DOĞUŞ OTOMOTİV’DE BÜYÜK DEĞİŞİMUzun yıllardır iş dünyasındaki üst düzey yönetim değişikliklerini izliyorum. Ancak, son dönemde gerçekleştirilen en büyük değişimlerden biri, sessiz sedasız Doğuş Oto...
DOĞUŞ OTOMOTİV’DE BÜYÜK DEĞİŞİM
Uzun yıllardır iş dünyasındaki üst düzey yönetim değişikliklerini izliyorum. Ancak, son dönemde gerçekleştirilen en büyük değişimlerden biri, sessiz sedasız Doğuş Otomotiv’de oldu. Üstelik “isteyerek” gerçekleşen bu değişimi, Doğuş Grubu önümüzdeki günlerde basına da açıklayacak.
Açıklamayla birlikte ayrıntılar da duyurulacak. Fakat görünen neden, halka açılmadan önce Otomotiv Grubu şirketlerinin bir çatı altında toplanmasıydı. Böylece, servis hizmetleri koordinatörlüğü ve marka genel müdürlükleri de oluşturulmuş oldu. Fakat bu değişim yapılırken, neredeyse tüm üst düzey isimlerin değişmesi dikkati çekiyor. Değişimleri ve yeni isimlerin hepsini kısaca özetlemeye çalışacağım.
Öncelikle Doğuş Otomotiv Servis AŞ’de Yönetim Kurulu Üyesi Yücel Arat görevinden ayrılarak yerine Tanju Özenç getirilmiş. Volkswagen Marka Müdürü Ömer Aksaç ise bu görevinden ayrılmış. Bu pozisyon, VW Binek Araç ve VW Ticari Araç olarak ikiye ayrılmış. VW Binek Araç Marka Genel Müdürlüğü’ne Birgül Ak Karacahisarlı getirilmiş. VW Ticari Araç Genel Müdürlüğü’ne ise Vedat Uygun atanmış.
Değişimler bununla da bitmiyor. Scania Marka Genel Müdürü Zafer Başar da görevinden ayrılmış ve yerine Tolga Şenyücel vekaleten atanmış. Son olarak Doğuş Oto Pazarlama’nın genel müdürü Orhan Ülgür de görevinden ayrılmış. Yerine ise Zafer Başar atanmış.
GIUSEPPE FARINA NE YAPIYOR?
Uzun bir süreç alan Aria ve Aycell’in birleşmesi nihayet geçtiğimiz günlerde tamamlandı. Bu birleşmenin mutlu bir evlilik olduğunu söylemek mümkün. Ortaya çıkan yeni şirketin CEO’luğunu ise Aycell Genel Müdürü Cahit Paksoy üstlendi. Paksoy, dinamik ve hızlı hareket etmeyi seven yenilikçi bir yönetici. Yeni şirketin “Avea” adını alması ve kısa sürede benimsenmesinde önemli bir rolü var. Paksoy, kadrosonu da iyi isimlerle oluşturuyor. Örneğin, genel müdür yardımcılığına McKinsey’den Göktekin Dinçerleri getirdi. Çok önemli bir transfer.
Ben bunları düşünürken, birleşmeden önce Aria’nın genel müdürlüğünü yürüten Giuseppe Farina’nın ne yaptığını da merak ettim. Kısa bir araştırma yaptım. Farina’nın yeni şirkette yönetim kurulu üyeliği devam ediyor. Ancak, şu an Avea’nın merkezi olan ve geçmişte de Aria’nın genel müdürlüğü olan Nişantaşı’ndaki binada oturmuyor. Yeni yapılanmadan sonra zaten çok büyük olmayan bu binada Farina’ya yer kalmamış. Zaten icranın içinde olmayan ve sadece yönetim kurullarına katılan Giuseppe Farina da arkadaşı Türk Pirelli Lastikleri Genel Müdürü Carlo Costa’nın şirkette kendisine verdiği bir ofiste çalışmalarını sürdürüyor. Farina’nn Telekom İtalya’dan başka bir görev beklediği belirtiliyor.
STRONG>BP TÜRKİYE’DEN ÇİN’E TRANSFER Geçtiğimiz günlerde, BP Türkiye’den Çin’e ilginç bir yönetici transferi gerçekleşti. BP Gaz Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi ve İkmal Toptan Satış Ticaret-Nakliye Müdürü Hakan Türker’den söz ediyorum. Türker, Çin’de BP Çin-Vietnam LPG İş Ünitesi Yönetim Kurulu Üyesi ve İkmal-Lojistik Müdürlüğü görevini yürütecek. Ben haberi öğrendiğimde, Hakan Türker çoktan Çin’deki görevine başlamıştı. O nedenle kendisiyle Çin’den konuştum. Öncelikle, “Neredesiniz gözümde canlandıramıyorum, bir tarif eder misiniz?” diye sordum. Hong Kong’a yakın Canton Bölgesi’nde, 60 katlı bir gökdelenin 18’inci katında olduğunu söyledi. “Burası son 10 yılda gökdelenlerle dolan, yeni gelişen bir bölge” diyor.
Atanma sürecini sordum. “Uzakdoğu’ya sürekli bir ilgim vardı, bu çok etkili oldu” karşılığını verdi. Bu pozisyonun açıldığını BP’nin iç kariyer ilanlarında görünce hemen başvurduğunu anlattı. Tabii dünyanın birçok ülkesinden 20’ye yakın aday bu pozisyon için başvurmuş.
Bu görevin önemini birkaç satırla anlatayım. Çin, dünyanın en büyük LPG tüketen ülkelerinden tam 16 milyon tonluk bir tüketimi var. Bunun yaklaşık 10 milyon tonu da ülke dışından ithal ediliyor. Çin-Vietnam olarak BP’nin bu bölgedeki LPG satışları ise 6 milyon tona ulaşıyor. Yani şirket, bölgenin en büyük oyuncusu durumunda. Ahmet Türker de işte tüm bu operasyonun lojistiğinden sorumlu olacak.
Bu pozisyona seçilmesinde, Türkiye BP’nin LPG operasyonlarının başarısı da etkili olmuş. BP’nin Türkiye’de LPG işine girişi çok eski değil. Buna rağmen sağlanan başarı, Hakan Türker’in seçilmesine katkıda bulunmuş. Ekibiyle birlikte örnek gösterilecek işler yaptıklarını söylüyor.
Hakan Türker, eşini ve iki çocuğunu da Çin’e götürmüş. Oradaki yaşantı tabii hemen başlamış. Türker bir yandan çalışırken diğer yandan en azından sokakta konuşabilmek için Çince öğrenmeye çalışıyor.İŞ DÜNYASINDA YELKEN TUTKUSU
Bu ayki sayfamda iş dünyasında, yükselen yelken tutkusundan bahsetmek istiyorum. Yelken yaparken “yakaladığım” yöneticilerden bahsedeceğim. Hepsi, tanıdığınız isimler. Biraz şaşıracaksınız ve belki bu yönlerini ilk defa duyuyorsunuz.
Geçtiğimiz ay 1 hafta gibi kısa bir tatil yaptım. Ama bizim tatilimiz işten hiç uzak olmuyor. Tatilin ucuna, Bodrum 4. Gant Cup Yelken Yarışları’nı da ekledim. Her yıl bu yarışlar çok keyifli oluyor. Ben de deniz ve yelken birleşimini gerçekten çok seviyorum. Bu yıl ilk etap Bodrum-Kos etabıydı. Tam 35 tekne vardı. Yarışın listelerine bakmamıştım. İlk gün Kos’a ulaştığımda neredeyse küçük bir iş dünyası toplantısında sandım kendimi. Öncelikte Microsoft Genel Müdürü Çağlayan Arkan şirket içinden bir takım oluşturmuş “Eshquia” isimli tekneyle yarışlara katılıyor. Arkanla sohbet ettik. Aslında yelken eğitimini şirket içinde yaygınlaştırıyor. Böylece ekip ruhunu da üst düzeyde tutuyor. Şimdilik ekip 20 kişi ve onun önderliğinde 5-6’şar kişilik gruplarla eğitim alıyor, yarışlara katılıyorlar.
Tam bu sırada CocaCola Türkiye Bölgesi Genel Müdürü Ahmet Burak ile karşılaştım. Burak ise dostlarıyla “Jasmin” isimli tekneyle yarışıyordu. Yelkeni çok sevdiğini söylüyor. Fırsat buldukça yapmaya çalıştığını söylüyor. Gant Cup’a geçen yıl da katıldığını söyledi. “Artık seneye siz de bir ekip kurarsınız” dedim. Microsoft’un kırmızı tişörtleriyle, tam ekip yarışmasına özendiğini söyledi. “Belki biz de seneye CocaCola ekibi olarak katılabiliriz. Niye olmasın” dedi. Bu iki Amerikan devinin Türkiye genel müdürlerinin yelkende buluşması ve uzun sohbetleri bana çok farklı geldi. Başka kimler yoktu ki yarışlarda: Akın Holding Yönetim Kurulu Üyesi Ali Yönder, Kotchero ll teknesiyle yarıştı. DataSistem Yönetim Kurulu Başkanı Haldun Çatıkkaş da oradaydı. O da yıllardır yelken sporuyla ilgilenen isimlerden. Bu trendin giderek yayılacağını umuyorum. Ekip çalışmasını destekleyen bu sporun, şirketlerin bu tür katılımlarıyla Türkiye’de renkli aktivitelere dönüşebilir.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?