Media Pulse

YAZ KAMPANYALARININ ÜNLÜ İSİMLERİ Yaza girerken pek çok yeni reklam kampanyası da ekranlarda, billboard’larda, gazete ve dergilerde görülmeye başlandı. Göze çarpan ortak nokta ise pek çok ünlü ism...

1.06.2005 03:00:000
Paylaş Tweet Paylaş

YAZ KAMPANYALARININ ÜNLÜ İSİMLERİ

Yaza girerken pek çok yeni reklam kampanyası da ekranlarda, billboard’larda, gazete ve dergilerde görülmeye başlandı. Göze çarpan ortak nokta ise pek çok ünlü ismin bu kampanyalarda boy göstermesiydi. Özellikle Avea-Tarkan, Twigy-Carre Otis ve Magnum-Liz Hurley işbirlikleri dikkat çekiyor. Ben de bu ay bu 3 kampanyayı inceledim ve görüşleri sizlerle paylaşmak istedim.

Tarkan’ı herkes kabul ediyor

hedYeni bir marka olan Avea öncelikle marka bilinirliğini arttırmayı hedefledi ve bugün bilinirlik oranı yüzde 100’e yaklaştı. Şimdi ise bir imaj kampanyası başlattı ve bu kampanyada yer alacak isim olarak Tarkan’ı seçti. Avea İletişim ve Özel Projeler Direktörü Arzu Gökalp Taştop, “Bu kampanya ile mevcut ve potansiyel Avea kullanıcıları ile duygusal bağ ve yakınlık kurmayı hedefliyoruz” diyor. Tarkan’ı seçme nedenlerini ise şöyle anlatıyor: “Tarkan’ın ünlü değerlerini incelediğimizde, Türkiye'deki tüm sosyo-ekonomik grupların kabul ettiği tek ünlü olduğunu gördük. Ayrıca, Tarkan  aşkı şarkılarıyla en iyi anlatabilen ünlü.”

Avea’nın bu kampanyasının 2 yıl sürmesi planlanıyor. Slogan ise, “Aşk sesini duyurmak ister: Avea, şimdi konuşma zamanı” olacak . Taştop, kampanyada yoğun televizyon, radyo, outdoor reklamları olduğu gibi, satışa yönelik promosyon uygulamaları,  PR aktiviteleri ve üniversite aktiviteleri,  VAS ( Katma Degerli Servisler) uygulamaları ve Tarkan’ın Türkiye çapında hayranları ile buluşacağı konserler de olacağını belirtiyor.

Carre Otis’i dövmeleri seçtirdi

hedAtak ve agresif reklam kampanyalarıyla tanınan Twigy terlikleri bu yıl reklam kampanyasında dünyaca ünlü model ve oyuncu Carre Otis ile çalıştı. Twigy Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Öncel “Bir ünlüyle çalışmamızdaki amaç, öncelikli olarak reklam senaryomuzun ünlü bir yüz ve dikkat çekici ayaklar gerektirmesiydi. Carre Otis’i seçmemizin nedeni ise bizim moda yönümüzü öne çıkaracak olması ve ayaklarında bulunan ilginç dövmeler oldu” yorumunu yapıyor.

Bugüne kadar markalarının kimliğini futbol, yumuşak, komik kimlikleri üzerine konumlandırdıklarını söyleyen Öncel, 2005 yaz reklam kampanyasıyla birlikte markanın eğlenceli kimliğinin yanında daha kadınsı ve moda yönünü de ön plana çıkarmayı amaçladıklarını belirtiyor.

“Reklam filminin senaryosu çok basitti” diyen Öncel, Otis’in elinde yer alan “Hello” dergisi ile başta Hello dergisi olmak üzere tüm dergi gruplarının dikkatini çektiklerini vurguluyor. 

Magnum reklamı Avrupa’yı etkiledi

Bir diğer dünya starı da Algida’nın Magnum reklamlarında oynayan Liz Hurley idi. Algida Pazarlama Müdürü Deniz Aktürk Erdem, “Reklam filminde ortaya koymaya çalıştığımız kadın profiline uygunluğu ve bu kadını yansıtabilme başarısı Hurley ile çalışma kararı almamızı sağladı” diyor.  Magnum reklamlarının bugüne kadar dikkat çekici ve konuşulan reklamlar olduğunu, son 2 yıldır ise bunları Algida Türkiye’nin hazırladığını söylüyor.

Yerli reklamlar çekerek üst düzey profesyonellikte reklam üretim bilgi ve teknolojilerinin Türkiye’de de bulunduğunu göstermeye ve başkalarına örnek olmaya çalıştıklarının altını çizen Erdem, “Elizabeth Hurley’li Magnum reklam filmi, bu konuda değerli bir örnektir. Hurley’in Türkiye’de Magnum kadınını oynadığı haberi, başta İngiltere olmak üzere tüm Avrupa’da büyük etki yarattı. Özellikle, Avrupa basınında çıkan haberlerin Türkiye’yi gündeme taşımasından büyük mutluluk duyduk” yorumunu yapıyor. 

MEDYADA 2005 TRENDLERİ

Dünyanın önde gelen danışmanlık şirketlerinden Deloitte Touche Tohmatsu (DTT) 2005 yılı beklentilerini içeren Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon Trendleri raporunu yayınladı. Medya trendlerinin değerlendirildiği kısımdan öne çıkan başlıkları sizlerle paylaşmak istiyorum.

YENİ REKLAM BİÇİMLERİ Televizyon yayıncılığı gelişmiş ülkelerde daha karmaşık ve farklı seçenekler sunan bir medya piyasasına doğru ilerliyor. Farklı kanal ve medya formatları çoğalıyor. Bu da kitlelere tek bir yayınla ulaşmayı zorlaştırıyor. Tüketiciler sürekli olarak farklı içerik ve seçenekler talep ediyor. DTT, ortaya yeni araçlar ve medya çeşitleri ile bilgisayar oyunlarına, yazılımlara, web tarayıcılarına, hatta cep telefonlarına entegre edilebilen yeni reklam biçimleri çıkacağını öngörüyor.

GÖMÜLÜ REKLAMLAR GELİYOR Ürün yerleştirmenin dijital yöntemleriyle karşılaşılacak. Yeni trend, embedded advertising (gömülü reklam) olacak. Örneğin internet kullanıcısı mouse’ını belirli kelimelerin ya da cisimlerin üzerinde gezdirirken küçük pencereler açılacak ve reklamı yapılan ürünün web sayfası adresi görülecek. Bunun bir sonraki aşaması ise video oyunlarında, yazılımlarda, web tarayıcılarında ve hatta cep telefonlarında gömülü reklam uygulamalarına rastlanması olacak.

KURNAZ VE SOFİSTİKE REKLAMLAR Gömülü reklamlar banner ve pop-up reklamlarından daha kurnazca ve sofistike biçimde hazırlanacak. Bu reklamlar onları görmeyi onaylayan tüketiciler için tasarlanacak. Reklamverenler tüketici grupları ile ilgili daha fazla bilgiye sahip oldukça reklamların hedef kitlesi de daha belirginleşecek. Reklamlar dinamik olacak ve internet bağlantısı aracılığıyla sürekli güncellenecek. Gömülü reklam 2005 yılında bebeklik dönemini yaşayacak olsa da uzun dönemli etkisinin önemli olacağı düşünülüyor.

HEYECAN VERİCİ KONSEPT Gömülü reklamların reklamverenler ve ajanslar için heyecan verici yeni bir konsept olduğu düşünülüyor. Reklamverenlere hedef kitleyle doğrudan iletişim kurma olanağı sunan bu reklamlar, reklam işine hareket getirecek. Ancak başarılı olmak için sadece kitlelere nerede erişileceğini bilmek yetmeyecek. Ajansların aynı zamanda, kitlelerin ne zaman uygun olduğunu, neler yapıyor olabileceklerini, onların ilgisini nasıl çekebileceklerini bilmeleri gerekecek.

DÜNYADA 2007 BEKLENTİLERİ

hed2005 yılı için reklam pazarında yaşanacak gelişme beklentilerini açıklayan ZenithOptimedia, pazarda 2005 yılında yavaşlama bekliyor. Daha önce açıklanan reklam harcamaları beklentilerinin de güncellendiği rapora göre bu yıl sonuna kadar reklam harcamalarının yüzde 5.4 artacağı tahmin ediliyor. ZenithOptimedia’nın raporundan öne çıkan diğer konular ise şöyle:

TELEVİZYON BÜYÜYOR Televizyonun reklam pazarındaki pay artışının 2006’da tavan yapması bekleniyor. Bu büyümenin ardında pazarın yeniden düzenlenmesi, kullanılan daha iyi kitle ölçüm ve segmentasyon sistemleri bulunuyor. Ayrıca gelişmekte olan ülkelerde artan hızlı tüketim malları reklamları da bu büyümede etkili.

BÜTÇELER İNTERNETE KAYIYOR Reklamverenler bütçelerini internete kaydırdıkları için 2006’da yüzde 37.9 olması beklenen televizyon reklam harcamalarının 2007’de 37.8’e gerileyebileceği tahmin ediliyor. İnternet 2004 yılında toplam reklam harcamalarından yüzde 3,6 pay aldı. 2003’te bu rakam yüzde 3,2 idi. 2007’de ise internet reklam harcamalarının dünya reklam harcamalarındaki payının yüzde 4.4’e ulaşması bekleniyor.

YÜK, GELENEKSEL MEDYADA Her ne kadar internet reklam harcamaları 2004’te yüzde 21 arttıysa da reklamdaki büyümenin en etkili gücü internet değil. Geleneksel medya hala tüm yükü sırtında taşıyor. Geleneksel medyada gerçekleştirilen reklam harcamaları 2004’te yüzde 7 büyüdü. Bu rakamın 2005’te yüzde 5,1, 2006’da 6,2 ve 2007’de de 5,7 olacağı tahmin ediliyor.

ANDRE ALIŞVERİŞ SEPETİNDE

hedAndré, Alman patentli bir şirket. Kale Teknoloji Grubu ile birleşerek Türkiye’de hizmet vermeye başlayan André, son 2 aydır büyük marketlerdeki alışveriş sepetlerine mobil reklam plaketleri yerleştirerek reklamverenlerin hedef kitleleri ile daha yakın temasa girmelerine olanak sağlıyor.

Kale Teknoloji Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Savaş Kale, mobil plaketlerin Gima, Metro ve Real gibi büyük marketlerdeki alışveriş sepetlerinde kullanıldığını, Tansaş ve Migros ile de anlaşma çalışmaları yaptıklarını belirtiyor. Alışveriş sepetlerinde mobil plaket kullanımının dünyadaki en iyi alternatif mecralardan biri olduğuna dikkat çeken Kale, “Bir mağazayı ayda ortalama 250 bin kişi geziyor. André, 250 bin kişinin bu plaketlerdeki reklamları görmesini sağlıyor” diyor. Ayrıca, alışveriş yaparken insanların zihinlerinin daha rahat olduğunu, bu reklamları daha hızlı algıladıklarını söylüyor.

Reklamverenin hedeflediği kitleye yönelik olarak, reklamlar o kitlenin yoğun olduğu bölgelerdeki marketlerin alışveriş sepetlerine yerleştiriliyor. Reklamverenler arasında ise Coca-Cola, Vileda, Lever ve Nestlé gibi markalar var. Savaş Kale, bunun yanında yerel reklamverenlerle de çalıştıklarını belirtiyor.

HABER HATTI

GCI’A YENİ MÜŞTERİ GCI İstanbul’un iletişim danışmanlığı hizmeti verdiği markalar arasına Teknoloji Holding de katıldı.

DYH, IAA’İN KURUMSAL ÜYESİ Doğan Yayın Holding (DYH), International Advertising Association Global (IAA) kurumsal üyesi oldu.

KRİSTAL ELMA JÜRİSİ Kristal Elma Yarışması’nın jüri üyeleri açıklandı. Başkanlığını Jeffi Medina’nın yaptığı jüride Altıncı Duyu’dan Ahmet Kip, RPM Radar’danAhmet Naci Fırat, Wunderman’dan Atilla Aksoy, RSCG İstanbul’dan Emre Senan, Ajans Ultra’dan Hakkı Mısırlıoğlu, Art Grup’tan Kağan Özmeriç, Y&R Reklamevi’nden Memed Erdener, Klinik’ten Mert Kunç, TBWA\İstanbul’dan Mustafa Baripoğlu, Ogilvy&Mather’dan Tibet Sanlıman ve Markom LeoBurnett’ten Yaşar Akbaş yer alıyor.

SHUBUO’NUN YENİ AJANSI Mapco, Shubuo markası için yeni reklam ajansını Movida Plus Map olarak belirledi.

N. ASLI TEKİNAY
[email protected]

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz