Kobi Eğitim Kobi’lerin Yarısı İlk Yılın Sonunda KapanıyorYapılan araştırmalar, geçmiş yıllarda olduğu gibi bu yıl kurulacak KOBİ’lerin yüzde 50’sinin önümüzdeki yıl, yüzde 80’ininse ilk 5 yıl için...
Kobi Eğitim
Kobi’lerin Yarısı İlk Yılın Sonunda Kapanıyor
Yapılan araştırmalar, geçmiş yıllarda olduğu gibi bu yıl kurulacak KOBİ’lerin yüzde 50’sinin önümüzdeki yıl, yüzde 80’ininse ilk 5 yıl içinde kapanacağını ortaya koyuyor. Bu süre içinde ayakta kalmayı başarabilen işletmelerin yüzde 80’inin varlığı ise bir sonraki 5 yıl içinde son buluyor. Bu başarısız girişimcilik öykülerinin ardında pek çok neden var. Bunların en önemlisi ise girişimcinin bilgi ve vizyon eksikliğiyle beraber lider olamaması.
Kobi Sahipleri Özgürleştiriliyor
Merkezi ABD’de bulunan ve dünyanın en büyük KOBİ danışmanlık ve iş geliştirme koçluğu firması olan E-Myth Worldwide’ın Türkiye’deki lisansörü Özgür Kaşifler bu sorunun kökten çözümüne yönelik çalışıyor. Türkiye’deki KOBİ sahiplerine, işlerini sistemlileştirmeyi ve onları işlerinden özgürleştirecek vizyonu kazandırmayı amaçlıyor.
Ayakta Kalmak İsteyenlere
İşlerini belli bir sistematiğe oturtan, ayakta kalmayı başarabilen, ekonomik krizlere dayanıklı ve işyerinde kurumsallaşmayı öğrenmek isteyen patronlara neyi ve nasıl kazandırdıklarını öğrenmek için Özgür Kaşifler Türkiye Genel Müdürü Subegüm Bulut’la görüştüm. Bulut, uyguladıkları E-Myth Ustalık Kazanma Koçluk Programı sayesinde, farklı sektörlerden pek çok işletme sahibine destek verdilerini söyledi.
Program 3,5 Yıl Sürüyor
E-Myth Ustalık Kazanma Koçluk Programı 3,5 yıl sürüyor. Programın içeriği liderlik, pazarlama, para, yönetim, müşteri memnuniyeti, müşteri kazanma ve müşteri yaratma başlığı altındaki eğitimlerden oluşuyor. Cirosu 1 milyon doların altındaki şirketlerin yöneticileri grup eğitimine, diğerleri ise bireysel eğitime alınıyor. E-Myth Worldwide’ın girişimci kurucusu ve başkanıysa hepimizin yakından tanıdığı, Türkçe’ye “Girişimcilik Tutkusu” adıyla çevrilen “E-Myth” kitabının yazarı Michael E. Gerber.
Franchısıng
Esdem Accessorıes İlk 20 Şanslı Franchısee’sini Arıyor
Bijuteri, son yıllarda revaçta sektörlerinden biri. Başlangıç sermayesinin çok yüksek olmaması da girişimcileri bu alana yönlendiriyor. Ancak son birkaç yılda Türkiye’ye Accesorize gibi uluslararası zincirlerin gelmesi sektörün yapısını etkiledi. Marka olmak ve şık mağaza konseptleri geliştirmek, sektörde yer edinmek için çok daha önemli hale geldi. Toplam büyüklüğü 100 milyon doların üzerinde olan pazardan pay almak isteyen girişimciler de rekabet güçlerini artırmak için franchising almayı tercih ediyor.
İstanbul’da ve çeşitli illerde hizmet veren Esdem Accessories de franchising yoluyla büyümeyi seçen bijuterilerden biri. Bu kararın ardından, ilk 20 bayiden franchising bedeli, reklam katılım payı ve aylık franchising ödemesi almayacağını açıkladı.
Türkiye’nin bijuteri sektörünün önemli şirketlerinden Demir Bijuteri, Esdem Accessories markasıyla 11 satış noktasıyla hizmet veriyor. Mağaza sayısını 2007 sonuna kadar 30’a çıkarmayı planlayan Esdem Accessories Franchising Koordinatörü Serhat Arabacıoğlu, Esdem Accessories’ten franchisee adaylarından, şehrin işlek caddelerinde veya itibarlı bir alışveriş merkezinde yer alması gereken 40-50 metrekarelik mağazalarını, belirlenen standartlara göre dekore etmelerini istediklerini söylüyor.
İş Fikri
Mezun.Com’un Yaratıcısı Çiçekçi Oldu
Serkan Sevim, tam anlamıyla bir girişimci. Her daim aklında hayata geçmeyi bekleyen parlak fikirleri var. Henüz üniversite yıllarında içindeki girişimciyi keşfeden Sevim, ilk olarak Boğaziçi Üniversitesi’nde kayak takım kaptanlığı yaparken, takımına sponsor bularak Güney Kore’de yapılan olimpiyatlara katılmış. Yine üniversitede yıllık komitesinin 200 bin dolarlık ciroya ulaşıp rekor kırmasında öncüler arasında yer almış. Eğitimini sürdürmek için gittiği Amerika’da da boş durmamış. Bir arkadaşıyla beraber evinin bir odasında 5 milyon dolarlık ciroya ulaşan Mezun.com’u kurmuş. Şirket o kadar başarılı olmuş ki 2002’de Baltimore Business Journal tarafından “Fastest Growing Private Firm in Maryland” seçilmiş. 2004’te Digiturk ile Türkiye’de ilk olarak internet üzerinden lig maçlarının satışını gerçekleştiren yine o. Serkan Sevim’in girişimci olarak hayata geçirdiklerinin tümünü anlatmak için ise daha geniş bir alana ihtiyaç olduğu kesin. Onun bu sayfalara konuk olmasını sağlayan neden ise son girişimcilik başarısı. Sevim, artık internet üzerinden çiçek satışı yapıyor. 444cicek.com adını taşıyan şirketiyle 7 gün 24 saat “call-center” hizmeti ile Türkiye’nin en hızlı, güvenilir, ekonomik çiçek sistemini kurmuş durumda. Bu site aracılığıyla tüketiciler istedikleri çiçeğin fotoğrafını ve fiyatını internetten görebiliyor. Tüm gönderimlerde e-mail ve SMS yoluyla “çiçeğiniz gönderildi” bilgisi alıyorlar. Gönderimi yapılan çiçek beğenilmediği takdirde, yüzde 100 para iade garantisi hizmeti de sunuluyor.
Serkan Sevim, bugün pazarında lider olan 444 Çiçek’i 2004 yılından bu yana yaklaşık 30 bin kişinin kullandığını söylüyor.
Aldığı bu sonucu başarı olarak nitelendiren Sevim, bundan sonraki hedefini de şöyle anlatıyor. “444Çiçek’in Türkiye’de bir marka olması için çalışıyorum. Amacım 2008 sonunda oturmuş bir marka ve iş yaratmak.”
Başarı Öyküsü
Paketlenmiş Sebzenin Coca-Cola’sı Oldular
Özellikle çalışan kesimin artışıyla paketli, kullanıma hazır ürünler son dönemde market raflarında daha fazla yer kaplıyor. Paketlenmiş, kullanıma hazır tarım ürünleri doğal beslenme trendiyle gelişen ve gelecek vaat eden bir iş. Bu gelecek vaat eden işe önceden girerek bir başarı öyküsüne imza atan Erüst Tarım ise alanında rakipsiz durumda.
70’li yıllardan beri tarım ve seracılıkla uğraşan Erüst ailesi, Antalya’nın ilk seracıları. Serada Antalya’da ilk defa kavun, karpuz üreten, Antalya’yı çilek, erik, şeftali, yenidünya, ahududu üretimiyle tanıştıran da onlar. Avrupa Tarım Birliği’nin altın madalyayla ödüllendirdiği ve Avrupa’nın örnek çiftçisi seçtiği Mahmut Ünal Erüst’ten sonra oğlu Mustafa Erüst de şirketin başarılarına başarı katmaya devam etti.
Türkiye’nin en büyük perakendecilerinin tamamı tarafından “Sebze-meyvenin Coca-Cola’sı” olarak tanımlanan Erüst Tarım, bugün 4,8 milyon YTL cirolu bir şirket durumunda. 2007 ciro hedefi ise 7 milyon YTL. Paketli sebze meyve üretiminde lider olan Erüst Tarım’da üretim fideden başlayıp, sera ve tarlalarda devam ediyor, hasat işleminden sonra paketlemek için fabrikaya gönderiliyor. Daha sonra ise İstanbul , Ankara ve İzmir hallerine, büyük marketlere, seçkin otel ve restoranlara ulaştırılıyor. Mustafa Erüst’ün babasından devraldığı işi bu denli büyütmesinde doğal ve sağlıklı yaşam trendini önceden fark etmesi ve teknolojiyi de kullanarak bu alana yatırım yapması önemli olmuş. Toplam 1400 dekarlık alana yayılmış tesislerinde 3 ayrı bölgede üretim yapan Erüst Tarım’ın 150 çalışanı var. Ürün gamı içindeyse renkli Akdeniz marullarından, hazır salatalara, mini sebzelere, misket patatese, çeri domates çeşitlerine ve yenilebilir çiçeklere kadar uzanan 120 çeşit var.
Fırsatlar
Tobb 20 İlde Kobi Fuarı Düzenliyor
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) 2007 yılı boyunca Türkiye’nin 20 ilinde KOBİ Bilgi ve Eğitim Fuarları (KOBİF) düzenleyecek. KOBİ’leri bilgi ve hizmet üreten çözüm ortaklarıyla buluşturmayı amaçlayan fuarların proje ortakları KOSGEB, TÜBİTAK, Türk Patent Enstitüsü ve Halk Bankası. KOBİF yeni girişimcilere yardımcı olmak, mevcut işletmelerin vizyonunu genişletmek, üretim, dış ticaret, markalaşma, belgelendirme, finansman, pazarlama, fuarlar, iç ve dış yatırım olanakları gibi konularda bilgi gereksinimlerini karşılamak için KOBİ’lerle ilgili tüm tarafları bir araya getirecek. KOBİF projesinin en önemli artılarından biri; zamanın etkin kullanımı olacak. KOBİ sahipleri; tüm sorularına, fuarda yer alacak ilgili kurumların ve çözüm ortaklarının en yetkili ağızlarından, karşılıklı görüşerek kısa bir sürede yanıt bulabilecek. KOBİF Bilgi ve Eğitim Fuarları, Ankara, Antalya, Adana, İzmir, Bursa, İstanbul, Gaziantep, Kayseri, Trabzon, Erzurum, Malatya, Konya, Çorum, Eskişehir, Denizli, Samsun, Diyarbakır, Adapazarı, Manisa ve Mersin’de olmak üzere, yıl sonuna kadar toplam 20 ilde düzenlenmiş olacak. Fuar organizasyonunun detaylarına ilişkin her türlü bilgi www.kobif.com adresinden sağlanabilir.
Kobi’lere Girişimci Destek Kredisi
Fortis Akhisar Ticaret ve Sanayi Odası, İznik Ticaret Odası, Ordu Ticaret ve Sanayi Odası ve Ordu Esnaf ve Sanatkarlar Odası ile Girişimci Destek Kredisi anlaşmaları imzaladı. Girişimcilere yönelik ürün ve hizmetleriyle KOBİ Bankacılığı segmentindeki müşteri portföyünü hızla büyüten Fortis’in bu segmentteki önemli ürünlerinden biri de “Girişimci Destek Kredisi.”
Son imzalarla birlikte, Türkiye genelinde anlaşmalı olduğu meslek kuruluşu sayısını 96’ya çıkaran banka, Girişimci Destek Kredisi kapsamında anlaşmalı ticaret ve sanayi odası üyelerine 5 bin ila 100 bin YTL, esnaf ve sanatkarlar odası üyelerine ise 3 bin ila 50 bin YTL arasında krediyi, avantajlı faiz oranları ile kullandırıyor. 24 aya kadar vade ile alınabilen kredilerde, aylık eşit taksitli, ilk 3 ay ödemesiz daha sonra eşit taksitli ve 3’er ayda bir eşit taksitli geri ödeme seçenekleri sunuluyor. Kredi faiz oranları ise, tercih edilen vadeye ve ödeme seçeneğine göre, yüzde 1,95 ile yüzde 2,3 arasında değişiyor. Ayrıca girişimciler Girişimci Destek Kredisi çerçevesinde, Fortis’in belirlediği limit dahilinde taahhüt, mal alımı ve bayilik konularında 12 aya kadar vadeli teminat mektupları da alabiliyorlar.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?