Ayda 20 milyon kişiye ulaşıyoruz

"Sosyal medya bizim için reklam ve medya değil, etkileşim kanalı...

8.04.2016 13:11:260
Paylaş Tweet Paylaş
Ayda 20 milyon kişiye ulaşıyoruz


L’Oréal Türkiye, üç yıl önce Facebook ile başladığı sosyal medya macerasında bugün tüm sosyal ağlarda ayda 20 milyon kullanıcıya ulaşır hale geldi. Şirketin sadece bu işle ilgilenen bir ekibi var.

L’Oréal Türkiye CMO’su (Chief Marketing Officer) Beyza Kapu, güzellik sektöründe tüketicilerin ihtiyacının daha çok bilgi almaya yönelik olduğunu, sosyal medya pazarlamasını da öğretici video ve projeler üzerine kurduklarını anlatıyor.

“Nasıl eyeliner sürülür” videosu ve cilt bakımı ile ilgili soruların yanıtlandığı “Kusursuz Cilt Hareketi” bu projelerin en öne çıkanları... Ayrıca uzman sosyal medya ekibi de tüketicilerin tüm sorularını en geç 24 saat içinde birebir yanıtlıyor. Tabii şirketin sosyal medya çabalarının geri dönüşü de somut oluyor.

“Maybelline Kusursuz Cilt Hareketi ve eğitici videolar satın alma isteğini yüzde 50 oranında artırdı. Garnier markasında Sinem Kobal ile gerçekleştirdiğimiz oyun projesi ise markanın pazar payını 2 kat büyüttü” diyor. Kapu, “Bizim için sosyal medyadaki içerik çok önemli.

O içerikleri irdeliyor, geribildirimleri alıyor, iletişimi düzenli kuruyor ve aksiyon alıyoruz” diyor. İşte Kapu ile söyleşimizden satırbaşları...

L’Oreal Türkiye olarak sosyal medya çalışmalarına nasıl ve hangi kanaldan başladınız?
Türkiye’de sosyal medyanın ne kadar önemli olduğunun oldukça farkındayız. Kullanıcı kişi sayısı bakımından Facebook’ta 6’ncı sıradayız. Penetrasyon olarak baktığınızda yüzde 88’lerdeyiz ki bu, ABD’den, Hindistan’dan, Brezilya’dan daha yüksek bir skor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz