Sosyal CEO'nun yeni profili

CEO'lar sosyal medyada da hızlı çıktı...

1.07.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyal CEO'nun yeni profili

Arzum Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kolbaşı da “Sosyal medyada paylaşımdan ziyade, gözlem ve bilgi edinme ekseninde hareket ediyorum” diyor. Uzmanlara göre ise CEO’lar genelde “kendilerini ifade etmek” için sosyal ağda yer alıyor... Egon Zehnder Türkiye Yönetici Ortağı Murat Yeşildere, “İK alımı veya ürün/hizmet tanıtımı gündemlerinde pek yok. Gündemi takip etmek de CEO’lar için önemli bir kaynak” diyor.

Marka stratejisti Hakan Senbir ise “Bu mecralarda var olmak isteyen CEO'lar belirli konulara odaklanmalı. Örneğin yaratıcılık, sosyal sorumluluk, eğitim, inovasyon gibi” diyor ve ekliyor: “Böyle bir odaklanma farklı alanlardan gelecek tepkileri azaltır, CEO’nun itibarına zarar gelmez.” Bu noktada iş insanı Nafi Güral iyi bir örnek. Çünkü yalnızca deneyimlerini paylaşmayı tercih ediyor. Güral, “Sadece Twitter kullanıyorum. Gençlere tecrübelerimi aktarıyorum. Başka hiçbir kulvarıyla ilgilenmeyi düşünmüyorum” diye konuşuyor.

NELERE DİKKAT EDİYORLAR?
Bu kadar görünür olmanın yarattığı riskler de var kuşkusuz. O nedenle dikkatli hareket etmek gerekiyor. En çok da içeriğe dikkat ediliyor. Erol Bilecik, “Tüm tweet’lerimi kendim yazıyorum. Twitter dünyasının bambaşka bir empati algısını beslemesi gerektiğini düşünüyorum” diyor. PayU Türkiye Direktörü Emre Güzer, “Çalıştığım kurumu veya rakiplerimizi, iş ortaklarımızı zedeleyecek içerik paylaşmamaya özen gösteriyorum. Bilginin doğruluğunu teyit ederek paylaşıyorum” şeklinde konuşuyor.

“Önemli olan iş hayatıyla özel hayatı birbirine karıştırmadan tüm bu süreci yönetebilmek” diyen Software AG Türkiye Başkan Yardımcısı Gökhan Arıksoy, şöyle devam ediyor: “Bazı araçlar daha çok kişisel ağlarınıza yönelik çözümler sağlarken, bazıları tamamen iş hayatınıza yönelik. Bu unsurlar karıştırılmamalı.”

HP Türkiye Genel Müdürü Serdar Urçar ise sosyal medyada varlık gösterme yolunun açık, cesur ve stratejik olmaktan geçtiğine inanıyor ve ekliyor: “Mecraları ayrıştırmak son derece önemli. LinkedIn, profesyonel olarak bulunduğum bir sosyal ortam. Facebook, aile ve arkadaş ortamıdemek. Twitter ise kişisel markamı yansıttığım, fikirlerimi paylaştığım, öğrendiğim, anında geri dönüş aldığım iletişim platformum.” Stanton Chase Türkiye Yönetici Ortağı Çağrı Alkaya, CEO’lara birkaç küçük öneri sunuyor: “Mesajlar çok dikkatli verilmeli. Çünkü tehlikeli olabiliyor. CEO’ların sadece takip edilmeleri değil takip de etmeleri gerekiyor.  Çünkü sosyal medya sadece mesaj verme yeri değil, aynı zamanda mesaj alma yeridir.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz