"Yeşil pazarlama avantaj sağlıyor"

Yeşil pazarlama yapan şirketler rekabet avantajı elde ediyor.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Yeşil pazarlama avantaj sağlıyor
Sadece çevreye duyarlı bir üretim yetmiyor, işletmenin A'dan Z'ye tüm faaliyetlerinde çevreyi göz önünde bulundurması ve bunu tüketiciyle iletişiminde ön plana çıkarması da önemli. Yeşil pazarlama olarak adlandırılan bu yöntem son yıllarda pek çok şirket tarafından gündeme alınmış durumda. Uzmanlara göre bu programlar şirketlerin çevreye verdiği zararı azaltırken tüketiciyi daha duyarlı olmaya da davet ediyor. En önemlisi yeşil pazarlama yapan şirketler rekabet avantajı elde ediyor. İsveçli otomobil şirketi Volvo, 1996 yılından bu yana Japon tüketicilere otomobillerin üretim ve kullanım aşamasındaki çevresel etkileri ve her bir modelin geri dönüştürülebilme nitelikleri hakkında promosyon mesajları veriyor. Çevreye ilişkin bu hassas mesaj stratejisi sayesinde Volvo, Japonya'daki pazar payını yüzde 17 artırmış durumda. Satışları da 20 bin 500 adetten 24 bin adede ulaştı. Bu başarı üzerine Volvo, Avrupa, Avustralya ve Amerika pazarlarında da aynı stratejiyi uygulamaya başladı. Alman otomobil üreticisi Mercedes de müşterilerine karbon salimini yüzde 60'a düşürmelerini mümkün kılacak sürüş eğitimleri veriyor. Bunu da reklamlarında kullanıyor. İnternet portalı Yahoo da karbon salimini hesaplayan bir web sitesi kurdu. Bu siteye giren herkes kendi karbon üretimini hesaplayabiliyor. Sadece bu üç şirket değil, son yıllarda çok sayıda şirket artık yeşil uygulamalarını pazarlamanın önemli bir konusu haline getirdi. Bu sayede pazar payını artıranların yanında tüketici sadakatini yakalayanların sayısı da arttı.

JOHN GRANT/ "YEŞİL PAZARLAMA MANİFESTOSU"KİTABININ YAZARI

YEŞİL PAZARLAMANIN 5 KRİTİK STRATEJİSİ
DUYARLI ÜRETİM

Yeşil pazarlamanın kendine has stratejileri olması gerekiyor. Bu stratejiler, yeşil ürün stratejisi, yeşil tutundurma stratejisi, yeşil fiyatlandırma stratejisi, yeşil dağıtım stratejisi ve yeşil ambalajlama stratejisi olarak 5 farklı ana başlık altında toplanabilir. Yeşil üretim stratejisinin örneklerini bugün pek çok farklı sektörde görmekteyiz. Bugün fabrika bacalarından çıkan zehirli gazı umursamayan işletmeler yerine, filtreleme yatırımları yapan, hammadde kullanımını yeniden şekillendiren, geri dönüşüm ürünlerini tekrardan kullanan ve bu şekilde doğaya duyarlı olarak ürettiğini pazarlayan markalar görüyoruz.
FİYATTA NE YAPILIYOR?
Yeşil tutundurma stratejileri, geleneksel tutundurma karmaları yanında yeni medya araçlarını da kullanarak, sonuçta normal ürünleri yeşilleştirmekten çok yeşil ürünleri normalleştirmeye çalışan bir yaklaşım. Yeşil fiyatlandırmada tüketiciler, üretim maliyet tasarrufunun neden olduğu, daha düşük fiyatlı çevre dostu ürünleri almaya teşvik edilir. Eş fiyat durumlarında yeşil fiyatlama, şirketler için önemli bir rekabet avantajıyken fiyatların yeşil ürün aleyhine olduğu durumlarda ise tüketici duyarlılığına başvurulur.
TEMİZ YAKITA YÖNELİŞ
Yeşil ambalajlamada kâğıt ve üretim biçiminden kaynaklanan çevreye duyarlı paketleme uygulamaları söz konusu. Son olarak yeşil dağıtım ise çevrenin korunması için lojistikle ilgili etkinlikler. Bu konuda, ürün dağıtımında daha az yakıt kullanımı, temiz yakıt kullanımına özen gibi faktörler devreye girer.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz