Online itibar taktikleri

Silikon Vadisi’nin harika çocuklarından ve online itibar yönetimi şirketi Reputation.com’un CEO’su Michael Fertik, son kitabı “İtibar Ekonomisi”nde (The Reputation Economy) yakın gelecekte itibarın para veya güçten çok daha önemli olacağına dikkat çekiyor. Fertik, herkesin dijital ayak izi olduğunu, bunun da online itibarı yarattığını söylüyor. Şirketlere “Markanız Apple kadar büyük ve ürünleriniz Apple kadar iyi değilse dijital ayak izlerinizi mutlaka yönetin” diyen Fertik, liderlere de “Sosyal medyada kendinize özgü bir tarzınız olması önemli” tavsiyesinde bulunuyor.

19.08.2015 16:16:480
Paylaş Tweet Paylaş
Online itibar taktikleri

 * Sizce liderler online itibarlarını geliştirmek için neler yapmalı?
* Öncelikle bir itibarınız olmalı. İkincisi, buradaki itibarın kurumsal kimlikten mi yoksa sizin kimliğinizden mi oluşmasını istediğinize karar vermelisiniz. Herhangi bir “basın bülteni ki- şisi” gibi görünmek istemeyebilirsiniz. Müşterilerinize ve ortaklarınıza daha ilginç ve heyecanlı gelebilecek şekilde kendi kimliğinizle var olabilirsiniz. Böylece aslında lider de olabilirsiniz.
* Liderler sosyal medyada sizce ne kadar zaman harcamalı?
 * Bu konuda rahat olmalılar. Baz ıları günde 1, bazıları da haftada 1 tweet atar. Burada önemli olan kendinize bir tarz belirlemeniz ve buna sadık kalmanızdır. Stiliniz gizemli veya komik olabilir, fakat size has olmalıdır.
 * Şirketlerin online itibarlarını korumalarını nasıl sağlıyorsunuz?
* Bizim yaptığımız bir numaralı iş, “gerçek müşterilerden gerçek eleştiriler” almalarını sağlamak. Sonra bu yorumları, internette farklı yollarla farklı yerlerde yayımlayabilmeleri için yardım ediyoruz. Şirketler, tüketicilerin yüzde 90’ının buradaki yorumlara bakarak satın alma yaptıklarını biliyor.
* Şirketler müşterilerini internette yorum yapma konusunda nasıl teşvik edebilir?
* Öncelikle müşterilerin kendileri için yorum yapabilmesini çok kolay hale getirmeliler. Yani müşterilerin yaptıkları yorumlar için para ödemeleri veya ekstra bir yükümlülük altına girmemeleri gerekir. Kimse çoğunlukla kişisel bir sorun yaşamadığı sürece sizin hakkınızda yorum yapmaz. Dolayısıyla onlara e-posta, SMS veya başka yollarla kendiniz hakkındaki düşüncelerini sorun.
* Büyük şirketler internette kamusal eleştiriyi nasıl önleyebilirler?
* Önleyemezler. Bunu engelleyemeyecekleri için bu konuyla uğraşmalılar. Bunun için önceden önlemlerini almalılar. * Peki işleri batıran gerçekten sizseniz ne yapmalısınız?
 * Tek yapmanız gereken durumu sıfırlamak ve tartışmaya espri, ışık ve zarafeti getirmek için çaba göstermek. “Üzgünüz, büyük hata yaptık, dersimizi çok iyi öğrendik, geri bildirimleriniz için teşekkürler, eski konumumuza dönmek için çok çalışacağız” gibi şeyler söylemelisiniz. Ve bu kişiyle bir yıl boyunca her ay belki birkaç haftada bir etkileşime geçmelisiniz. Durumun öylece gelişmesine izin veremezsiniz.
* Şirketlere yönelik negatif yorumların Google sıralamasında alt sıralarda yer almasını nasıl sağlıyorsunuz?
* Eğer eski bir çalışanınız size blog’undan saldırıyorsa ve bu web’de arattıklarında insanların sizin hakkınızda gördükleri üçüncü şeyse biz sizin hakkınızda insanların görebileceği diğer verileri toparlayıp arama sıralamasında yukarı sıralara yükseltiyoruz. Bunlar, örneğin sektörde 10’uncu yılınızı doldurduğunuzu veya şehrinizdeki çalışmak için en iyi işyeri olduğunuz gibi bilgiler… Bunu arama motoru optimizasyonunun kuzeni gibi düşünebilirsiniz.
 * Sizce sosyal medya kullanımı en çok hangi sektörlerde faydalı?
* En önemlisi, direkt tüketicileri olan, perakende, tıp gibi insanlara dokunan sektörler... Eğer bu yolla bir tüketicinize dokunabilirseniz bu çok önemli. Ama eğer sadece B2B yapıyorsanız cevabım “Gerek yok” olur. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz