İlham veren kampanyalar

Şirketler yerelde ve globalde başarılı sosyal medya kampanyalarının ayak izini takip ederek, kendi özgün yollarını oluşturmaya çalışıyor. Öne çıkan sosyal medya çalışmalarının şifrelerini çözüp çalışma alanlarına uygulayabilecekleri kısımları örnek alıyorlar.

11.11.2014 02:11:530
Paylaş Tweet Paylaş
İlham veren kampanyalar


'Yine neler yapmışlar, bir bakalım’ duygusuyla takip ediyorsunuz.” BSH Türkiye, bu örneklerden yola çıkarak “sürdürülebilirlik, enerji verimliliği, inovasyon ve teknoloji” odaklı BSH Blog’u geliştirmiş. Girit, “Kurumsal blogda şirketimizin sadece vizyonunu değil; insani yüzünü, planlarını, hayata dair her şeyi paylaşıyoruz“ diyor.

Sosyal medya radarını içeriğe yoğunlaştıran bir diğer şirket de e-alışverişin öncü isimlerinden GittiGidi-yor. Şirket bu konudaki ilhamı yaratıcı içerikleri sayesinde takipçileriyle yoğun bir şekilde etkileşime geçen eBay’dan alıyor.

eBay tüm dünyada modacılar ve bloggerlarla işbirlikleri yapıyor ve sosyal medya bağlantılı etkinliklerinde kullanıcılarıyla etkileşim oluşturarak sosyal medya hesaplarından yaratıcı yarışmalar yaparak farklı içerikler giriyor. GittiGidiyor Marka PR ve İletişim Yöneticisi Banu Güler, “eBay’in projesine benzer şekilde biz de kullanıcılarımızın yer aldığı bir topluluk oluşturmayı planlıyoruz.

Kullanıcılarımız bu moda ürünleriyle kombinler oluşturup kendi sosyal medya hesaplarından paylaşabilecek ve getirdikleri satışla orantılı olarak bizden hediye çeki kazanabilecekler” diye konuşuyor.

CESUR ÇALIŞMALARIN İZİNDE
Sosyal medyada yer alan çok sayıda başarılı kampanya arasından şirketinizin hedeflerine uygun, ilham verebilecek örnekleri saptamak da çok önemli. Turkcell Superonline Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Meltem Şahin, yerli yabancı tüm şirketlerin sosyal medya çalışmalarını yakından takip ettiklerini söylüyor.

Ama kendisinde iz bırakan 4 işi sayamadan geçemiyor. Bunlar THY-Kobe vs. Messi: The Selfie Shootout, Samsung-#Oscars Tweet With Ellen DeGeneres, Dove-True Beauty, Adam&Eve-Harvey Nichols.

Bu çalışmalardan neden etkilendiğini ise şöyle anlatıyor: “Hem içerik hem alınan risk açısından hepsi cesur çalışmalar. Markanın özünü veya ürünün farklılaştığı alanı kısaca anlatan bu işler, bugüne kadar bildiklerimizi değiştirmek için yapılmış.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz