Gençlere öncelik veriyoruz

Murat Göllü ile 2013 projelerini ve başarılı uygulamalarını konuştuk.

1.01.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Gençlere öncelik veriyoruz
Akbank, 2012'de düzenlediği sosyal medya projeleriyle Stevie Awards'ta 3 ödül birden aldı. İletişim faaliyetlerinde sosyal medyayı ve dijital dünyayı yoğun olarak kullandıklarını söyleyen Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, "Gençlerle dijital mecralarda buluşuyoruz" diyor. Göllü, 2013'te hayata geçirecekleri yeni projelerde de önceliği gençlere vereceklerini söylüyor. Akbank, iletişim faaliyetlerinde sosyal medyayı ve dijital dünyayı yoğun olarak kullanıyor. Yaptığı projelerde her iki iletişim kanalını birbirine başarılı bir şekilde entegre ediyor. Bu sayede düzenledikleri festivallerinin sosyal medyada konuşulma oranını yüzde 30 artırdıklarını söyleyen Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, “Akbank Dijital İletişim Birimi ile son 2,5 yıldır birçok projeye imza attık” diyor. Göllü, sosyal medya kanalıyla bankacılık ve pazarlama faaliyetlerinin dışında marka ve itibar yönetimi çalışmaları yaptıklarını söylüyor. 2012’de düzenledikleri sosyal medya projeleriyle Stevie Awards’ta 3 ödül birden kazanan Akbank’ın kurumsal iletişim bölüm başkanı Murat Göllü ile 2013 projelerini ve başarılı uygulamalarını konuştuk:

Capital: 2012’de sosyal medyada öne çıkan projeleriniz neler oldu?
- Bu yıl Akbank 8’inci Kısa Film Festivali’nin sosyal medya duyuruları, gençler arasında video paylaşımının popüler olmasından yola çıkılarak “Bize Kısa Yeter” adını taşıyan kısa film formatında hazırlanan tanıtım filmiyle başladı. Tanıtım filminin görüntü yönetmenliğini, Altın Koza’da iki kez en iyi görüntü yönetmeni ödülünü kazanan Feza Çaldıran yaptı. İsmail Orhan Toraman’ın yönettiği ve çok sayıda Kristal Elma sahibi Ömer Özyılmazel’in kurguladığı filmde, neredeyse herkesin ezbere bildiği Türk Sanat Müziği’nin en önemli bestecilerinden Sadettin Kaynak’ın “Çile Bülbülüm” şarkısının farklı bir yorumuna yer verildi. Şarkının yarattığı beklenti ve hevesi kursağında kalan dinleyicilerin şaşkın halleriyle festivale gönderme yapılan eğlenceli film, farklı mecralarda yaklaşık 350 bin izlenme rakamına ulaşarak beklenenin üstünde bir yayılım gösterdi. 91 farklı blogda haber olarak yer aldı ve sosyal medyada kullanıcılar tarafından defalarca paylaşıldı.

Capital: Festivalin önemli çalışmalarında biri de Projection Mapping oldu. Bu sayede sosyal medyada kaç kişiye ulaştınız?
- Festivalin geniş yankı uyandıran bir diğer çalışması Türkiye’nin Twitter tabanlı ilk Projection Mapping uygulaması oldu. Festivali takip edenlere daha yakın olmak, katılımcılara yorumlarını paylaşma imkanı sunmak için “Sen yaz, tüm İstiklal okusun” vurgusuyla Twitter üzerinden hayata geçirilen yaratıcı proje ile kullanıcılar, Twitter hesaplarından festival ve festivaldeki filmler ile ilgili yorumlarını paylaştı. Projenin sürprizi ise paylaşılan tweetlerin Projection Mapping tekniğiyle üç boyutlu animasyonlar eşliğinde, Türkiye’nin en kalabalık lokasyonu İstiklal Caddesi üzerinde bulunan Akbank Sanat binası üzerine yansıtılması oldu.~
Aynı zamanda Facebook üzerinden canlı yayınlanan mapping ile tweet atanlar, İstiklal Caddesi’ndekilerle aynı anda bulundukları yerden Akbank Sanat binası üzerindeki Twe-et’lerini görme fırsatı yakaladı. Proje ile 1,5 milyonun üzerinde sosyal medya kullanıcısına ulaşıldı. Yarışmada paylaşımları tetikleyecek blogger’lar, 359 bin 669 defa okundu. Bu yarışma ile Twitter üzerinden 5 milyon 717 bin 75 kişiye ulaşıldı.

Capital: 2012’de en çok ses getiren sosyal medya çalışmalarınız arasında hangi projeler var?
- 2012 yılı içinde en ses getiren kampanyalarımızdan biri de Oscar Modası Blogger Yarışması projemiz oldu. İnternet şubesi “Rüya Tatiller” kampanyalarımızdan biri olan Oscar Kampanyası’yla müşterilerimize Oscar büyüsünü yaşattık. Oscar Kampanyası’nda da TV, basılı yayın ve radyo gibi klasik mecraların yanı sıra mobil, sosyal medya ve dijital platformları kullandık. Kampanyamızı dijital dünyada Oscar ile ilgili merak edilen her şeyin bir arada sunulduğu bir mikrosite ile destekledik. Kampanya konuşulma oranlarını artırmak için bir de moda, lifestyle gibi blogger’lara yönelik Oscar Modası Kombinasyon Yarışması gerçekleştirdik. Blogger’ların Oscar töreninde giymek üzere uygun kombinasyonlar hazırladıkları proje sayesinde blogger’ların kendi network’lerinin de katılımıyla 250 bin kişi ile interaksiyon sağlandı. Birinci gelen bloğun sahibi Nihat Odabaşı tarafından gerçekleştirilen moda çekimlerine katılarak o gün yaşadıkları izlenimleri Vogue Dergisi’nin mart sayısında yazma şansı yakaladı.

Capital: 2013 ’te sosyal medyadaki yeni projeleriniz neler olacak?
- Sosyal medya çalışmalarını yürütürken hedef kullanıcılar olarak gençlere öncelik veriyoruz. 2013 yılının başında hayata geçecek birçok heyecan verici uygulamamız olacak. 2013’ün ilk haftalarında yayına alınacak olan Akbank Sanat’ın güncel web sitesini örnek olarak verebiliriz. Türkiye’de sanat alanında akla gelen ilk birkaç merkez arasında yer alan Akbank Sanat, yeni web sitesiyle sanatseverler için internette de ilklere imza atacak. Siteyle Akbank Sanat’ın, disiplinler arası sanat yaklaşımını dijital dünyada da en iyi şekilde yansıtmak istedik.

Capital: Akbank Sanat’ın yeni sitesi ne gibi yenilikler sunacak?
- Akbank Sanat’ın logosundaki kare ve dikdörtgen formundan hareketle tasarladığımız yeni Akbank Sanat web sitesinde, temel olarak “kolay kullanılabilirlik” ilkesini esas aldık. Sitedeki büyük menü yapısı sayesinde, tüm sayfaları, tek bir yerden erişilebilir duruma getirdik. Bunun yanında, arka plan görsellerinin siteye derinlik ve canlılık katması ile ön plana çıkarılmak istenen etkinlik, kullanıcıya dikkat çekici bir şekilde doğrudan iletilebiliyor. Ayrıca, bir etkinlik platformu olan Akbank Sanat’ın “Etkinlik Takvimi” sanat severlerin ve gençlerin karşısına yeni konumu ve tasarımıyla çıkıyor. Yeni sitenin bu dikkat çekici konumu, etkinlikleri daha fazla ön plana çıkarıyor. Tüm browser’larla ve mobil cihazlarla uyumlu olan Akbank Sanat’ın yeni web sitesi, Iphone uygulaması ile de kullanıcılarına yeni imkanlar sunuyor. Akbank Sanat etkinliklerinin yanı sıra İstanbul’un sanat haritasını içeren Akbank Sanat Iphone uygulaması, bu alanda bir ilki oluşturuyor. ~

"Stevie Awards'ta 3 ödül birden aldık'
"GURUR DUYDUK"

Akbank olarak sosyal medyada yaptığımız projelerin çeşitli yarışmalarda ödüller kazanması bizim için gurur verici. Bu yıl içinde dijital projelerimizle Stevie Awards'ta 3 ödül birden aldık. Bu ödülleri Akbank Caz Festivali kapsamında geçen yıl gerçekleştirdiğimiz Caz Radyosu Projesi (Altın Stevie Ödülü), 21'inci Akbank Caz Festivali kapsamında düzenlenen "JamZZ" viral video projesi ve Akbank Caz Festivali Tişört Tasarım Yarışması (Bronz Stevie Ödülü) ile kazandık.

İTÜ'DEN ÖDÜL Akbank Kısa Film Festivali
için hazırlanan #kısaca projesi ise "Doğrudan Pazarlama Ödülleri 2012" tarafından, "Kısa Bize Yeter" viral videosu ise İTÜ İşletme Mühendisliği Kulübü tarafından düzenlenen Sosyal Medya Ödülleri viral reklam kategorisinde ödüle layık görüldü. Sosyal medyada geçen yıl ödüller konusunda gösterdiğimiz başarımızın, 2013 yılında da devam edeceğine inanıyoruz.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz