Akbank'tan gençlere monoton iş!

Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü ile yeni filmlerini ve sosyal medyadaki yeni projelerini konuştuk:

1.07.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Akbank'tan gençlere monoton iş!
Türkiye'de gençlerin en çok çalışmak istediği markalar arasında yer alan Akbank, yenilikçi, değişim ve gelişimin gücüne inanan vizyonunu dijital projeleriyle gençlere ulaştırıyor. "Monoton İş" de bu amaçla hazırlanan bir interaktif tanıtım videosu. Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, "Film projesini, 'Bankacılık monoton ve sıkıcı bir iştir'önyargısını kırmak üzere hazırladık"diyor. Akbank, gençlere bankacılık mesleğini sevdirmek için geçtiğimiz ocak ayında 5N1 Kariyer sitesini hayata geçirdi.

Site, üniversiteden yeni mezun ya da mezun adayı gençlere, Akbank’ı tanıtmayı hedefliyor. En önemli özelliği ise Akbank’taki kariyer fırsatlarıyla ilgili tüm soruları sıra dışı ve eğlenceli bir şekilde yanıtlıyor olması. Sitenin tanıtımı için geçtiğimiz günlerde ilk interaktif videolardan biri olan “Monoton İş” isimli film hazırlandı. Filmde, bir Akbank yöneticisinin adaylara Akbank’ta nasıl bir çalışma ortamı bulacaklarını anlatıyor.

Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, “Film projesi, ‘Bankacılık monoton ve sıkıcı bir iştir’ önyargısını kırmak üzere hazırlandı” diyor. Göllü, film projesiyle ana hedeflerinin, gençlere bankacılık sektörünün eğlenceli ve yaratıcı yönleri olduğunu anlatmak olduğunu söylüyor. Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü ile yeni filmlerini ve sosyal medyadaki yeni projelerini konuştuk:

Capital: Son dönemde en dikkat çekici sosyal medya projeniz hangisi oldu?
- Ocak ayında yayına alınan Akbank’ın yeni kariyer sitesi “5N1Kariyer”, içeriği ve kullandığı teknolojiyle sektörde fark yaratan öncü bir iş oldu. Bu web sitesiyle bankamızı daha yakından tanımak isteyen öğrencilere ve kariyerine Akbank’ta devam etmek isteyen genç profesyonellere farklı bir deneyim sunuyoruz. Bu sitenin iletişim faaliyetlerini de kısa filmlerin dijitalde en ilgi çeken paylaşımlar olması iç görüsünden yola çıkarak hazırladık. İnternette videoların büyük ilgili görmesinden hareketle sitenin iletişimini de video üzerinden yapmaya karar verdik. Bir Akbank yöneticisinin, adaylara Akbank’ta nasıl bir çalışma ortamı bulacaklarını anlatan film, “Bankacılık monoton ve sıkıcı bir iştir” önyargısını kırmak üzere hazırlandı. Film, aynı zamanda ilk interaktif videolardan biri olma özelliğine sahip.~

Capital:Film projesinin adı neden “Monoton İş”?
- Gençlerde ne yazık ki bankacılığın sıkıcı ve monoton bir iş olduğuna dair yaygın bir kanı var. Bu imajı tek başımıza değiştirmemizinçok mümkün olmadığını bilmekle birlikte, bu yanlış algının üzerine giderek gençlerin dikkatini çekmek istedik. Monoton İş projesinde, bu algının üzerine gidiyor ve içeriğimizde de monoton ve sıkıcı olduğu düşünülen bankacılık hayatının bilinmeyen eğlenceli taraflarını vurguluyoruz.

Capital: Projenin başlangıç noktası nedir? Hangi ihtiyaçları dikkate aldınız?
- 5N1Kariyer.com sitemizin tanıtımı için yarattığımız Monoton İş, özetle sitede detaylarıyla anlatılan Akbank dünyasının hafif mizahi bir girizgahı diyebiliriz. Bankacılığa dair monoton ve sıkıcı algısını kırmak üzere kurguladığımız interaktif videoda, yüzeyde klasik bir bankacılık ortamı mevcutken kullanıcı videoyla etkileşime girdikçe, Akbank’ın neşeli, hayatın içinden yanları ortaya çıkıyor. Videonun sonunda da daha detaylı bilgiler için kullanıcıları 5N1Kariyer.com sitesine yönlendiriliyoruz

Capital:
Hedef kitleniz kimlerden oluşuyor?
- Bankacılık sektöründe bir kariyer sahibi olmayı düşünen üniversite öğrencileri ve genç profesyonellere hitap ediyoruz.

Capital: Bir banka olarak neden sosyal medyadasınız, hedef kitleniz kimler?
- Sosyal medya varlığı henüz çok eskiye dayanmasa da günden güne gelişen, hayatımızda yer edinen ve interaktif iletişimin sağlanabildiği bir ortam. Biz de bu ortamı mümkün olduğunca etkin kullanmaya özen göstererek, takipçilerimizle 7/24 iletişim halindeyiz. Takipçilerimiz Akbank ürünlerine ve hizmetlerine ilişkin bilgi alabiliyor, başvuru ve önerilerini iletebiliyor. Müşterilerimizin sosyal medya üzerinden markamıza doğrudan ulaşmalarını sağlayan yeni hizmetimiz Twitter.com/AkbankDestek müşteri hizmetleri hesabını Türkiye’de bankalar arasında bir ilk olarak biz başlattık.

Capital:
Sosyal medyada kullandığınız kanallar hangileri? Bu kanallara içeriği kim sağlıyor?
- Sosyal medyada kullanıcıların takip ettiği tüm kanallarda yer almaya özen gösteriyoruz. Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest farklı ihtiyaçlarımıza yönelik kullandığımız ve takipçilerimizle bir araya geldiğimiz mecralar.~
Farklı kanalları yönetirken ilgili kanalın diline uygun bir iletişim geliştirerek ihtiyaçlarına yönelik projeler hayata geçirmeye dikkat ediyoruz. Bu kanalları yönetirken Kurumsal İletişim Bölümü olarak Akbank Direkt Bankacılık Bölümü, Sosyal Medya ve Topluluk Yönetimi ekibiyle birlikte çalışıyoruz. Aynı zamanda sosyal medya ajansımızdan da bu kapsamda destek alıyoruz.

Capital:Sosyal medya projeleri üretirken projeleri nasıl belirliyorsunuz?
- Sosyal medya projeleri üretirken en önemli olan nokta trendleri doğru takip edebilmek. Doğru projeler hayata geçirebilmek için sosyal medyanın içinde olmak ve kullanıcıların ihtiyaçlarını, yönelimlerini takip edebilmek büyük önem taşıyor. Yenilikçi projeler hayata geçirebilmek dijital gündemi ve yeni mecraları takip etmeyi gerektiriyor. KPCB Internet Trends 2013 araştırmasına göre dünyadaki internet kullanıcı sayısının 2,4 milyara çıktığı, sosyal ağlardan günde 500 milyon fotoğraf paylaşıldığı günümüzde kullanıcı yönelimlerini takip eden araştırmalar da oldukça faydalı. Biz de tüm bu araştırmaları, trend analizlerini yakından takip etmeye çalışıyoruz.

"21 farklı hesabı yönetiyoruz"
EN DEĞERLİ BANKA MARKASI

Akbank, Brand Finance tarafından hazırlanan "Dünyanın En Değerli 500 Banka Markası-2013" sıralamasına göre üst üste ikinci kez "Türkiye'nin En Değerli Banka Markası" oldu. Çok yüksek bir bilinirliğe sahip bir marka olarak, neredeyse sosyal medya var olduğundan beri biz de bu dünyada yer aldık diyebiliriz. Sosyal medya kullanıcıları uzun zamandır, "Kredi Makinesi" gibi Türk bankacılık sektörüne öncülük eden uygulamalarımızı ve hizmetlerimizi konuşuyor. Etkin olarak bu dünyadaki iletişimimizi yönetmeye ise ilk kez 2010 Temmuz ayında Facebook.com/Akbank snayfamız ile başladık.
İNTERAKTİVİTE ARTTI
Bugün Axess, Fish ve Wings kredi kartlarımız, exi26 müşteri segmentimiz, Akbank Sanat, Akbank Yatırımcı ve Akbank sayfamız başta olmak üzere Facebook, Twitter, Google+, Pinterest, Linkedin, Youtube ve Instagram ile birlikte toplam 21 hesap yönetiyoruz. Facebook ve Twitter üzerinden sağladığımız hizmetler ve avantajlar sayesinde müşterilerimizle ve müşterimiz olmayan takipçilerimizle daha fazla interaktivite kurup daha da fazla takipçi sayısına ulaşabilme imkanımız oluyor.~
1.6 MİLYON TAKİPÇİ
Uygulamalarımızın da desteğiyle Facebook'ta Türkiye'nin en çok takip edilen finans sayfalarına sahibiz. Facebook'ta 1.6 milyon üzerinde takipçiye sahip dünyadaki 6'ncı bankayız. Twitter hesaplarımızda ise toplamda 112 bin 247 takipçimiz var. Bu kanallardan müşterilerimizin ilgilendiği ürünler hakkında onlara bilgi veriyor, başvurularını alabiliyoruz. Sosyal medya üzerinden markamıza doğrudan ulaşmalarını sağlıyor. @AkbankDestek Twitter sayfamız ile müşterilerimizin ihtiyaçlarına 7/24 cevap veriyoruz.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz