Sosyal medya ajansları yükseliyor

Sosyal medya ajanslarının sayısı 40'ı aşmış durumda. Ancak bu ajanslardan sektöre yön verebilecek konumda olanların sayısı 10'u geçmiyor.

3.08.2014 19:43:510
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyal medya ajansları yükseliyor


Proximity, doğrudan pazarlama ve CRM alanındaki birikimini markaları daha değerli hale getirmek için kullanıyor. Proximity İstanbul Genel Müdürü Mehmet Bali, “Dijital pazarlama ve sosyal medya iletişimi odağımızın yanı sıra mecra ve format bağımsız içerik üretimi ve etkinlik pazarlaması konularında oldukça iddialıyız” diye konuşuyor.

Lamba Dijital Ajans Başkanı Altuğ Algur ise “Markalar için sosyal medya kullanımını kampanya, pazar payı, bilinirlik gibi klasik hedeflere hapsetmek yerine çok daha çözüm odaklı stratejiler üzerine kurulmalı. Zira sosyal medya kullanımı bir pazarlama iletişimi mecrası olduğu kadar itibar yönetim mecrası” diyor.

PAZARIN HACMİ
Sosyal medya henüz hacim bakımından istenilen noktada değil. Türkiye’de rakamlar çok sağlıklı olmasa da dünyadaki rakamlara baktığımızda markaların sosyal medya bütçesi toplam reklam pastasının yüzde 5’i civarında. Youth Repuclic Dijital Başkanı Erhan Adsan, yapılan harcamanın düşüklüğüne rağmen kampanyaların geri dönüşünün çok etkili olduğunu söylüyor.

“Sosyal medyanın marka iletişimine katkısı, harcanan paraların 5-6 katı kadar” diyor. Uzmanlar pazarın hacminin önümüzdeki yıllarda da artacağı görüşünde. Türkiye’de de sosyal medya kampanyaları her geçen gün daha da artıyor. Man Ajans JWT’den Emre Suer, artık pazarlama iletişimi karmasında sosyal medya kanalının dahil edilmediği bir kampanyanın neredeyse olmadığını söylüyor.

“Tüm markalar bir şekilde iletişimlerinin sosyal medya kanalında da yer aldığından emin olmak istiyor. Kimi zaman ise bazı kampanyalar sadece sosyal medya üzerinden, mecranın viralitesine de güvenilerek gerçekleştiriliyor. Bizce olması gereken de zaten bu” diye konuşuyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz