Eti Pazarlama Grup Başkanı Şule Atabey Şamlı “Tek Başarı Kriterim: Güçlü Markalar Yaratmak”8 yıldır Eti’nin pazarlama grup başkanlığını yürüten Şule Atabey Şamlı, pek çok yönetim uzmanı ve akademi...
Eti Pazarlama Grup Başkanı Şule Atabey Şamlı
“Tek Başarı Kriterim: Güçlü Markalar Yaratmak”
8 yıldır Eti’nin pazarlama grup başkanlığını yürüten Şule Atabey Şamlı, pek çok yönetim uzmanı ve akademisyen tarafından Türkiye’nin en iyi pazarlama yöneticisi olarak gösteriliyor. Şamlı’nın marka yaratma ve pazarlamadaki yeteneği, Eti’nin son yıllardaki büyümesinin temel nedeni. Şamlı, iş hayatı boyunca bulunduğu tüm pozisyonların kişisel gelişimine katkısı olduğunu düşünüyor. Örneğin Eczacıbaşı’nda, zorlayıcı bir yöneticinin elemanlarının nasıl severek ve isteyerek çalışmasını sağlayabileceğini, pazarlamanın ne kadar zevk alınarak yapılabilecek bir meslek olduğunu öğrenmiş. P&G’de ise pazarlamanın, özellikle o günlerde düşünüldüğü gibi beğenilerle karar verilen sübjektif bir fonksiyon olmadığını, tersine araştırmalardan ve denenmiş doğrulardan beslenen bir uzmanlık olduğunu kavramış. Aile şirketi olmasından dolayı çekinerek geldiği Eti ise Şamlı’nın inisiyatif almasına en fazla ortam yaratan, yenilikçi uygulamalara en hevesli, hayallerinin birçoğunu hayata geçirebildiği, markalar yaratabildiği şirket olmuş. Kariyer öyküsünü ve hedeflerini konuşmak için görüştüğüm Şamlı’nın, tek bir başarı kriteri var: O da güçlü markalar yaratarak Eti’nin büyümesine katkıda bulunmak. Şamlı, gündeminde yenilikçi ürünler ve onları güçlü markalar haline getirmek için uygulamaya koyacağı yenilikçi pazarlama uygulamaları olduğunu söylüyor ve şöyle devam ediyor:
“Kriz dönemlerinde hiçbir yatırımımızı kesmeme prensibindeyiz. Zira kriz dönemlerinde yatırıma devam edenlerin, krizlerden güçlenerek çıkacağına inanıyoruz. Bununla birlikte bu yıl tüketicilerin içinde bulunabileceği maddi sorunları göz önüne alarak, tüketici promosyonlarına ağırlık vermeye çalışıyoruz.”
Eğitim yolu
Galatasaray Lisesi (1983)
Boğaziçi Üniversitesi (1989)
Kariyer yolu
Marka Müdürü-Eczacıbaşı; Tüketim Ürünleri-P&G (1983-1998)
OTC Pazarlama ve Tanıtım Müdürü- Eczacıbaşı İlaç (1996-1998)
Pazarlama Direktörü- Danonesa ve Kraftsa (1998-2001)
Pazarlama Grup Başkanı- Eti (2001-)
Ing Bank Bireysel Bankacılık Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cem Muratoğlu
“Temel Bankacılığa Geri Dönüyoruz”
İş yaşamına mühendis olarak başlayan Cem Muratoğlu, 17 yıllık bankacılık kariyeri boyunca her zaman önemli bankacılık uygulamalarının altına imza attı. Örneğin Türkiye’de ilk defa cep telefonundan kredi başvurusu ve onay mekanizmasının uygulanmasını sağlayan Cep Kredi’yle Akbank’ın yenilikçilik imajını pekiştirmişti. 2008’in sonunda ING Bank’a bireysel bankacılık pazarlamadan sorumlu genel müdür yardımcısı olarak katılan Muratoğlu’nun gündeminde, yine fark yaratacak projeler var. Bu projeleri görüşmek üzere bir araya geldiğim Muratoğlu’na, öncelikle kariyer hedefini sordum. ING Bank’ın Türkiye’deki bu ilk yıllarında kurumun başarılarını çoğaltmayı hedeflediğini söyleyen Muratoğlu, şirketi daha üst seviyelere taşımayı amaçlıyor. Gündemlerinde ise ING’nin ‘Temellere Geri Dönüş’ stratejisine paralel olarak Türkiye’de de daha kolay, daha basit, müşteri odaklı, temellere geri dönen bir bankacılık anlayışını sektöre kazandırma projelerinin olduğunu belirtiyor. Muratoğlu, şöyle devam ediyor:
“ING Bank çok değerli bir mirasa sahip. En önemlisi ciddi bir müşteri tabanımız var. Biz de ING Bank’ın Türkiye’de yapacağı atılımları hem global anlamda ING dünyasında hem burada bir başarı hikayesi olarak tekrar yazmak istiyoruz.”
Eğitim yolu
ODTÜ- Petrol Mühendisliği (1989)
Bilkent Üniversitesi- MBA (1992)
Harvard Business School (2008)
Kariyer yolu
Mühendis-Compagnie Genarale de Geophysique (1989–1992)
MT, pazarlama, krediler, bireysel bankacılık yöneticilikleri-İnterbank (1992-1999)
Bireysel Bankacılık Satış Bölüm Başkanı-Finansbank (1999-2001)
Bireysel bankacılık grup başkanlığı ve genel müdür yardımcılığı-Akbank (2001-2008)
Bireysel Bankacılık Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı-ING Bank (2008-)
Nokıa Türkiye Pazarlama Başkanı Çiçek İcan
“3G Pazarlamayı Da Değiştirecek”
9 yıldır Nokia Türkiye’de çalışan Çiçek İcan, ocak ayından bu yana şirketin pazarlama bölüm başkanlığını yürütüyor. İcan, Nokia Türkiye içinde farklı bölümlerde ve projelerde çalışarak telekomünikasyon sektörü, pazarlama ve satışla ilgili önemli deneyimler elde etti. Nokia Türkiye’nin, yıllardır pazardaki devrilmez liderliğinin arkasındaki önemli isimlerden biri de o. Her zaman pazarın ve tüketicinin nabzını tutan İcan’la kariyer öyküsünü ve gündemini konuştum.
İcan, geleceğe ilişkin kariyer hedefinin farklı pazarlarda satış ve pazarlama deneyimi kazanmak olduğunu söylüyor. Bugünlerde 3G nedeniyle çok yoğun bir gündemi olduğunu ifade eden İcan, “Son dönemde gündemimizde 3G ve pek çok yenilik içeren yeni modellerimiz bulunuyor. 3G, son kullanıcı deneyimlerini geliştirerek erişim maliyetlerini azaltacak ve pek çok yeni servis yaratacak” diyor. 3G’nin pazarlama alışkanlıklarını da etkileyeceğini belirten İcan, şöyle devam ediyor:
“Mobil iletişim kalitesinde yaşanacak gelişmeler, hem kullanıcı deneyiminin artmasını hem pazarın büyümesini sağlayacak. Nokia, dünya genelinde en geniş 3G uyumlu ürün portföyüne sahip şirket. Şu an ürün gamımızın yüzde 40’ı, 3G uyumlu ürünlerden oluşuyor. Liderliğimizi 3G’li ürünlerde de sürdüreceğiz.”
Eğitim yolu
İTÜ Tekstil Mühendisliği (1994)
Texas Tech Üniversitesi Pazarlama Yüksek Lisansı (1997)
Kariyer yolu
İhracat uzmanı ve müdürü-Gön Deri (1997-1998)
Satış Müdürü-Nokia Türkiye (2000-2004)
Kanal Yönetimi Yöneticisi-Nokia Türkiye (2005-2006)
Pazarlama Yöneticisi-Nokia Türkiye (2006-2007)
Pazar Stratejileri Yöneticisi- Nokia Türkiye (2007-2008)
Pazarlama Başkanı- Nokia Türkiye (2009-)
Akenerji Finans Grup Müdürü Özge Özen
“Yatırımlarımıza Finansman Arıyorum”
Özge Özen, bundan sadece birkaç ay önce Akenerji’de, finans grup müdürlüğü görevine getirildi. 11 yıllık iş yaşamında kariyer basamaklarını çok hızlı çıkan Özen, son olarak Körfez Bölgesi’nin önde gelen yatırım bankalarından SHUAA Capital’in Türkiye iştiraki Orion Investment’ta kurumsal finansman departmanının kurulmasında görev almıştı. TSKB’de “İstanbul Yaklaşımı” kapsamında finansal yeniden yapılandırma çalışmalarına katılan Özen, daha sonra Türkiye’nin önde gelen şirketlerine özelleştirme, birleşme ve satın alma danışmanlıkları verdi. Türkiye’nin kritik dönemeçlerini yakından takip eden Özen, şimdi tüm birikimini Akenerji için kullanıyor. Şirketin enerjide global oyuncu olma hedefini gerçekleştirmesine odaklanan Özen, ajandasının en önemli maddelerini şöyle açıklıyor: “Akenerji, CEZ’le birlikte Sakarya Elektrik Dağıtım (SEDAŞ) ihalesini 600 milyon dolar bedelle kazandı. Ajandamın en önemli maddesi, SEDAŞ’a yönelik finansmanın en uygun şartlarla sağlanması. Bunun dışında kısa vadede yatırım aşamasında olduğumuz rüzgar elektrik santrali ve 3 adet hidroelektrik santralinin finansmanına ilişkin de bankalarla görüşmelerimiz sürüyor. Finansman paketini kısa süre içinde netleştirip yatırımlarımıza hız vermeyi hedefliyoruz.”
Eğitim yolu
Boğaziçi Üniversitesi İdari ve İktisadi Bilimler Fakültesi (1998)
Kariyer yolu
Uzman Yardımcısı-Türkiye Sınai Kalkınma Bankası (1998-2004)
Kurumsal Finansman Yöneticisi- TSKB (2004–2007)
Kurumsal Finansman Direktörü-Orion Investment (2007-2009)
Finans Grup Müdürü-Akenerji (2009-)
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?