L’Oréal Türkiye, üç yıl önce Facebook ile başladığı sosyal medya
macerasında bugün tüm sosyal ağlarda ayda 20 milyon kullanıcıya ulaşır
hale geldi. Şirketin sadece bu işle ilgilenen bir ekibi var.
L’Oréal Türkiye CMO’su (Chief Marketing Officer) Beyza Kapu, güzellik
sektöründe tüketicilerin ihtiyacının daha çok bilgi almaya yönelik
olduğunu, sosyal medya pazarlamasını da öğretici video ve projeler
üzerine kurduklarını anlatıyor.
“Nasıl eyeliner sürülür” videosu ve cilt bakımı ile ilgili soruların
yanıtlandığı “Kusursuz Cilt Hareketi” bu projelerin en öne çıkanları...
Ayrıca uzman sosyal medya ekibi de tüketicilerin tüm sorularını en geç
24 saat içinde birebir yanıtlıyor. Tabii şirketin sosyal medya
çabalarının geri dönüşü de somut oluyor.
“Maybelline Kusursuz Cilt Hareketi ve eğitici videolar satın alma
isteğini yüzde 50 oranında artırdı. Garnier markasında Sinem Kobal ile
gerçekleştirdiğimiz oyun projesi ise markanın pazar payını 2 kat
büyüttü” diyor. Kapu, “Bizim için sosyal medyadaki içerik çok önemli.
O içerikleri irdeliyor, geribildirimleri alıyor, iletişimi düzenli
kuruyor ve aksiyon alıyoruz” diyor. İşte Kapu ile söyleşimizden
satırbaşları...
L’Oreal Türkiye olarak sosyal medya çalışmalarına nasıl ve hangi kanaldan başladınız?
Türkiye’de sosyal medyanın ne kadar önemli olduğunun oldukça
farkındayız. Kullanıcı kişi sayısı bakımından Facebook’ta 6’ncı
sıradayız. Penetrasyon olarak baktığınızda yüzde 88’lerdeyiz ki bu,
ABD’den, Hindistan’dan, Brezilya’dan daha yüksek bir skor.