İlham veren kampanyalar

Şirketler yerelde ve globalde başarılı sosyal medya kampanyalarının ayak izini takip ederek, kendi özgün yollarını oluşturmaya çalışıyor. Öne çıkan sosyal medya çalışmalarının şifrelerini çözüp çalışma alanlarına uygulayabilecekleri kısımları örnek alıyorlar.

11.11.2014 02:11:530
Paylaş Tweet Paylaş
İlham veren kampanyalar


”Bu çalışmalardaki cesaret vurgusu Superonline’a da ilham vermiş. Şahin, “İnternet dünyasında kabullenilmiş çaresizlikleri ortadan kaldırmak bizim için çok önemli. Son dönemde cesur ve müşterimizin nabzını tutan kampanyalarla sosyal medyada fark yaratıyoruz” diyor.

Pfizer Türkiye de her ay ilaç, sağlık, hızlı tüketim, telekomünikasyon, teknoloji sektörlerinden yerli, yabancı şirketlerin sosyal medya çalışmalarını analiz edip başarılı ve iddialı örnekleri inceliyor. Oreo, Old Spice, Samsung, Lego, General Electric ve global sağlık markalarının dijital girişimleri ise sürekli takibinde.

Tüm bu çalışmaları süzerek kendi yolunu çizen şirketin son dönemdeki en önemli projesi “#SenÇokYaşa”. Pfizer Türkiye Kurumsal İletişim Müdürü Yasemin Ayginin, “Bu konsept altında sağlıklı yaşlanma hakkında farkındalık yaratabilecek içerik ve uygulamalarımızı sosyal medya trendleriyle birleştirerek sunuyoruz” diyor.

HİKAYE MERAKLILARI
Bir de Pegasus gibi sosyal medyada markaların izini sürenler var. Bu anlamda şirket hızlı tüketim sektöründen Coca-Cola’yı havacılık sektöründen ise KLM’yi takip ediyor. Şirket, Coca-Cola’yı hem gerçek zamanlı iletişim, hem pazarlama iletişim hikayeleri yaratan tüketicinin iç görülerinden beslenen pazarlama iletişimi hikayeleri yaratma anlamında dünya trendlerine yön veren bir marka olarak görüyor.

Özellikle Coca-Cola’nın 2012 yılı sonunda yaptığı ve kullanıcıların Twitter’da yeni yıldan umutlu olmak için sıraladığı nedenler arasından seçilenlerin Coca-Cola kutuları üzerinde yer aldığı #bimilyonneden projesi başarılı sosyal medya pazarlaması örneği olarak dikkat çekmiş. KLM ise sadece bir havayolu markası olmak yerine, misafirlerinin seyahatlerini tümüyle sahiplenen ve bunu sosyal medya iletişimine taşıyan bir marka olma hedefi taşıması açısından örnek teşkil ediyor.

Şirket, etkileyici bulduğu bu örnekler doğrultusunda 2013 yılında kapsamlı bir “Marka Mimarisi” çalışması başlatmış. Pegasus Dijital Pazarlama Müdürü Didem Namver, bu çalışmanın somut sonuçlarını şöyle anlatıyor:

“Marka evini yeniledikten sonra seyahatin önündeki zihinlerdeki bariyerleri kaldırmayı hedefleyen Antep ve Paris reklam filmlerinin sosyal mecralardaki yansımasını #atlayipgitsem hashtagi altında toplayarak hedef kitlemizi harekete geçirmeyi amaçladık. Nitekim sosyal medya kullanıcıları da bu hashtagi içselleştirerek kendileri için ilham kaynağına dönüştürmeyi başardı ve ortaya çok güzel diyaloglar çıktı.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz