"Sosyal mecrada hikayeci olun"

Jan Rezab, dünyanın en büyük sosyal medya veri havuzlarından Socialbakers’ın kurucu ortağı ve CEO’su. 26 yaşında olmasına rağmen sosyal medyanın en önemli isimleri arasında gösteriliyor. Rezab’a göre sosyal medyayı etkin kullanan bir marka olmanın yolu, iyi bir hikaye anlatıcısı olmaktan geçiyor. İkincisi ise takipçileri iyi dinlemek. Rezab, Türk markalarını sosyal medyada İngiliz markalarına göre daha başarılı bulduğunu söylüyor. Ancak Facebook’ta duvarı kapalı şirket sayısının dünya ortalamasının üstünde olduğuna da dikkat çekiyor.

16.02.2015 16:24:020
Paylaş Tweet Paylaş
"Sosyal mecrada hikayeci olun"

* Şirketlerin sosyal medyada yaptığı diğer hatalar neler? 
* Şirketlerin sosyalde yaptığı diğer büyük bir hata da takipçilerinin ilgisini çekmeyen ve onlarla alakalı olmayan içerikleri paylaşmak. Ancak markalar için güçlü içerik paylaşmanın birçok yolu var. Güçlü içerik paylaşmanın yolu, markaların fanlarının ilgi alanlarını bulmaları ve onlara uygun içeriği sağlamaktan geçiyor. En önemlisi de paylaşılan bu içeriğin şirketinize geri dönmesini sağlamak lazım. 
* Size göre, sosyal medyayı en iyi kullanan markalar hangileri? 
* Red Bull, sosyal medyada hikaye anlatma konusunda fantastik iş yapan markalara en iyi örnek. Paylaştığı mükemmel içerikler, fanları tarafından yüksek beğeni alıyor. KLM de müşterilerine sosyal medya üzerinden yanıt verme konusunda çok iyi iş yapıyor. KLM’de 200 kişi sadece sosyal medya hesaplarını takip ediyor. Bundan dolayı her türlü soruya hızlıca yanıt verebiliyorlar. Sosyal medyada müşteri hizmetine önem vermek markalar için ayrıştırıcı bir özellik. Ayrıca KLM’nin Twitter hesabından müşterilerden gelebilecek sorulara ilişkin bile içerik paylaşımı yapılıyor. Nike Football, küresel bazda sosyal medyada önemli işler yapan diğer bir önemli marka. YouTube’u en iyi kullanan markalardan biri. Dünya kupasının enerjisini sosyal medyada çok iyi kullandılar. 
* Bir röportajınızda “Pazarlamacılar bazen doğru kararı vermiyor” diyorsunuz. Neden böyle düşünüyorsunuz? 
* Pazarlamacılar genellikle karar alırken kendilerini takip eden kitleyle aynı doğrultuda karar almaya dikkat ediyor. Bu durum, sosyal stratejinin gerekli bir parçası. Ancak bu yaratıcı fikirlerin mutlaka test edilmesi ve ölçülmesi gerekiyor.
* Markalar için sosyal medyayı doğru kullanmanın önemli kuralları nelerdir? 
* İlk önce iyi bir hikayeci olun. Bu da verdi Hiniz mesajın hem takipçilerinizin ilgisini çekeceğinden hem de şirketinize uygun olduğundan emin olmak anlamına geliyor. İkinci kural ise takipçilerinizi dinlemek. Sosyal medya kullanıcıları sizin en iyi geribildirim alabileceğiniz kaynaklardır.
* “Bilgi vermek önemli ancak yaratıcı olmak daha önemli” diyorsunuz? Yaratıcı bilgi ne demek?
* Sosyal medyada yaratıcılık çok önemli. Baktığınızda gün içinde sosyal medyada birçok içerik paylaşılıyor. Sosyal medya kullanıcıları ise bunun ancak bir bölümünü alabiliyor. Dolayısıyla şirketlerin sosyal medyadaki kullanıcıların ilgisini çekmek için yaratıcı olmaları ve değişik düşünmeleri gerekiyor
* Sosyal medyada yeni trendler neler? 
* Şirketlerin büyük bir bölümü, son dönemde sosyal medyada viral içerik oluşturmaya odaklandı. Bunun yerine paylaşımcılığa odaklanılması gerektiği kanısındayım. Şirketler, sosyal medya kullanıcılarının paylaşmak istediği içerikler geliştirebilir. Sosyal medya kullanıcılarıyla birlikte yapılan işler çok seviliyor. Aynı zamanda son dönemde markaların çokça video paylaştığını görüyoruz. 
* Sosyal medyanın en çok hangi alanı büyüyor? 
* Müşteri hizmetleri tarafı, sosyal medyanın en hızlı büyüyen alanı. Müşteriler, markalarla Twitter ve Facebook üzerinden doğrudan iletişim kurmak istiyor. Kendilerine de en hızlı şekilde yanıt verilmesini bekliyorlar. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz