"KOBİ'ler sosyal medyada da aktif"

Akbank’ın Türkiye’deki KOBİ’leri ihracatla büyümeye çağırdığı yeni kampanyası “Yürüyelim Arkadaşlar” sosyal medyada da büyük ilgi gördü. Facebook’ta “Yürüyelim Arkadaşlar” kampanyasıyla 4 milyon kişiye ulaştıklarını söyleyen Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, “KOBİ’ler sosyal medyada oldukça aktif. Sosyal medyadaki yeni projelerimizle KOBİ’lere ulaşmaya devam edeceğiz” diyor.

19.03.2015 16:40:100
Paylaş Tweet Paylaş
"KOBİ'ler sosyal medyada da aktif"

* Kampanyanın odağında KOBİ’ler var. Bu kitlenin sosyal medyadaki varlığını, etkinliğini nasıl değerlendiriyorsunuz? Bu kitle sosyal medyadan uzak mı? 
* Türkiye, sosyal medya penetrasyonun en yüksek olduğu ülkeler arasında. Toplumumuzun hemen her kesimi sosyal medyayı çok yoğun kullanıyor. KOBİ sahipleri için toplumumuzun tüm temel özelliklerini yansıtan net bir örneklem grubu diyebiliriz. Dolayısıyla bu işe hazırlanırken biz zaten KOBİ’lerin sosyal medyada aktif olduğunu biliyorduk. KOBİ sahipleri genel olarak dijital kanallarda kullanım alışkanlıkları çok net olarak ayrışan, kolay erişebildiğimiz bir kitle. Ayrıca girişimci ruhları ve değişime açık yapılarıyla hem online hem offline tarafta yaptığımız etkinliklerde KOBİ’lerin yoğun katılımlarını görüyoruz. Bu, onların sunduğumuz fırsatlara ne kadar açık ve istekli olduklarını da gösteriyor. Bu bağı sıcak tutmak için de KOBİ’lere özel iletişim modelleri geliştirmek gerekiyor. 
* KOBİ’lere sosyal medyada nasıl ulaşıyorsunuz? Sosyal medyada KOBİ’lere yönelik yeni projeleriniz olacak mı? 
* KOBİ’leri bulundukları ve aktif oldukları alanlarda tespit edip doğru hedeflemelerle onlara ulaşıyoruz. Desteğe ihtiyaç duydukları alanlarda onların yanında olduğumuzu hissettiriyoruz. Bundan sonra da sosyal medyadaki projelerimizle KOBİ’lere ulaşmaya devam edeceğiz. 
* “Yürüyelim Arkadaşlar” kampanyasının ortaya çıkış süreci nasıl oldu? 
* Kampanya için ilk başta yola çıkarken hedefimiz ihracatla atılım yapmayı hedefleyen KOBİ’lerimize cesaret vermek, onları teşvik etmek ve Akbank olarak desteğimizi göstermekti. KOBİ’lere bir pencere daha açarak sadece iç pazarla kısıtlı kalmamalarını, dünyaya açılmalarını amaçladık. Kampanya kapsamında ilk 3 ayda bin müşterimizin kapısını çalıp onları ziyaret etmeyi hedefliyoruz. 2 bin 500’ü aşkın çok geniş bir uluslararası bankacılık muhabir ağımızla ihracatç ıların kolaylıkla yeni pazarlara ulaşmalarını ve işlemlerini avantajlı bir şekilde yapmalarını sağlayabiliyoruz. 
* Kampanya sürecini nasıl yönettiniz? 
* İhracatçı KOBİ’lerimizin en çok yaptıkları dış ticaret işlemlerini göz önünde bulundurarak bu kampanyayla onlara özel bir tarife oluşturduk. Bu tarifeyle KOBİ’ler bankacılık işlemleri için tek bir sabit ücret ödeyecek. Ayrıca internette de KOBİ’lerin kolaylıkla dış ticaretle ilgili bilgilere ulaşabilecekleri bir portal hazırlıyoruz. Burada ülkelere ait ürün ve üretim miktarı gibi birçok veri yer alacak. Kampanya kapsamındaki reklam kampanyamızın başlangıcını Twitter reklam modeliyle de destekledik. Tüm Twitter kullanıcılarının #yürüyelimarkadaşlar hastag’ini görmesini, bu hashtag altında Akbank’la ihracatta atılım yapmış kahraman KOBİ’lerin hikayelerini ve Akbank’ın ihracata desteğini anlatan tweet’i görmelerini sağladık. Hem Facebook hem Twitter’da 17 kahraman KOBİ’nin ihracat hikayesini yayınladık. Paralelde de ilham vereceğini düşündüğümüz reklam filmimizi, sosyal medya dahil tüm dijital kanallarda gösterdik. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz