"Yeşil tedarikçi dönemi"

Söz konusu sürdürülebilirlik olduğunda şirketler sorumluluğun sadece kendi iş süreçlerinde bitmediğini düşünüyor. Bu nedenle tedarikçilerinin iş yapış tarzını mercek altına alan şirketlerin sayısı artıyor.

26 MAYIS, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Yeşil tedarikçi dönemi
Birçok şirket, kaynak tüketimini azaltan, geri dönüştürülebilir malzeme kullanan ve karbon salımını minimuma düşürmeyi tahahhüt eden tedarikçilerle çalışmayı tercih ediyor. Kriterlerine uymayan tedarikçiyle yollarını ayıranların yanında bu konuda hassas olanları ödüllendiren şirketlerin sayısı da her geçen gün artıyor.

Son yıllarda iş dünyasında sürdürülebilirlik konusunda önemli bir trend dikkati çekiyor. Artık şirketler sadece kendi iş süreçlerinin sürdürülebilir olmasıyla yetinmiyor, tedarikçilerinin de yeşil yaklaşımlar içinde olmasını tercih ediyor, hatta bazıları bunu zorunlu kılıyor.

Dünyanın en büyük kahve zinciri Starbucks, kahvelerini yetiştiren binlerce çiftçiye, kahve üretiminin çevresel etkisini azaltacak teşvikler sağlıyor. “Sürdürülebilir bir gelecek için kimya yaratma” misyonu doğrultusunda çalışan BASF de tedarikçi seçiminde ‘yeşil’den yana olan şirketlerden...

Tüm tedarik mekanizmasında çevreci sorumlulukla ilerlediklerini ve ürün seçimini buna göre yaptıklarını belirten BASF Bilgi Servisleri ve Tedarik Zinciri Türkiye Müdürü Barış Güngören, “Direkt ürün tedarikinin yanı sıra değer zincirinde oluşan kurumsal karbon ayak izini de kapsamlı bir şekilde raporluyoruz.

Aynı zamanda kendi iklim koruma ürünlerimizin kullanılması sayesinde engellenmiş olan emisyon miktarlarını da raporluyor olmamız çok önemli. Burada, tedarik zinciri açısından ilgi çekici olan nokta, ürünlerimizin kullanılmasıyla taşımacılık sektöründe milyonlarca metrik ton karbon emisyonunun engellenmesine de yardımcı olmamız.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz