2015 sosyal medya planları

Türkiye’nin sosyal medyada en fazla takipçiye sahip markalarının 2015 ajandaları oldukça yoğun. 2015 hedefleri arasında ilk sırada sosyal platformlarda daha aktif olmak yer alıyor. Sosyal medyada bulundukları kanal sayısını artıran markalar Vine, Snapchat ve Tinder gibi alternatif kanallara yönelmeyi sürdürüyor. Bu alanlarda daha samimi, sıcak bir dil kullanmak da “sosyal”açıdan gelişmiş markaların öncelikli hedefleri arasında…

19.03.2015 15:29:540
Paylaş Tweet Paylaş
2015 sosyal medya planları

KEMAL ÖMERCİ / DeFACTO PAZARLAMA DİREKTÖRÜ
“Snapchat ve Vine’da gençleri yakalayacağız”
İLK 10’DA
Socialbakers verilerine göre Facebook sayfa takipçi sayısı açısından hazır giyim sektöründe lideriz. Tüm sektörler sıralamasındaysa ilk 10’da yer alıyoruz. 2015’te de Facebook, Twitter ve Instagram hesaplarımıza aynı önemi vermeye devam ederken gençlerin ağırlıkta olduğu Snapchat ve Vine kampanyalarımızla da yeni nesli yakalamaya çalışacağız. 
İYİ HİKAYE Dijital dünyada da iyi hikayecilik çok önemli. Gerçek zamanlı pazarlama bu sene daha da önem kazandı. Sosyal medyada gündemini takip ederek ve gündeme uygun aksiyonlarla paylaşımlarımızı şekillendiriyoruz. 
CEO İLETİŞİMİ Sosyal medyada kurumsal iletişimimize ayırdığımız alan da gün geçtikçe büyüyor. CEO ve lider iletişimimiz bu yıl hız kazanan konular arasında yer alıyor. Video, sosyal medyada önem kazanıyor. Artık YouTube dışında farklı sosyal medya platformlarında paylaşılan videolar çok daha fazla kişiye ulaşıyor. 
FARKLI MECRA Bu yıl Twitter’da video yayınlamak ya da Vine, Instagram gibi farklı mecralarda da takipçilerimize videolarımızı ulaştırmayı hedefliyoruz. Geçtiğimiz yıl etkileşimi oldukça yüksek olan bu kanallarda TV reklam filmlerimizi paylaşarak 1 milyon izlenmeye ulaştık. Blogger ve Influencer’larla işbirliği yaparak önemli işlere imza atacağız.

BİLGE ÇİFTÇİ / VODAFONE TÜRKİYE MARKA VE PAZARLAMA STRATEJİSİ DİREKTÖRÜ
“Markamızı daha insanlaştıracağız” 

ARTIŞ YAKALADI Son 5 yıldır uyguladığımız sosyal medya stratejimiz sayesinde markamızın bilinirliğinin ötesinde tavsiye edilebilirliği gibi kritik iş sonuçlarında önemli artışlar kaydettik. 2015’te sosyal medyada markamızı daha insanlaştıracağız. Sosyal medyada tüketiciye yakın, samimi bir dilde iletişim kurabilen bir ton kullanacağız.
HANGİ KANALLAR? Tüketicilerimizin sosyal medyada hayatlarını kolaylaştıracak içerikleri üretmeye devam edeceğiz. 2015’te de Facebook, Twitter, Instagram, Google Plus ve Youtube kanallarını kullanmaya devam edeceğiz. Markamızı seven kitleler üzerinden iletişime geçeceğiz ve onların tavsiyeleri üzerinden marka güvenirliği yaratacağız. 

MURAT GÖLLÜ / AKBANK KURUMSAL İLETİŞİM BÖLÜM MD.
“Yapılmamış projeleri hayata geçireceğiz”
BİRLİKTE ÜRETİM
Geçtiğimiz yıl, sosyal medyada kullanıcıların yaratma sürecine dahil olduğu içerik projelerine çok ağırlık verdik. Reklam filmimizin finalini Twitter kullanıcıları, festival tişörtlerimizin tasarımınıysa Instagram kullanıcıları belirledi. Şubelerimizde çalacak müziğe ise Deezer dinleyicileri karar verdi. 
2015 HEDEFİ 2015 tüm markalar için sosyal medyada anonstan dialoga geçiş dönemi olacak. Biz de Akbank olarak markayla sosyal medya kullanıcılarının birlikte içerik yarattığı aşamadayız. Şu anda planlarımızda müzik ve video platformları önemli bir yer kaplıyor. 
KANAL SAYISI ARTACAK Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Google+, Youtube 2015’te de bol bol iletişim yaptığımız yerler olacak. Ancak konumuza göre kimi zaman Vine’da, kimi zaman Deezer’da yani olası pek çok platformda iletişimlerimizi devam ettireceğiz. Akbank’ı 2015’te sosyal medyada daha önce yapılmamış türden projelerle göreceksiniz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz