri ve dijital alanlarında geniş bir ürün yelpazesi sunuyoruz. Sektörümüzde bize ait olan ihracat şampiyonluğunu yıllardır rakiplerimize kaptırmayarak, bugün Türkiye’nin en bilinen ve itibar sahibi 10 markası arasında yer alıyoruz. 13 bini aşkın çalışanımız, bin 50 satış noktamız, 350 satış sonrası merkezimiz ve binlerce yan sanayi çalışanımız sayesinde binlerce kişiye gelir kaynağı yaratıyoruz. Çalışmalarımızı “dünya şirketi” olma vizyonuyla sürdürerek, küresel haritaya dağılmış 6 AR-GE merkezimizle dünyaya dost teknolojiler geliştiriyor, yenilikçi ve üstün tasarıma sahip ürünlerimizi tam 140 ülkede yüz milyonlarca kullanıcıya ulaştırıyoruz.

Dünyanın en büyük 250 tüketici ürünü şirketi arasmdasmız. Üretim yaparken çevre ve sürdürülebilirlik konusundaki stratejiniz nedir? Bu stratejiyi oluştururken hangi gerçeklerden ve ihtiyaçtan yola çıktınız?
Gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya bırakmak düşüncesiyle hareket ediyor ve bu alanda çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Son 20 yıldır dünyanın hem sosyal hem ekonomik hem de çevresel açıdan hızlı bir değişim süreci içinde olduğunu görüyoruz. Yaşanan hızlı nüfus artışı ve ekonomideki büyüme doğal kaynaklara olan talebi artırdı. Bu durum doğal kaynakların üzerindeki baskıyı çoğaltarak çevremizin doğal yapısını bozmaya yönelik tehdit oluşturuyor. Bu kapsamda çevre duyarlılığı yüksek bir şirket olarak 2007 yılında Zorlu Grubu bünyesi altında Birleşmiş Milletlerin Küresel İlkeler Sözleşmesi’ne imza attık. Böylelikle sürdürülebilir yaşama katkıda bulunma kararlılığımızı uluslararası platformda da kanıtlamış olduk. Bugün Vestel, Türkiye’de ilk kez kurşunsuz lehim ile üretim yapan, RoHS Zararlı Kimyasallar Direktifi’ni uygulayarak ürünlerini “RoHS” ile belgelendiren ilk ve tek şirket. Ürün gamımızın yüzde 100’ünü A enerji sınıfı cihazlardan oluşmasını sağlayacak üretim kapasitesine sahibiz. Öte yandan Vestel Beyaz Eşya, Mart 2012’de ISO 50001 Enerji Yönetim Sistemi Sertifikasını alarak sektöründe bu sertifikaya hak kazanan ilk şirket oldu. Çevrenin korunması, sera gazı emisyonunun azaltılması, kaynakların etkin kullanımı ve enerji masraflarını düşürme anlamında gerçekleştirdiğimiz çalışmalar sonucunda Türk Standartları Enstitüsü’nden bu sertifikaya hak kazandık.

Yeşil üretim vizyonunuz nasıl oluştu ?
Şirket olarak işinizi iyi yapmanızın yanı sıra doğru şeyler de yapmanın da kurum kültürüne ve itibarına katkısının büyük olduğuna inanıyoruz. Vestel olarak tüketici elektroniği, beyaz eşya ve bilişim alanlarında dayanıklı tüketim mallan üretiyoruz, yani gücümüzü ve enerjimizi doğadan alıyoruz. Bu nedenle çevre dostu olmanın, sosyal sorumluluklarının farkında olan bir şirket için gerekli değil zorunlu olduğuna inanıyoruz. Vestel’in, yeşil üretim konusundaki vizyonu sadece kirliliği kontrol altına almak ya da azaltmak değil kirliliği önlemek doğrultusunda. Doğa dostu, yüksek enerji tasarrufu sağlayan ürünler ortaya koyuyoruz, ama aynı zamanda bu ürünleri üretirken de zararlı madde kullanımından vazgeçiyor, tesislerimize yaptığımız altyapı yatırımıyla üretimin de minimum enerji sarfiyatıyla gerçekleşmesini sağlıyoruz.~

Bugüne kadar sürdürülebilir ve yeşil performans anlamında neler yaptınız?
Vestel tüm ürün gamlarındaki üretimini yüksek enerji verimliliği kategorisi olarak kabul edilen A+ ve üstü cihazlara kaydırdı. Enerji verimliliği konusundaki hedeflerini sürekli daha iyiye doğru revize eden Vestel, pazara sunduğu ürünlerde enerji tüketimini 5 yıl öncesine göre yüzde 50, su tüketimini ise yüzde 26 oranında azaltmış durumda. Türkiye’de bugün yaklaşık 18 milyon hane var. Evlerdeki eski beyaz eşyaları Vestel’in son teknoloji tasarruflu ürünleriyle değişti-rebilsek, hane başına yüzde 30 elektrik tasarrufu sağlamasının yanı sıra Türkiye’nin toplam elektrik tüketiminde de yüzde 12’lik azalma sağlamış oluruz. Günümüzde Vestel’in ürettiği klimalar ve Twinjet Plus çamaşır makinemiz A + ürünlere göre yüzde 50 daha fazla enerji verimliliği sunuyor. Vestel LED TV’ler normal LCD TV’lere kıyasla yüzde 80 enerji tasarrufu sağlıyor. Türkiye’de bugün yaklaşık 18 milyon hane var. Her evde en az 1 televizyon olduğunu ve bu televizyonların günde yaklaşık 5 saat açık kaldığını varsayacak olursak, tüm bu televizyonlar Vestel markalı ürünlerle değiştirildiğinde yılda yaklaşık 1 milyar kilovat saat enerji tasarruf edilebilirdi. Bu sayede 2020 yılına kadar, Atatürk Barajı’nın bir yılda ürettiği enerji miktarı kadar enerji tasarrufu gerçekleştirilebilir.

Bu konuların sizin iş yapış şekliniz ve sektörünüz açısından önemi nedir?
Biz Dost Teknoloji Vestel olarak hem ülkemizin hem dünyamızın geleceğini enerji verimliliği yüksek LED teknolojisinde görüyoruz. Vestel LED aydınlatma ürünleri yaklaşık 35 bin- 40 bin saatlik bir ömre sahip, cıva içermiyor ve yüzde 100 geri dönüştürülebilir ürünler. Uzun kullanım süreleri sayesinde daha az atık oluşuyor, zararlı madde içermediği için de suyumuz ve toprağımız da kirlenmiyor. Vestel LED ürünlerimiz genel aydınlatmada akkor lambalara oranla yüzde 80’e varan, “enerji tasarruflu” ya da “sarfiyatsız” diye bilinen floresan lambalara oranla da yüzde 50’ye varan seviyelerde enerji tasarrufu sağlıyor. Ayrıca karbondioksit salınımını yüzde 80’e varan oranda azaltıyor. Hem dünyada hem Türkiye’de tüketicilerin tasarruflu ve çevreye duyarlı ürünlere olan talebi artmış durumda. Birkaç yıl öncesine kadar ülkemizde tüketicilerin bu ürünleri kullanmaktaki en büyük motivasyonu elektrik ve su fatura ödemelerini azaltmakken, bugün kullanıcılar çevreye karşı sorumlu davranmaya yöneldi. Burada iklim değişikliği, kaynakların doğru kullanımı gibi konuların gündemde çok fazla yer almasının önemi büyük. Tüketicilerimiz artık tercihlerini daha bilinçli ve duyarlı olarak yapıyor, çevreye dost markaları kullanıyor. Vestel olarak biz de tüketicilerimizin bu konuda bilinçlenmeleri için kampanyalar yapıyor ve çevreci ürünler hakkında doğru bilgilenmelerini sağlıyoruz.

ENERJİ VERİMLİLİĞİ ÖN PLANDA
DÜZENLİ BAKIM

Vestel'in üretimde karbon salimini azaltmak için yaptığı çalışmaları şu şekilde özetleyebilirim: Fabrikalarda kullanılan yakma sistemleri, hem yakıt kaybını önlemek hem verimliliği artırmak için düzenli bakıma tabi tutuluyor. Yeni ekipmanların yatırımında enerji verimliliği ön planda tutuluyor.
ATIK ISI KAZANIMI
Ozon tabakasına zarar veren soğutucu gazların minimize edilmesi sağlanarak çevre dostu gazların kullanımına ağırlık veriliyor. Fırın bacalarında atık ısı geri kazanımının sağlanması için çalışmalar yapılıyor. Fabrikalarda yüksek enerji verimli elektrik motorlarına geçiş sağlanıyor. Basınçlı havanın verimli kullanılabilmesi için hava kaçakları minimize ediliyor ve hava hatlarında iyileştirme çalışmaları yapılıyor.~
LİMİTLERİN ALTINDA
Vestel Beyaz Eşya fabrikalarında gerçekleştirilen emisyon ölçüm sonuçlarına göre fabrikalardan kaynaklanabilecek sera etkisinin, mevzuatın öngördüğü yasal limitlerin oldukça altında olduğu tespit edildi. Vestel'in enerji izleme ölçme sisteminin yanı sıra yetkilendirilmiş enerji verimlilik danışmanlığı şirketleri tarafından yapılan enerji etütleri sonrasında verimlilik artırıcı yeni proje hazırlama çalışmaları devam ediyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz