Senaryonun finali twitter'da yazıldı

Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü’yle Akbank 10’uncu Kısa Film Festivali’nin tanıtım projesini konuştuk.

3.08.2014 20:06:310
Paylaş Tweet Paylaş
Senaryonun finali twitter'da yazıldı
Akbank Kısa Film Festivali, her yıl festival kadar tanıtım filmiyle de ilgi odağı oluyor. Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü,"Bu yıl, tüm sinema severleri içlerindeki senaristle buluşturup tanıtım filmimizin senaryo aşamasına Twitter'ı da dahil ettik"diyor.

Akbank Kısa Film Festivali, her yıl festival kadar tanıtım filmiyle de ilgi odağı oluyor. Bu yıl festivalin tanıtım filmini ilk 5 gün içinde izleyenler 17 bin tweet atıp düşüncelerini paylaştı.

Tanıtım filmi ayrıca 400 binin üzerinde görüntülendi. Başarılarını her yıl festivalin ruhuna uygun iletişim projeleri tasarlamalarına bağlayan Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, "Bu yıl, içimizdeki senaristi ortaya çıkarmak için orijinal bir proje düşündük.

Tüm sinema severleri içlerindeki senaristle buluşturup tanıtım filmimizin senaryo aşamasına Twitter'ı da dahil ettik"diyor.eçtiğimiz mart ayında gerçekleşen Akbank 10’uncu Kısa Film Festivali, bu yıl da yurtiçi ve yurtdışmdan geniş katılım, atölye çalışmaları ve söyleşileriyle sinema severlere 10 gün boyunca keyifle takip ettikleri bir program sundu.

309 filmin başvurduğu festival, yarışma ve yarışma dışı bölümlerin yanı sıra farklı coğrafya, kültür ve düşünceyi bir araya getirdi. 16 ülkeden 98 film, 21 seans, 11 söyleşi ve atölye çalışması, sinema dünyasından 19 konuğuyla Akbank 10’uncu Kısa Film Festivali’nin iletişiminde de özel kanallar kullanıldı. ~

Geleneksel medya kanallarının yanı sıra sosyal medyayı aktif olarak iletişimde kullanan Akbank, 10’uncu Kısa Film Festivali için özel bir projeyle dijital dünyada dikkat çekti.

Projenin detaylarını, çıkış noktasını ve aşamalarını konuştuğumuz Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, Akbank’ın yenilikçi yüzünün iletişim çalışmalarına da birebir yansıdığını belirtiyor ve “Bu projeyle kısa filmin doğasına uygun bir sosyal medya iletişimi hedefledik ve hedef kitlemizi projenin içine dahil ettik” diyor.

Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü’yle Akbank 10’uncu Kısa Film Festivali’nin tanıtım projesini konuştuk:

Projeyi hazırlarken hangi fikirden yola çıkıldı?
Akbank, Türkiye’nin en değerli banka markası olarak alanlarının ilki olan projelerle Türkiye’nin ortak geleceğine yatırımlarını aralıksız sürdürüyor. Her yıl yüzlerce projeyle sanat severlerle buluşuyoruz. Projelerimizin en başta yola çıkarken uzun soluklu projeler olmasına önem gösteriyoruz.

Bunlardan biri de Akbank Kısa Film Festivali. Bu sene 10’uncu kez düzenlediğimiz festival için hersaydım sonu böyle olmazdı” diyen biri olduğu düşüncesiyle biz de Akbank Kısa Film Festivali için tüm sinema severleri, içlerindeki senaristle buluşturup tanıtım filmimizin senaryo aşamasına dahil ettik.~

Tanıtım filminin bilinirliğini artırmak için nasıl bir kurgu yaptınız?
Akbank Kısa Film Festivali öncesi hem bilinirliği artıracak hem de sosyal medya yayılımı sağlamak amacıyla dijital bir kurgu hazırladık. Bu bir dakikalık kısa kurguda, ilk önce tren istasyonunda birbirine karşı yönlerden koşan bir genç kız ve delikanlının tam buluşma anındaki kavuşmalarını dijital takipçilerimizle paylaştık.

Bu romantik buluşma anının devamını takipçilerin yazmasını, #bencesonra hashtag’ini izleyenlerin tahmin etmesini istedik. Filmimizin büyük ilgi gördüğünü söyleyebilirim.

İzleyen herkes hashtag ile senaryonun devamını yazarak Twitter’da yarışmaya dahil oldu. Yarışmanın sonunda ise filmimizin finalini tüm katılımcılarımızla paylaştık. Finalimizde tüm bu senaryonun bir film seti ve sahnesi olduğu ortaya çıkıyordu.

Sosyal medyada tanıtım filmine ilgi nasıl oldu?
İlk 5 gün gibi oldukça kısa bir zamanda filmi izleyen 17 bin kişi tweet attı, 400 binin üzerinde de görüntülenme elde ettik.

Bu proje bize hem yeni bir yöntemi deneme hem de dijital hedef kitlemize keyifli, esprili, genç ve dikkat çekici bir araçla ulaşma fırsatı sundu. Filmimizle festivalimizin bilinirliği artırırken projenin orijinal yapısıyla festival kapsamında sosyal medyada yayılımımızı da artırdık.~

Peki, tanıtım filminin final senaryosu nasıl oluşturuldu?
Seçilen özel bir jüriyle final senaryosu seçildi. Seçilen senaryo Akbank Sanat Kısa Film Festivali final gecesinde gösterildi ve kazanan kişiye ödül verildi. Bu yıl festival ruhuna uygun iletişim projeleri tasarlıyoruz. Bu yıl ise içimizdeki senaristi ortaya çıkarmak istedik ve orijinal bir proje düşündük.

Sinemayla ilgilenen herkesin içinde “Bu filmi ben yazsaydım sonu böyle olmazdı” diyen biri olduğu düşüncesiyle biz de Akbank Kısa Film Festivali için tüm sinema severleri, içlerindeki senaristle buluşturup tanıtım filmimizin senaryo a��amasına dahil ettik.

Tanıtım filminin bilinirliğini artırmak için nasıl bir kurgu yaptınız?
Akbank Kısa Film Festivali öncesi hem bilinirliği artıracak hem de sosyal medya yayılımı sağlamak amacıyla dijital bir kurgu hazırladık. Bu bir dakikalık kısa kurguda, ilk önce tren istasyonunda birbirine karşı yönlerden koşan bir genç kız ve delikanlının tam buluşma anındaki kavuşmalarını dijital takipçilerimizle paylaştık.

Bu romantik buluşma anının devamını takipçilerin yazmasını, #bencesonra hashtag’ini izleyenlerin tahmin etmesini istedik. Filmimizin büyük ilgi gördüğünü söyleyebilirim. İzleyen herkes hashtag ile senaryonun devamını yazarak Twitter’da yarışmaya dahil oldu.

Yarışmanın sonunda ise filmimizin finalini tüm katılımcılarımızla paylaştık. Finalimizde tüm bu senaryonun bir film seti ve sahnesi olduğu ortaya çıkıyordu.~

Sosyal medyada tanıtım filmine ilgi nasıl oldu?
İlk 5 gün gibi oldukça kısa bir zamandafilmi izleyen 17 bin kişi tweet attı, 400 binin üzerinde de görüntülenme elde ettik.

Bu proje bize hem yeni bir yöntemi deneme hem de dijital hedef kitlemize keyifli, esprili, genç ve dikkat çekici bir araçla ulaşma fırsatı sundu. Filmimizle festivalimizin bilinirliği artırırken projenin orijinal yapısıyla festival kapsamında sosyal medyada yayılımımızı da artırdık.

Peki, tanıtım filminin final senaryosu nasıl oluşturuldu?
Seçilen özel bir jüriyle final senaryosu seçildi. Seçilen senaryo Akbank Sanat Kısa Film Festivali final gecesinde gösterildi ve kazanan kişiye ödül verildi.

Festival için oluşturulan tanıtım projesinin hedef kitlesi kimlerdi ve proje hangi özellikleriyle benzerlerinden ayrıştı?

Bu projemizle sinemayı seven, filmlerin gücüne inanan herkesi hedefledik. Yani sinemacılar, fenomenler, bloggerlar, sinema severler, gençler, yaratıcılığına güvenen sosyal medyadaki herkes odağımızdaydı.

Projemiz bir yandan da kendi içinde festivalin doğasına çok uyumlu bir araç olarak takipçilerimizin dikkatini çekti. Akbank Kısa Film Festivali de yaratıcı kimliğine uygun bir şekilde, kendi tanıtım filminin sonunu son derece cesur bir şekilde izleyenlerin hayal gücüne bıraktı.

Film, ucu açık bir şekilde Youtube üzerinden yayınlandı ve sinemaseverler #bencesonra hashtag’iyle tweetler yazarak hayallerindeki sonu paylaştı. Jüri, #bencesonra hashtag’iyle toplanan yüzlerce tweeti değerlendirdi ve oy birliğiyle en güzel sonu seçti. Filmin sonu Ece Aras’ın yazdığı tweet’e göre çekildi ve Akbank Kısa Film Festivali’nin kapanış gecesinde sinemaseverlerle buluştu.~

Sosyal medyadaki yenilikçi projelerinizin bundan sonraki örnekleri neler olacak? Biraz ipucu verir misiniz?
Akbank olarak iletişim kanallarımızı entegre ve hedef kitlelerimize uyumlu bir şekilde seçip birbirleri ile koordineli ve uyumlu biçimde yönetiyoruz. Bu anlamda sosyal medya kanallarımızı da iletişimlerimizde kullanmaya devam edeceğiz.

Künye

Reklamveren: Akbank Ajans: McCANN Istanbul CCO: Uğur Çakır Kreatif Direktör: Taygun Dömbekçioğlu Metin Yazarı:
Ezgi Yılmaz, Aslı Topçu Sanat Yönetmeni: Zeynep Kınlı, Hazel Eren Müşteri İlişkileri Direktörü: Anet Tokatlıoğlu Müşteri Direktörü:
Deniz Vlahos Müşteri Temsilcisi: Duygu Teser Strateji: Tuğçe Esener
Sosyal Medya Ekip Yöneticisi: İsmail Postalcıoğlu
Sosyal Medya İçerik Uzmanı: Tuğçe Tuğ
Pr°je Yöneticisi: Bihter Aykut
Ajans Prodüktörü: Zeynep Doğu
Prodüksiyon Firması: Shortcut Yönetmen: Onur Somer

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz