İlham veren kampanyalar

Şirketler yerelde ve globalde başarılı sosyal medya kampanyalarının ayak izini takip ederek, kendi özgün yollarını oluşturmaya çalışıyor. Öne çıkan sosyal medya çalışmalarının şifrelerini çözüp çalışma alanlarına uygulayabilecekleri kısımları örnek alıyorlar.

11.11.2014 02:11:530
Paylaş Tweet Paylaş
İlham veren kampanyalar


"OREO"NUN İZİNDEN GİDENLER
ABD’li bisküvi markası Oreo, Facebook’taki “Daily Twist” kampanyasıyla Türkiye’deki pek çok şirkete ilham vermiş gözüküyor. Markanın 100’üncü yılı şerefine 25 Haziran 2012’de başlayan ve 100 gün boyunca kullanıcıların internette en çok konuştukları konulara uygun bisküvi görseli tasarımı yapan Oreo, bu kampanyayla 27 milyon Facebook kullanıcısının ilgisini çekti, Twitter’da yüzde 515’lik bir retweet artışı yaşadı, sayısız habere konu oldu.

Sosyal medya stratejisini kurarken Amerikan pazarını inceleyen CarrefourSA’nın da ilgisini Oreo çekmiş. Şirketin kurumsal iletişim grup müdürü Banu Karamuk, “Marka, Daily Twist örneğindeki gibi gündemdeki konuları ve trendleri çok iyi takip etmenin yanı sıra doğru zamanda doğru içerik ve yorumlarla markasını konuyla başarıyla bağdaştırabiliyor” diyor.

Mercedes-Benz Türk yetkilileri de basit hikayesi olan ve hedef kitlesindeki insanların kendisinden bir şeyler bulacağı fikirlerden ilham aldıklarını söylüyor. En beğendikleri örnek olarak onlar da Oreo’yu gösteriyor. Şirketin pazarlama iletişimi kısım müdürü Gamze Şulen, “Sosyal medya pazarlamasında bizim için önemli olan marka algısı ve ürünlerimizin tüketiciye en doğru şekilde anlatılması.

Oreo’nun bu alandaki başarısı ürün kalitesinin yanı sıra pazarlama iletişimindeki etkili dijital kampanyalarına da bağlı” diye konuşuyor. Oreo’nun “Daily Twist” kampanyasındaki fikrin basitliği ve uygulanışından, UGC (Kullanıcı üretimi içerik) dinamiklerinden yararlanarak ortaya gerçekten etkili bir kampanya çıkarmasından oldukça etkilenen bir diğer şirket de Volkswagen Türkiye... Şirketin binek araç pazarlama müdürü Çağrı Öztaş, Nike’ın 2014 FIFA Dünya Kupası için yaptığı reklam filmlerinin sosyal medyada bir anda yayılması da etkileyici buluyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz